part 46

6.2K 152 3
                                    

    Tengku zafril mendengar bunyi tembakan terkejut dan berasa tidak sedap hati.

      " wei zam aku rasa tak sedap hati jom kita pi tengok thia" kta tengku zafril kerana berasa tidak senang hati tengku zamril hanya menganggukkan kepala sahaja.

        Tengku zamril dan tengku zafril berjalan menuju ke tandas. Mereka terserempak dengan sekumpulan orang ramai.

        Mereka berasa pelik lalu menyelusup masuk ke dalam kumpulan itu alangkan terkejutnya mereka yg terbaring di tengah tengah orang ramai itu adalah tengku thia.

         Terus sahaja tengku zamril memyerahkan anaknya kepada tengku zafril.

       "Thia... Thia ... Someone call ambulance pleasee!!!" rayu tengku zamril sambil meletakkan kepala tengku thia keatas ribanya.

       Beberapa minit kemudian bebrapa orang pegawai perubatan datang menghampiri mereka.

                                ****
        Di hospital tengku zamril tidak senang duduk dengan memikirkan keadaan isterinya itu.

        Semua ahli keluarganya telah dimaklumkan tentang keadaan tengku thia.

        "Zam cuba bawak bertenang doakan yg terbaik buat thia" nasihat tengku zafril.

        "Zaf aku taknak hilang thia aku tak sanggup hilang dia zaf" sayu tengku zamril.

          "Zam... Kami semua sayangkan thia zaf.. Dan kami semua taknak hilang thia..." ujar tengku zafril.

           Tiba tiba tengku naz seperti hendak rebah mujur sahaja isterinya membantu tengku naz duduk di kerusi.

           "naz kenapa ni??" tanya tengku rina.  "Tak tahu lah rina tiba terasa sakit dada dan lemah badan" jawab tengku naz sambil menahan sakit.

          "Naz kau okay tak ni" tanya tengku zamril. Tengku naz hanya menganggukkan kepala sahaja.

         "Zam kau jangan risau... Perkara biasa.. Kau sendiri ada kembar dan kau tahu perkara itu..." tengku zafril mengingatkan pada tengku zamril.

          Sudah 2 jam berlalu tengku saidatul sudah terlena didalam ribaan tengku zarina.

        Doktor yang merawat tengku thia itu telah keluar dari ruangan kecemasan terus sahaja mereka semua pergi kearah doktor itu dan bertanya tentang keadaan tengku thia.

         "Peluru berjaya dikeluarkan mujur sahaja tidak terkena jantungnya... Tetapi keadaan pesakit pada ketika ini sangat kritikal jika dia tidak melepasi saat kritikal pesakit tidak dapat diselamatkan lagi tetapi jika pesakit dapat lepas saat kritikal dia pesakit akan koma dalam jangka masa yang lama berapa lama saya tak dapt pastikan" terang doktor itu dengan jelas.

       "Berapa peratus peluang untuk isteri saya kembali normal"  tanya tengku zamril.

       " dalam 40% sahaja... Saya berharap tengku berbanyakkan berdoa saya hanya menjangka kan sahaja selebih dia yang menentukan" jaeab doktor itu dengan lembut.

        " terima kasih doktor... Boleh saya tengok isteri saya" ujar tengku zamril.

          "Sama sama... Boleh silakan saya mintak diri dulu" ujar doktor itu ingin meminta diri.

         Semua hanya menganggukkan kepala tanpa berlengah mereka semua pergi ke bilik yang di tempatkan tengku thia.

                    *******

*selamat kah thia... Okay tgggu ya...

*see u next chapter.

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now