Tengku thia tersedar dari tidur dia melihat jam menunjukkan pukul 6 pagi.
Tengku thia mengeliat malas. 'Hmm hari ni ade kelas pagi... Malasnye nak pergi' getus hati tengku thia.
Tengku thia melihat tengku zamril sedang dibuai mimpi. "Abang... Bangun jom kita solat subuh sama lepastu siap siap pi kelas kay" kejut tengku thia dengan lembut.
Tengku zamril bangun dan pergi bersiap selepas tengku zamril membersihkan diri giliran tengku thia pula yang membersih kan diri setelah itu mereka menunaikan solat fardhu subuh bersama.
****
"Farah aku ada berita baik untuk kau..." senyum tengku thia.
"Apa??" soal farah.
"Zamril dh maafkn korang alhamdulillah akhirnya lembut juga hatinya kan" dengan teruja tengku thia bercerita pada farah.
"Alhamdulillah thanks thia sbb tolong pujuk hati zamril" ucapan terima kasih tidak terhingga dri farah.
"Ni kau bila nk kahwin dengan ilham... " tanya tengku thia.
"Entahlah thia aq x yakin yg jodoh aq dengan ilham" ujar farah dengan nada yg sedih.
"Kenapa kau cakap macam tu???" tanya tengku thia hairan.
"Yela... Darjat ilham dengan aku jauh beza ilham berketuran berada.. Aq hanya sekadar orang biasa ja thia bahkan nk berkawan dengan kau pun aku mali sbb aku tak de apa apa" terang farah.
"Haish!! Kau ni farah.. Kita ni manusia sama ja di mata Allah s.w.t tak de bezanya... Walaupun darjat berbeza tapi kita tetap hamba Allah ... Aq x pernah membezakan darjat aku dengan orang lain aku bahagia dapat kawan mcam kau.. Farah kau kena bersyukur yg ilham sayangkan kau jangan pernah sia siakan peluang yang kau ada depan mata kau sekarang ni..." nasihat tengku thia.
"Tapi thia.." farah tidak mnghabiskn ayat nya.
" apa yang tapi tapi farah... Kita ni hamba Allah yg sama sahaja x de beza nye harta kekayaan tu x boleh bawa mati farah" sampuk tengku zamril yg mncul secara tiba tiba dan mengambil tmpat di sebelh tengku thia.
"Betul tu farah.. Kahwin cepat ngan ilham tu x elok lh org pndang duk berkepit sana sini tpi x de ikatan yg sah.
" aq nk korang langsung kn prkahwinan korang abis sem ni .. Muktamad..." tegas tengku zamril.
Terus sahaja zamril berlalu selepas berkata begitu. Tengku thia tersenyum akhirnya tengku zamril sudah mnerima knyataan.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomansaTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...