Tengku thia menyandarkan badannya dikerusinya. Pening kepala memikirkan masalah rumah tangga.
Pintu biliknya diketuk dan tengku thia membenarkn org itu masuk.
Ternyata orang itu adalah farah. "Ha!!! Ni kenapa muka dh mcm ayam berak kapur ja ni" tegur farah.
"Serabut ngan masalah" ringkas sahaja jawapan dri tengku thia.
"Dh kenapa..." soal farah pelik. "Zamril" itu sahaja jawapan yg diberikan oleh tengku thia.
"Korang gaduh lagi ka???" tanya farah. " ha la.... Apa lagi.... " jawab tengku thia.
"Korang ni bonda bawak saidatul sebb nak suruh korang perbaiki hubungan korang bukan menambah terukkan hubungan korang ni" nasihat farah.
"Entah lah farah aku penat lah... Aku tahu dia x suka aku keluar ngan ijal... Dan aku cuba buat apa yang di minta tapi kau sendiri tahu ijal keje satu departmen dengan aku.. So memang susah kalau aku tak jumpa dia.. Tapi zamril tak faham... Dia suka salahkan aku kalau kiteorang gaduh" jelas tengku thia.
"Korang tahu korang ni ego cuba lah bawak bincang perlahan lahan" nasihat farah lagi.
" weh kalau dia sendiri pon buat perkara yang sama... Asmidar bekas kekasih dia dulu... Dia masih berjumpa dengan asmidar" jelas tengku thia lagi.
" korang ni sayang satu sama lain kalau tak korang x jadi macam ni... Cuba lah buang salah sangka tu dalam hati korang sampai bila korang nak mcam ni... Igt thia zamril tu suami kau.. Aku tahu kau masih sayangkan dia.. Tpi x kan lah kau masih nak biar hubungan korang mcm terus menerus..." Nasihat farah.
"Aq tak thu nak buat apa" keluh tengku thia.
****
Tengku thia mengisi borang pertukaran department walaupun department ED ini adelah impiannya dia perlu memgorbankannya demi kebahgiaan rumah tangga dia.
"Thia betul ke keputusan thia ni" tanya tengki ilham dengan yakin. Kerana tengku ilham tahu department ED adalah impiannya.
" tak pe ilham.. Saya yakin... Ini yg trbaik untuk selamatkan rumah tangga saya..." Ujar tengku thia perlahan.
Tengku ilham hanya mengeluh tidak tahu membuat apa lagi. Bukan nya dia tidak tahu yang abgnya keras kepala berapa kali sudah tengku thia mengalah dengan tengku zamril.
Tengku ilham bangun meninggalkan tengku thia yang sedang sibuk menguruskan pertukaran department.
Sementara tengku zamril di usm pula sedang duduk termenung memikirkan cara untuk memperbaiki hubungannya dengan tengku thia.
ini semua angkara asmidar dan ijal jika mereka berdua tidak muncul dalam hidup tengku zanril dan tengku thia ini semua takkan berlaku.
Tengku zamril meraup wajahnya sungguh kini dia terasa tertekan dengan situasi sekarang.
Sedang dia berfikir tiba tiba ada orang mengetuk pintu biliknya. Tengku zamril membenarkan orang itu masuk.
"U nak apa lagi asmidar..." Ujar dingin tengku zamril.
"Zamril takkan u tak boleh terima i kembali" rayu asmidar pada tengku zamril.
"Asmidar u dah tak ada dalam hati i yang ada cuma isteri I... I ulang sekali lagi isteri...." Tengku zamril sudah meninggikan suara.
Asmidar merengus geram "kenapa U ni susah nk terima I balik... Apa yg perempuan tu ada I tak ada..." Jerit asmidar.
"As... U mmg murah dimata I sbb apa.. Mudah nya U tinggalkan I sebabkan lelaki lain dan dengan mudah U cari I balik.. Senang hidup jadi U ni kan.. Apa beza U dengan wife I sebb wife I ade maruah.. Dia tak pernah tinggalkan I waimah I dah tinggal dia 5 tahun..." Sinis sekali jawapan yang diberikan oleh tengku zamril."Igt zam... I takkan lepaskan U ... I akan pastikan hidup U dan isteri merana ingat..." Ugut asmidar.
"Dan U kene ingat as... Apa apa jadi dekat isteri I disebabkan U... I x teragak agak untuk masukkan U kedalam penjara.. Ingat!!!" Amaran diberi kepada asmidar.
Asmidar berasa geram terus berlalu pergi meninggalkan tengku zamril sakit hatinya ketika ini.
'Ingat kau takkan bahagia' getus hati asmidar.
* sorry ye lambat update...
*ape pulak yg asmidar rancang ni...
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...