3 tahun kemudian...
Tengku thia sedang sibuk untuk menguruskan satu satunya puteri kesayangannya itu.
Memang menjadi runtin hariannya untuk menguruskan puterinya itu sebelum pergi ke kerja.
"Saidatul umi nak pergi kerja dah... Saidatul duduk dengan nenda ye jangan nakal nakal tau..." Ujar tengku thia sambil mengedong puterinya menuruni tangga.
Tengku zamril awal pagi sudah berangkat ke usm. "Saidatul harini kite pergi jalan jalan ye" ujar tengku alana terhadap tengku saidatul.
"Bonda nk pi mana" tanya tengku thia dengan lembut. "Nak bawak pgi taman lepastu pergi rumah farah harini kn mereka berdua cuti.. Anak anak dia pun tgh cuti sekolah" terang tengku alana.
"Wahh arini anak umi pergi jumpa kakak asha ngan abang adan lah..." Ujar mnja tengku tgia terhadap puterinya itu.
Tengku thia menyerahkan tengku saidatul kepada tengku alana setelah itu dia meminta kebenaran untuk prgi kerja.
***
Seperti hari hari biasa tengku thia akan membuat rondaan disetiap wad bawah jagaannya.
Setelah selesai tengku thia kembali ke biliknya untuk menyemak segala laporan mengenai pesakit.
Ada seseorang mengetuk pintu bilik tengku thia membenarkan orang itu masuk.
"Hai thia lama kita x jumpa kan" ujar lelaki itu.
Tengku thia terkejut kerana lelaki itu adalah ijal. "Kau... Buat apa datang sini" dingin sahaja suara tengku thia terhadap danial.
"Relaks lah... Jangan marah marah kite kn bru jumpa" ijal bersuara lembut dan membuat tengku thia meluat.
"Kalau x de pape yg pnting lebih baik kau blah dari sini suami aku x suka aku ckp dengan kau..." Balas tengku thia dengan dingin sekali.
" suami ke kalai curang belakang kau" sinis ijal.
"Kau jangan nak tuduh suami aku mcm mcm.... Kau igt dengan mudah aku boleh percayakan kau.. No ijal..." Jerkah tengku thia.
"Kesian kau thia asyik kene tipu ja ... Aku x tuduh nak kau amik ni aku ada bukti" ujar ijal sambil mencampakkan sampul surat bewarna coklat.
Tengku thia mengambil dan membuka sampul surat tersebut kemudian dia melihat kandungan didalam surat tersebut.
Terduduk tengku thia melihat isi kandungan tersebut dia melihat gambar tengku zamril bersama dengan seorang perempuan kelihatan mesra sangat.
Luluh jantungnya dirasakan kini tidak mungkin tengku zamril melakukan perkara sebegini.
"Macam mana sekarang"sinis ijal bersuara.
"Lebih baik kau keluar sekarang sebelum aku panggil pengawal .... Keluar!!!!!" Jerkah tengku thia.
"Ok akan keluar skang... Thia jangan jadi bodoh lah.. " ujar ijal sambil tersenyum kemenangan.
"Keluar!!!" Jerit tengku thia naik turun nafasnya kita menahan kemarahan yg bercampur baur itu.
Ijal berlalu pergi meninggalkan tengku thia bersedirian dn tersenyum akhirnya berjaya juga dia membuatkn kepercayaan tengku thia terhadap tengku zamril mula goyah.
'Abang kenapa abang sanggup buat thia mcm ni.. Apa salah thia... Ya Allah dugaan apakah kini saat aku mulai mengecap kebahagian kau sudah datang kn ujian seberat ini... Ampunilah segala dosa dosa ku jika dengan ujian ini membuatkan dosa dosa ku diampunkan maka aku redha dengan ujian mu Ya Allah' menitis air mata tengku thia ketika ini.
* kemunculan ijal semata mata untuk merosakkan hubungan thia dan zamril...
*kejam nya ijal...
*tapi betul ke zamril curang???
*hmm dugaan buat thia ni...
*oky see you next chapter okay....
*ALLAH TIDAK AKAN MENGHADIRKAN UJIAN KEATAS HAMBANYA ITU MELAINKAN SESUAI DENGAN KEMAMPUAN HAMBANYA ITU...
*ALLAHU... ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALANYA.
*IMAN TAK DATANG TANPA UJIAN...
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...