part 15

10.1K 253 4
                                    

        Hari ini tengku thia dibenarkan keluar dan tengku zamril yg menguruskan segala urusan keluar hospitalnya.

       Sesampai sahaja di rumah terus sahaja tengku thia melompat di sofa bertapa rindunya dia dengan rumah ini.

      "Aipp macm budak budak perangai ye .." tengku zamril mengusik sememang dia tahu yang isterinya itu seprti keanak anakan bahkan dulu sblum mereka berkahwin perangai tengku thia seperti keanak anakan.

      "Biaq lah... "Tengku thia tersenyum lalu merebahkan diri kesofa yg hempuk itu

     Tengku zamril hanya tersenyum melihat isterinya itu kemudian dia berlalu dri situ membiarkan tengku thia berseronok.

                              ****
    Di falkulti perubatan tengku thia mempunya kawan baik selain dri farah adalah najwa,nur dan izzah mereka berlima adalah kawan baik sejak dri tahun pertama.

      Hari ini mereka belajar di dalam lab bukan di kelas. Semua pelajar memberikan tumpuan pada apa yg diajar oleh tengku zamril.

     "Okay klas pelajaran kita sampai disini saja jumpa di next klas okay"ujar tengku zamril semua plajarnya hanya mebjawab okay sahaja.

      Semua pelajar sudah keluar kini tinggal mereka berlima sahaja di dalam tu tiba tiba tengku thia mempunyai satu idea nakal untuk mengenakan sahabat nya itu.

      Tengku thia mengeluarkan  getah didalam poketnya kemudian perlahan lahan di pergi ke farah yg berhadapan dengan nya itu.

     "Farah..." panggil tengku thia sambil menujukkan getah itu pada farah.

       Farah yg tdi sedang leka   menyiapkan tugasan terus sahaja melompat .

      Tengku thia tergelak sampai mengeluarkan air mata.

      "Ish kau ni thia" marah farah tetapi tidak diendahkan oleh tengku thia. Seronok tengku thia dapat mengusik farah.

     Sedang seronok  mengusik tiba tiba tengku thia berpusing ke belakang dan dia terkejut kerana ada tengku zamril berada di belakangnyap terus sahaja dia menarik tangan farah keluar dri lab tersebut.

     Di luar lab tengku thia menyambung kembali gelaknya sampai terduduk tengku thia dibuatnya.

      "Amboi ni umur 24 tahun ka umur 8 thun ni" tegur tengku zamril apabila dia melihat perangai tengku thia seperti keanak anakan.

     "Betul tu cik dia ni memang macam ni..." sampuk najwa.

      Terus sahaja  tengku thia terdiam lalu menudukkan kepalanya shaja kemudian berlalu pergi.

     Tengku zamril hanya menggelengkan kepala shaja melihat telatah bakal adik iparnya itu. 'Mcam mana lah ilham boley tertarik dengan budak 8 tahun ni...' desis hati tengku zamril.

  End flashback.

      Tengku thia terlena disofa kerana terlalu letih. Tengku zamril melihat isterinya yg sedang terlena itu sayu hatinya melihat isterinya itu.

     "Sayang... " tengku zamril mengejut tengki thia dengan lembut sekali.

      Tengku thia tersedar kemudian bangun  "kenapa abang" jawab tengku thia sambil terpinga pinga.

      Tengku zamril  mencuit hidung tengku thia "jom bangun solat dulu lepastu makan n makan ubat kay" ujar tengku zamril lembut. Tengku thia hanya mengangguk kepala sahaja.
    

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now