part 5

12.4K 312 5
                                    

Tengku thia membuka pintu dengan perlahan kerana dia tidak tahu apa yang bakal jdi selepas ini ketika tengku zamril memanggil nya nada suaranya begitu marah.

        Buka sahaja pintu itu tengku zamril sudah terpempam dihadapan mukanya kini jarak mereka tersangat lah dekat.

         Tengku zamril semakin mendekati tengku thia manakala tengku thia smakin mengundur setapak demi setapak sehingga dia tersandar didaun pintu.

            Tengku zamril melekap kedua tangannya ke daun pintu kini tengku thia terkunci di ruangan yg dicipta oleh tengku zamril.

            Tengku thia tidak kuat untuk membalas renungan tajam dri tengku zamril jantung berdegup kencang bagai hendak terkeluar.

            Tengku zamril medonggakkan wajah tengku thia supaya memandangnya.

           " lepas ni aq taknak kau rapat ngan ilham mahupun farah faham tak" jelas tengku zamril

            Tengku thia menggelengkan kepalanya. "Nope... Saya akan tetap berhubung dengan dia... Farah kawan baik saya" tegas tengku thia.

           Tengku zamril sudah naik berang pantas sahaja dia mencengkam kasar lengan "kau kata kawan baik kenapa kau senang senang untuk maafkan diaorang setelah apa yg diaorang buat kat kau" jerkah tengku zamril.

            "Abang sakit!!! Tolong lepaskan saya" pinta tengku thia tidak sedikit pun  diendahkan olehnya semakin di perkemaskan lagi genggamannya.

            "Kau dengar sini aq tak nak kau rapat dengan diaorang faham ke tak apa yang aku cakap kan ni" jerkah tengku zamril.

             "Abang.. Redha je lah dengan takdir yg tlh ditetapkn... Bkn abg sorang yg terluka saya pun sama... Maafkn saja mereka biar mereka dengan kehidupan mereka... Abg kite yg sebnarnye mnghalng cinta mereka... Mereka sudah berkenaln antara satu sama lain sebelum kita..." Jawab tengku thia dengan mnahan kesakitan kerana genggaman tengku zamril.

                 Tengku zamril tidak merima apa yg dikata kan oleh tengku thia lalu dia menggenggam kuat lagi lengan tengku thia hingga tengku thia mengadu kesakitan.

             "Kalau kau rapat dengan diaorang lagi thu lah ape aku nak buat kau faham tak!!!!" Ugut tengku zamril lekas sahaja tengku thia menganggukkan kepala sahaha tkut jika tengku zamril bertindak luar dugaan.

             Tengku zamril melepaskan genggamannya dan terus berlalu keluar dri bilik.

          'Ya Allah kau lembutkan lah hati suami aq untuk menerima takdir mu jangan kau biar dia terus hayut dengan dendam' doa tengku thia dalam hati sungguh dia mengharapkan di beri kekuatan.

                         *********

    Tengku thia termenung melihat kolam renang yg terdapat di rumah tengku zamril.

      Dia mengenangkan apa yang akan terjadi antara dia dan tengku zamril kerana antara mereka tiada cinta.

        "Hai... Jauh trmenung" tgur tengku ilham.

        "Eh ilham... Saje tenangkn fikiran" jawab tengku thia ringkas.

      "Mesti angah marah dan berdendam ngan saya dan farah kan" teka tengku ilham.

       "Ilham ... Saya pun marah jugak tapi saya terima mungkin bukan jodoh saya dengan awak... Saya terima ilham... Tapi tak bagi zamril... Dia sayangkan farah ilham biarkan dia pujuk hati dia yg terluka tu ilham... " nasihat tengku thia.

      "Thanks thia sbb awak maaf kan saya... Saya mengharap awak bahagia dengan cinta sebenar awak" tengku ilham tersenyun sambil memegang bahu tengku thia.

       Tengku thia membalas senyuman itu. Sedang mereka rancak berborak tengku zamril mengintai mereka di sebalik tirai di dalam rumah itu.  sakit hatinya melihat tengku thia dan tengku ilham bermesra mesraan

       "Saya masuk dulu ye dh lewat ni" tengku thia meminta kebenaran berlalu dan tengku ilham hanya menganggukkn kepala sahaja.


MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now