part 22

7.7K 204 11
                                    

   FLASBACK.

Tengku thia sedang ralit membuat tugasan tiba tersentak kerana ade orang menghentak mejanya dan dia sedari orang itu adalah liana dan kawan kawannya.

     "Apa masalah kau ni" tanya tengku thia lembut tapi dlm nada yg tegas.

      "Kau memang pompuan tak tahu malu kan.. Kau ingat aq tak thu apa kau buat???" tengking liana.

     "Apa yg aku buat.. Aku x buat apa pon apa masalah kau???"  tengku thia sudah mula meninggikan suara.

      "Kau buat apa sampai ilham boleh jatuh cinta dengan kau... Kau tahu x sbb kau ilham dh x pandang aku tau kau ni memang pompuan sial la..." jerkah liana. Tengku thia sudah naik angin.

    Pangg!!!!

  "Itu hadiah untuk kau sebab tuduh aq tanpa bukti...  Kalau nak beza kau ngan aq mmg jauh beza.. Kau tu bertudung aq x bertudung tapi aq masih jaga batas pergaulan aku... Kau harap pakai tudung tapi baju ketat seluarl ketat apa guna kau pakai tudung... N one more thing kau lupa ke ape kau buat kat aku... Kau rampas ijal dari aku... Kau lupa??? Skang ni kau pertikai kenapa ilham x pandang kau.. Weyy pompuan jenis apa kau ni ha..." naik turun nafas tengku thia menahan marah nya.

     "Sial punya perempuan!!!!" liana ingin menampar muka tengku thia tapi di tahan seseorang dan trnyata orang itu adalah tengku zamril.

      " liana apa masalah awak ni" tengku zamril sudh memandang liana seperti hendak memakannya.

      "Thia yg mula dulu cik dia yg tampar saya dulu" ujar liana sebagai pertahanan diri.

      "Thia ade pape penjelasan" tanya tengku zamril dengan tegas.

      "Dia takkan mengaku cik.. Dasar betina sundal.." ujar liana sinis.

     "Awak diam liana... Dah kamu berdua jumpa di bilik saya sekarang jugak!!!" jerkah tengku zamril.

                              ****

      "Thia sekali lagi saya tanya kamu ade penjelasan" ujar tengku zamril dengan nada yg tegas.

      Tengku thia hanya menundukkan kepala sahaja. Terus sahaja tengku zamril menghentak tangan nya dimeja kerana terlalu marah tengku diam apa bila ditanya.

    "Awak ni dh x de suara ke sampai saya tanya awak tak nak jawab???" nada tengki zamril sudh tinggi menyebabkn tengku thia tersentak.

      "Ala cik orang dh salah lagu tu lah..." sinis liana.  "Liana awak diam!!!! Thia syazlina ada penjelasan!!!"jerkah tengku zamril.

        "Ye memang saya tampar muka dia cik" ujar tengku thia berani.

      "See cik saya habaq dh kan..." liana tersenyum kemenangan.

     "Liana awak boleh senyap tak... Thia kenapa  awak tampar muka dia awak ingat U ni awak punya suka hati nak tampar anak orang" naik turun nafas tengku zamril menahan marah. Tidak disangka perangai bakal adik ipar sebegitu rupa.

     "Ye memang saya tampar muka dia... Tapi saya x gila lagi nak tampar muka orang sesuka hati kalau dia sendiri tak cari pasal dengan saya... Cik ingat saya ni jenis tampar orang sesuka hati ke??? Cik... Saya ni manusia lah" jawab tengku thia dengan nada yg tinggi sungguh waktu itu dia tidak dpat menahan amarahnya.

     "Okay baik... Sekarang ni saya nak awak liana keluar dulu tunggu sampai saya panggil.." jerkah tengku zamril liana hanya mengikut sahaja tidak berani membantah.

      "Thia... Kau ni apa masalah kau .... Dh x boleh tahan sabar" tanya tengki zamril dengan nada yg tinggi tapi terkawal.

     "Saya ni boleh sabar tapi kali ni saya x boleh sabar dah..."jawab tengku thia dengan nada yg perlhan tidak seprti tadi.

      "Apa maslh kau sampai kau nak tampar si liana tu!!!" jerkah tengku zamril.

     "Cik tanya apa maslh saya... Cik dia kata saya ni rampas ilham dari dia kepala otak dia.. Cik sendiri dengar dia panggil saya apa tadi" nada tengku thia sudah kembali meninggi.

      "Itu x bermakna kau boleh tampar orang sesuka hati... Kau igt kau sapa.. Ilham tu belum tentu hak kau sepenuhnya lah" tengku zamril sudah menenking tengku thia.

     "Yang cik nak bela pompuan tu kenapa... Kalau dulu dia rampas ijal dri saya... Sya boleh sabar lagi takkan saya nak sabar lagi kalau ilham saya di rampas" tengku thia menahan sabar untuk melenting.

      "Kau memang x matang thia!!!" jerkah tengku zamril "saya x matang apa cik rasa kalau farah tu orang lain kebas... Agak agak cik.. Cik boleh sabar ke sama dengan cik cakap sekarang..." tengku thia tidak dapat menahan sabar lagi.

    Pang!!!!

  "Jangan sesekali samakan aq dengan kau... Kau jangan nak kurang ajar sangat." sinis tengku zamril setelah menampar muka tengku thia.

      "Cik ... Igt saya ckp ni suatu hari cik akan thu pekara sebenar dan cik akan menyesal sebab tamparl saya hari ni" ujar tengku thia lalu meninggalkan tengku zamril.

       Tengku thia keluar dri bilik tengku zamril melihat liana ada disitu.

      "Ingat liana dalam ayat 10 surah al baqarah ada mengatakan bahawa menyebar fitnah itu lagi besar dosanya dri membunuh" ujarnya dengan lembut dan terus meninggalkan liana sendirian.

END FLASHBACK

* kejam nye liana sampai hati dia buat tengku thia macam tu yang tengku zamril pulak boleh backup liana...

*sorry sis lambat update

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now