Cuti semester hampir tamat. Tengku thia sudah mengemas barangnya untuk balik ke usm penang semula.
Tengku thia trmenung seketika mengenangkan ilham tunangnya itu.
Sejak akhir akhir dia terasa diabaikan jarang sekali ilham menghubunginya.
Pintu bilik di buka oleh tengku zarina dia melihat anaknya sedang termenung.
"Ni kenapa ni anak bonda ni termenung ja???" tanya tengku zarina
"Hmm fikirkan ilham sejak akhir akhir ni thia terasa di abaikan" jawab sedih tengku thia sambil memeluk tengku zarina.
"Mungkin dia sibuk tu... Thia percaya lah pada ilham tu okay..." nasihat tengku zarina. Tengku thia mngangguk tanda faham.
####Sebelum memulakan semester nya tengku zamril dan farah akan melangsung kan perkahwinan kini tinggal seminggu sahaja lagi perkahwinan antara farah dan tengku zamril.
Tengku thia dijemput oleh tengku ilham untuk datang kerumahnya keranabada sesuatu yg perlu dibincangkan.
Sesampai sahaja disitu terdapat tengku ilham sekeluarga dan juga farah.
Tengku thia sekeluarga duduk ditempat yg disedia kan.
"Thia tujuan saya kumpul kan kita semua sini kerana ada penguman penting dan saya tahu akan ada hati yang terluka..." jelas tengku ilham.
"Ilham ape yang awak cuba sampaikan ni???" soal tengku thia.
"Thia saya terpaksa putus kan pertunangan kite" tengku thia terkejut dan mula menangis tidak menyangka apa yg telah belaku.
"Kenapa ilham kenapa" tengku thia sudah tidak keruan.
"Saya akan berkahwin dengan farah" jawab tengku ilham.
"Apa!!!!" giliran tengku zamril pula yg trkejut.
"Kenapa farah kenapa" tengku thia sudah menjerit pada farah dan tengku zarina yang menenangkan tengku thia dri berbuat tindakan seperti orang hilang akal.
"Maafkan aq thia... Aq terpaksa rahsiakan semua ni... Kami sudah lama bercinta sejak zaman persekolahan lagi cuma kami rahsiakan.... Maafkn saya zamril kerana tipu awak sbnarnya perkahwinan yang bakal berlangsung adalah perkahwinan antara zamril dan kau thia...." tengku thia terpana dan terpaku.
"Kenapa semua orang buat aq mcm ni kenapa!!!" amuk zamril tengku thia sudah tidak sanggup berada disitu lagi terus sahaja tengku thia berlari meninggalkan mereka semua.
Tengku thia membawa dirinya ketempat yg akan membuat hatinya tenang iaitu air terjun di situ shaja tempatnya menenangkan fikiran.
###Tengku thia memandang air yang mengalir itu membuatkan hatinya sedikit terubat dik terluka.
"Maafkan saya thia" tengku ilham bertemu dengan thia dia harus menerangkan perkara yang sebenar agak perasaan terluka thia itu sedikit terubat.
"Kenapa awak sanggup buat saya macam ni ilham"
"Maafkan saya sbenarnya angah sangat cintakan awak bukan farah... Farah tu dia anggap seperti adik sahaja."
"Macam mana awak begitu yakin angah awak tak cintakan farah"
"Farah tak cintakan angah dia cintakan saya"
"Tapi kenapa awak berdua perlu mainkan perasaan kami"
"Angah saya memang cinta kan awak itu sebb kami buat semua ni untuk menambahkan keyakinan kami yg angah tu syang kan awak."
"Macam mana awak boleh yakin yg angah awak tu syang kan saya sedang sikit pon dia tak pernah layan saya dengan baik"
"Sebab itu saya cakap dia syangkan awak sbb cara dia cakap ngan awak... Angah akan cakap dengan orang yang dia sayang aku kau... Angah takkan tunjuk kasih sayang dye kat mana dengan orang yg dia sayang.... Bile dengan farah dia ckp lembut... Saya harap awak terima lah angah saya dengan hati yang terbuka walau pun di kasar tapi sebenarnya dia sayang awak... Dan jangan pernah bncikan farah kerana farah tu kawan baik awak sebab dia syg awak sebagai kawan dia nak awak bersatu dengan orang yg awak sayang... Saya tahu awak pon cintakan angah saya.... Thia terima lah dengan hati yang terbuka" nasihat tengku ilham
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...