6 bulan sudah berlalu kini tengku thia pulih sepenuhnya. tengku Thia dapat berkerja seperti biasa memandangkan keadaan semakin baik. tengku Thia pergi bercuti bersama tengku Zamril di sabah negeri bawah bayu itu kerana sudah sekian lama mereka tidak pergi bercuti.
Anak mereka pula seperti biasa akan mengikuti tengku Alana ke luar negara. "abang kata nak cerita" ujar tengku thia menuntut janjinya. "yela sayang oii aku cerita... thia itu memang cara aku kalau aku bercakap dengan orang aku sayang....aku memang tak pandai nak bercakap lembut dengan orang yang aku sayang... tengoklah aku cakap dengan adik aku pon kau aku...kalau aku bercakap dengan orang awak saya orang tu tak de dalam hati aku pun... dan ilham perasan yang pada mula kita jumpa aku dah cakap kau aku dengan aku... sebab di kenal dengan perangai aku macam mana.... "terang tengku zamril.
"ooo abis dulu abang anggap farah siapa dihati abang.." tanya tengku thia. "entah sebab aku pun tak pasti masa tu aku konfuis dengan perasaan aku sendiri... sebab bila aku tengok farah bermesra dengan orang hati aku tak rasa pape pon... sebaliknya kau bermesra dengan orang lain hati aku terasa sakit sangat...." terang tengku zamril lagi.
"oooo abis tu kalau abang sayang thia kenapa abang macam tak suka thia and selalu buli Thia kat kelas." tanya tengku thia. "sebab aku rasa seronok tengok muka kau yang comel takut... memang comel sangat tengok muka kau yg takut..." jawab tengku zamril sambil ketawa.
"abang.... ieeee.. dia nikan saja ja kan" ujar tengku thia sambil merajuk. "ala... la..la... sayang aku sorang ni jangan lah merajuk....tak comel nanti tau kau ... sayang aku merajuk" ujar tengku zamril sambil memujuk.
"sayang abang..." sambil memeluk erat tengku zamril dan kepalanya disandarkan di dada tengku zamril. mereka menikmati padangan pantai yang sungguh cantik sememangnya pantaidi negeri sabah ini cantik cantik berlaka.
******
mereka berdua ingin mendaki gunung Kinabalu seawal 6 pagi mereka sudah bersiap untuk pergi mendaki gunung kinabalu.
sesampai sahaja di gunung kinabalu mereka berasa amat tenang dengan ciptaan dari sang percipta."abang cantiknya pandangan dari puncak gunung kinabalu ni."puji tengku thia.
"mestilah sayang... ini lah cipataan dari Allah s.w.t amat cantik dan tenang ja bila memandangnya.." ujar tengku zamril. "tinggi tinggi gunung kinabalu tinggi lagi syang sama kamu..."nyanyi tengku thia sambil memandang tengku zamril.
"biru biru hujung kinabalu tengok dari jauh hati saya rindu.... kinabalu dekat kundasang banyak sayur boleh pilih pilih apa guna pergi luar negeri naik kinabalu hati saya rindu..." sambung tengku zamril sambil memandang muka tengku thia.
"abang thia sayang abang biarlah abang jadi insan terakhir berada dihati thia." ujar tengku thia. "sama dengan aku thia.. aku sayang kau.. dan aku mengharapkan kaulah wanita terakhir berada dilam hati aku.. dan aku tak mampu untuk kehilangan kau thia.." balas tengku zamril.
setelah meluahkan perasaan masing masing mereka pun berlalu untuk pulang. dan dihati masing masing berharap biarlah gunung kinabalu ini menjadi saksi cinta mereka berdua dan mengharapkan hubungan mereka kekal hingga ke jannah.
-TAMAT-
*okay tamat sudah cerita Mr lecture vs Miss student hope para readers terhibur....
* okay hope korang support cite terbaru sis okay.# MR CEO VS MISS DOKTOR
#MR DINGIN "I LOVE YOU"
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...