part 13

10.2K 244 4
                                    

     Tengku thia ralit dengan handphonenya kerana dia begitu bosan di hospital.

     Sedang ralit melihat handphone dia mendengar orang memasuki biliknya dia membiarkan sahaja.

    Tidak sampai beberapa minit ade suara memanggilnya dia menoleh  ternyata orang itu adelah farah dan tengku ilham.

     "Assalamualaikum" sapa farah.
"Waalaikumusalam" jawab lembut tengku thia.

      "Macam mana keadaan kau" tanya farah.

      "Aku okay ja... Biasalah sakit mcm aku kan..." jawab tengku thia selamba.

      "Ha tula suruh jaga makan tak mau... Owg suh makan vitamin pon tak mau..." farah sudah mula membebel.

      "Aduhai dh lah x yh membebel cukup lah zamril dh membebel kat aq jangan kau pulak yg membebel...." keluh tengku thia.

      "Kalau x nk kene bebel tu x yh lah cari pasal kita ni nak abis sem dh jaga kesihatan tu" nasihat farah.

      "Yelah farah oii udah udah lah tu aq oky je " tengku thia sudah tidak mampu mendengar org membebel lagi sakit telinga di buatnya.

       "Zamril mana???" tnya tengku ilham. "Dia pi urus kan cuti aku lah.. Aku kn kene tinggal seminggu kat hospital ni" jawab tengku thia.

      "Ooo okay lah kalau mcam tu" ujar tengku ilham.

       "Korang ni igt pesan zamril tu... Tamat sem kahwin... " tengku thia mengingatkan mereka tentang apa yg dipesan oleh tengku zamril.

      "Ye saya tak lupalah.. Kan saya sayang farah ni" farah sudah menunduk malu.

       "Sayang sayang jugak.. Tapi igt sikit ni ank dara orang jangan macam macam kau" tengku zamril bersuara yg baru sahaja muncul dri belakang mereka dan terus sahaja tengku thia tersenyum.

       "Betul tu... Lah ni fokus kat final dulu nah"tengku thia tersenyum mengusik.

      "Pandai kata kat orang yang kau tu jaga kesihatan lagi lagi nak final ni.. Lepastu takkan lah nak rawat patient tapi doktor sendiri yg sakit acaner tu..." perli tengku zamril.

        "ish dia ni sibuk ja..." tengku thia mencebikkan mulutnya. pantas sahaja tengku zamril mencuit mulutnya dengan tangan.

       "ingat comel ka???" tengku zamril tersenyum apabila melihat karenah isterinya itu. "biar lah sibuk je" manja tengku thia sungguh dia terasa bahagia saat ni.

      "amboi nak sweet sweet pulak" tegur tengku ilham. "biarlah kau tu kalau nak sweet sweet cepat sikit kahwin dengan orang sebelah tu lambat sangat lah" jawab tengku zamril selamba.

      "yela kami kahwin abis sem ni lah ni nak fokus dulu kat final ni along tu pon lepas dh x ngajar lagi isteri kesyangan tu... maklum isteri kesayangan dah abis" mereka semua tergelak apabila tengku ilham bicara seperti itu.

     'aku harap sangat kebahagian yang aku lalui ni kekal hingga ke akhir hayat aku cukup bahagia aku sekarang bila di samping insan yang bernama zamril...' desis hati Tengku Thia

       *nanti akan update lagi kay....

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now