Tengku thia menghempas dirinya dikatil yang hempuk kepalanya ligat berfikir smacam tidk percaya apa yang terjadi.
'Abang kenapa abang sanggup buat thia mcm ni sampai hati abangkan...' Rintih tengku thia di dalm hati.
Tiba tiba ada seseorang memasuki bilik itu dan menghempas pintu dengan kasar.
Tengku thia mengeluh apa lagi yang nak jadi dan dia terfikir siapa yg patut marah dirinya ataupun zamril."Abang ni kenapa???" Tanya tengku thia dingin.
Tengku thia bangun dri pembaringannya dan tengku zamril sudah memandang tajam kearahnya takut menyelububgi diri tengku thia.
"Kau tanya aku kenapa... Kau jumpa sapa tadi" tanya tengku zamril tegas mujur sahaja hanya mereka berdua sahaja dirumah ini.
"Mana ada sapa sapa..." jawab tengku thia ringkas.
"Aku pantang orang tipu... Kau jumpa ijal kan... Bape kali aku kata jangan sesekali jumpa dia kenapa kau degil sangat..." jerkah tengku zamril sambil memegang tangan tengku thia dengan kasar.
"Oooo... Thu marah lepastu abang tak fikir yg perasaan saya ni... Ijal dtg dia bagi gambar abang dengan pompuan mana tah... Selama ni memang abang ade perempuan lain kan ... Abang tahu tak abang ni ego... Ego!!!!" tengku thia melepaskan segala amarah yg terbuku di dalam hati.
"Hey thia kau jangan biadap kalau kau x kenal siapa perempuan tu... Kau kene ingat kau tu isteri aku!!!!"tengku zamril sudah bertindak kasar terhadap tengku thia dengan mecengkam kasar dagu tengku thia.
"Abang sakit lah!!!" tengku thia mengadu kesakitan.
"Tahu kau sakit... Sakit lagi hati aku ni bila kau jumpa dengan ijal kau tahu..." jerkah tengku zamril sambil menolak tengku thia kedinding kemudian melekapkan kedua tangannya kedinding.
"Abang tak fikir sakit hati saya bila tengok abang dengan pompuan tu luluh hati saya ... Luluh... Dan saya x teringin nak jumpa ijal lah tak teringin langsung... Dia sendiri yg dtg jumpa saya..." sayu sahaja tengku thia bersuara sungguh dia tidak kuat waktu ini.
"Thia nampak sangat kau belum cukup kenal diri aku thia..." suara tengku zamril sudah kembali seperti biasa dia tahu kalau dengan cara bergaduh seperti ini tidak akan pernah menyelesaikan masalah.
Tengku thia menolak tubuh tengku zamril dengan perlahan hasratnya ingin berlalu pergi tetapi dibatalkan niatnya.
"Macam mana thia nak kenal abang... Kalau abang sendiri tak pernah izin kan diri abang untuk thia kenal siapa sebnarnya insan bernama tengku zamril affan..." lembut tengku thia bersuara dan dia ingin berlalu tetapi dihalang oleh tengku zamril.
"Kalau kau nak tahu permpuan yg dalam gambar tu... Itu lah kembar aku yg sekian lama menghilangkan diri setelah dihalau oleh keluarga aku tengku sherina affan... Dia lah kembar aku yang terpisah 12 tahun dulu..." terang tengku zamril kemudian pergi meninggalkan tengku thia bersendirian terjelopok jatuh tengku thia apabila tengku zamril menerangkan hal sebenar.
P.o.v tengku zamril.
Ijal kalau kau dtg semula untuk merebut thia kembali kau silap besar takkan sekali aku lepaskn thia untuk kali kedua...
End p.o.v
'Ya Allah sesungguhnya aku sudah bersalah sangka terhadap suami ku sendiri' desis hati tengku thia.
What!!!! Tengku zamril ada kembar...
Nak thu cite selanjutnya tunggu !!!!
See you next chapter.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...