Setelah selesai mndi tengku thia duduk di birai katil untuk mengeringkn rambutnya yang basah itu.
Sedang asyik mengeringkn rambut tiba tiba "oh mak kau!!!!" latah tengku thia apabila tengku zamril mncul dibelakngnya secara tiba tiba.
Nyaris muka tengku zamril hendak di tmparnya. "Abang!!" marah tengku thia.
Tengku zamril sudah ketawa sehingga mngeluarkn air mata.
Tengku thia sdah memuncungkn mulutnya tnda protes."Okay okay... Sayang aku gurau je lh... Tu pon nk ngajuk ke..." lembut sahaja tengku zamril brsuara.
Tengku zamril mngambil kerusi kemudian duduk mmghadap isterinya itu.
"Biarlh.. Nk ngajuk pon... " tengku thia mencebikkan mulutnya.
"Dh dah lah.. Aku nak tanya kau ni" tengku zamril bernafa selamba.
"Tnya apa" jawab tngku thia.
" sampai bila nk brdendam???" tanya tengku zamril serius.
Terdiam tengku thia apabila mendengar pertanyaan suaminya itu.
Tengku thia menundukkan kepalanya tidak mampu menjawab pertanyaan suaminya itu.
Tengku zamril menolak lembut dagu tengku thia kemudian didongakkan agar menghadapnya.
"Thia... Naz tu kmbar kau thia.. X kan tak ada sedikit ruang dihati kau untuk maafkan naz.. Mungkin naz banyak buat salah dengan kau tapi dia tu tetap abang kembar kau naz.." nasihat tengku zamril.
"Abang thia tak kuat..." itu shaja mampu yg mampu diungkapkn ketika ini.
Tengku zamril melengkapkan kedua tangannya dipipi tengku thia.
"Thia jgn sbb ego yg ada pada diri kau ni ... Kau jadi mcm ni... Thia naz tu manusia biasa thia... Thia alangkn aq boleh maafkn naz kenapa kau yg kembar dia tak boleh maafkan.." lembut sahaja tengku zamril bersuara.
"Bgi thia masa" permintaan dri tengku thia.
"Baik lah... Thia igt lah naz tu tetap kembar kau thia.." nasihat tengku zamril lagi kemudian berlalu pergi meninggalkan tengku thia sendirian.
****
Tengku thia menuruni anak tangga untuk mencari tengku naz sudah seluruh rumah dia mencari kelibat tengku naz tetapi tidak jumpa.Tengku thia mencuba mencari di tepi kolam ikan dan ternyata tengku naz sedang termenung disitu.
"Naz...." panggil tengku thia dengan lembut.
"Ye "jawab tengku naz. "Aku nak cakap sikit dengan kau boleh." tengku thia bersuara dengan lembut.
Tengku naz hanya menganggukkan kepala sahaja. "Naz maafkn aku sbb aku layan kau dingin ja... Aq syang kau naz tapi mungkin ego aku jadi macam ni" perlahan sahaja tengku thia bersuara.
"Thia aq tak harap lebih pon ... Cukup kau maafkan aku... Aku dh bersyukur sangat..." jawab tengku naz dengan tenang.
"Naz sbnarnya aku dh lama maafkn kau.. Cume aku ego" tengku thia membuat pengakuan.
"Terima kasih thia sbb maafkan aku" tengku naz tersenyum apabila tengku thia memaafkannya.
"Dh lah jom masuk dah malam ni tak elok untuk kau... Lagi lagi kau tu bru sembuh" kata tengku thia. Tengku naz hanya mengangguk faham.
Tengku naz bersyukur kerana kembarnya itu sudah memaafkan dirinya.
Akhirnya mereka semua bersatu semula setelah pelbagai dugaan yg telah ditempuhi tetapi adakah hubungan mereka ini berkekalan.
Akhirnya tengku thia dh blh memaafkan..
Mereka semua hidup bahagia.
Tetapi bahagiakah mereka jika ada pengacau yg akan memporak perandakan hidup mereka ...
Saksikanlah...
See you next chapter.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...