"Knapa ni zack cuba bawak brtenang" ujar tengku thia supaya org bawahannya itu bertenang.
"Patient baru tu buat hal lagi dh mengamuk tu" zack tercungap cungap memberitahu hal itu.
"Kan sya dh kata dok... Tgk tu buat hal lagi..." Sampuk adriana.
"Takpe jom kite pergi tengok..." Tengku thia bersuara. Pantasbsahja mereka ke arah wad pesakit itu ditemptkn.
Sesampai diwad lelaki itu ditemptkn alngkn terkejutnya mereka bertiga apabila lelaki memaki hamun setiap yg ada di dalam bilik.
"Julia awak okay tak??" Tanya tengku thia pada doktor yg bertugas untuk menjaganya.
"Saya tak boley nak hadap patient ini.." Luah julia pada tengku thia. Tengku thia menarik nafas kemudian menghembuskan agak dia di beri kekuatan untuk menghadapi situasi ini.
"Tengku zamril affan" jerkah tengku thia terus sahaja sesuana di bilik itu menjadi hening.
Berlinang air mata tengku thia apabila melihat keadaan bekas suaminya seperti itu.
"Kamu semua boleh keluar biar saya incharge patient ni" arah tengku thia semua yg ada di situ mengangguk faham. Mereka berlalu pergi meninggalkan tengku thia dan tengku zamril berdua.
Perlahan lahan tengku thia mendekati tengku zamril yang terlantar dikatil itu.
Sayu hati tengku thia melihat keadaan tengku zamril pada ketika ini secara tidak sengaja air matanya jatuh dengan laju.
"Aipp kenapa ni nanges tak baik tau nak rawat patient nangis mcm ni" lembut sahaja tengku zamril bersuara.
'Ya Allah rindunya aq pada suara insan ini' desis hati tengku thia.
"Ni ke sebab kenapa abang tinggalkan thia dulu" tanya tengku thia dia mahu kan jawapannya yg sudah menjadi tanda tanya mengapa tengku zamril sanggup meninggalkan dirinya.
"Thia aku x sanggup nak bgi tahu ku tntang semua ni... Aku nak kau biasa bila aku dh tiada disisi kau thia... Thia spnjang 5 thun kau tak de kat sisi aku terseksa thia cuma aku tahu kalau aku masih dengn kau pasti kau akan risau melihat diri aku thia sebab itu aku amik keputusn untuk tinggalkan kau" terang tengku zmril sungguh dia tak sanggup untuk berpisah dengan bekas isterinya itu.
"Abang 5 tahun abang tanggung semua ni seorang diri.. Abang kita boleh rawat dia abang... Thia akan rawat abang..." Tersedu sedu tengku thia bercakap dengan tengku zamril.
"Thia.. Kau sudi ke jadi suri hati aku semula" luah tengku zamril secara automatik tengku thia mengangguk tanda setuju tidak disangka tuhan mengembalikan insan yg hilang selama 5 tahun dri hidupnya walaupun dia tahu yg tengku zamril mempunyai peluang untuk hidup 50% sahaja.
Terus sahaja tengku thia memeluk tengku zamril dengan erat "abang tolong jangan tinggalkan thia lagi hati thia terseksa 5 tahun thia tunggu jawapan kenapa abang tinggalkan thia." Jelas tengku thia tengku zamril membalas pelukn tengku thia.
"Aq tak pernah tinggalkan kau thia selama ini aku sentiasa memerhatikan kau dri jauh thia..." Lembut sahaja tengku zamril bersuara.
Tengku thia tersenyum mendengar setiap bait bait kata dri tengku zamril.
"Aippp... Jgn lebih sangat ye bukan muhrim kahwin cepat baru boleh lebih lebih ye" usik farah yang baru sahaja muncul bersama dengan tengku ilham.
Tengku thia melepas pelukannya dri tengku zamril lalu tersenyum pda mereka.
*bersambung...
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...