Jam sudah menunjukkan waktu subuh tengku thia bangun membersihkan diri dan berwudhuk kemudian dia mengejut tengku zamril untuk bersihkn diri stelah itu mereka solat bersama.
Setelah selesai bersolat mereka bersiap untuk berjalan jalan mengelilingi cameron highland.
Mereka pergi ke lock of love di cameron highland. Mereka membeli mangga kemudian menulis nama mereka berdua.
"Abang insyaAllah cinta kite terkunci seperti mangga ini tiada siapa yang boleh membuka kunci ini kecuali dengan kehendak kita. Macam tu juga lah cinta kita Allah dah kunci cinta kita tiada siapa yang berhak membuka kecuali dengan kehendaknya... Walaupun terkunci elok tetap akan ada ujian yang dtg thia harap kita dapt harung sama sama... Thia dh x sanggup nak berpisah dengan abang untuk sekali lagi cukup sekali...." rintih tengku thia setelah mengunci mangga berbentuk love kemudian kuncinya di simpan oleh mereka berdua.
Tengku zamril memimpin tangan tengku thia untuk berjalan beriringan dengannya.
"Thia bukan niat aq untuk tinggalkan kau thia... Aq taknak tinggalkan dunia ni dengan melihat orang aku sayang ni sedih" terang tengku zamril.
"Abang tahu tak yang thia takut sangat bila abang pengsan hari tu... Thia x nak abang tinggalkn thia" adu tengku thia kepada tengku zamril sambil memeluk lengan suaminya.
"Sayang jugak kau kat akukan... Bukan dulu kau paling anti dengan aku ke..." Sindir tengku zamril sambil tersenyum.
" iee... Abang ni kan... Itu dulu yela sapa suruh abang cari pasal ngan thia..." Balas tengku thia sambil mencebikkan bibirnya.
"Aku saja je cari pasal dengan kau... Aku rasa seronok bile tengok kau marah... Hehehe... Kau bila marah comel sangat" balas tengku zamril
"Ish dia ni kan...." Tengku thia sudah memuncungkan mulutnya.
Tengku zamril menghadap tengku thia kemudia dia memberi satu ciuman kebibir tengku thia merah muka thia menahan malu.
"Abang!!!" Tengku thia memukul lengan tengku zamril.
"Sapa suruh buat muncung rasakan... Kalau kau buat muncung lagi aku kiss mulut kau lagi... Kali x nak lepas baru thu" ugut tengku zamril.
"O...okay.." Terus sahaja tengku thia mengalah kemudian merka meneruskan perjalanan mereka.
Tiba tiba ada seseorang lelaki melanggar bahu tengku thia secara tidak sengaja.
"Maaf ye" ujar tengku thia sambil menoleh lelaki tersebut dan membuatkan julia terkejut.
"I...ijal" gagap tengku thia luluh jantungnya ketika ini.
"Hai thia kecil betul dunia ni kita bertemu semula" sinis sungguh kata kata ijal itu.
"Hai ijal... Mana kekasih hati opss lupa terbaring kat hospital tu btw.. Ni husband i... Tengku zamril affan...lagi handsome dri u..." Puas hati dapat mengenakan ijal.
Terus sahaja dia meninggalkan ijal keseorangan tengku zamril tidak faham dengan situasi hanya mengikut sahaja isterinya kemana dia amat keliru ketika ini.
Kenapa isterinya bersifat dingin dengan lelaki itu.
Tengku zamril menarik tangan tengku thia agar duduk di kerusi yang disediakan kemudian dia mengadap iaterinya itu.
"Boleh cita kat aku apa yg jadi sebenarnya???" Tegas tengku zamril ingin tahu cerita sebenar.
"Itu lah ijal lelaki yg liana rampas" terus wajah tengku zamril berubah riak marah.
"Kenapa dia ada kat sini??" Tengku zamril sudah ingin marah.
"Mana thia tahu yang penting thia sayang abang sorang ja.. Thia x nak ijal tu... " pujuk tengku thia.
Tengku zamril bangun kemudian berlalu pergi tengku thia hanya mengeluh sahaja 'haish ijal.. Lau kau muncul untuk rosakkn hubungan aq dan zamril lupakan ja lah' desis hati tengku thia.
* what!!!! Ijal muncul semula... Apa tujuan ijal muncul semula... Apakah muslihat ijal...
*wait n see okay.... ;)
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...