part 11

10.7K 273 4
                                    

"Apa yang nk kau fikir lagi farah bukan senang zamril nk bagi korang peluang tau" ujar tengku thia apabila merasai yg farah masih lagi was was dengan kenyataan tengku zamril.

"Aku... Aku ... " farah tidak menghabiskan ayat nya.

"X de alsan farah.. Cepat sahkn ikatan kita ni islam x baik berdua duaan dengan bukan muhrim" nasihat tengku thia.

Farah hanya mengangguk tanda faham kemudian mereka berdua berlalu utk ke kelas kerana kelas akan mula sebentar lagi.

****
FLASHBACK

Tengku thia hanya senyap tidak sperti pelajar lain yg sibuk bertanya kn soalan pada tengku zamril.

  Sedang tengku thia menyiapkan tugasan yg diberi kan tiba tiba tengku zamril mendekati tengku thia.

     Kemudian tengku zamril membongkokkan badannya lalu tngan kirinya diletakkan dipenyandar kerusi tengku thia dan tangan kanan pula diletakkan  di meja tengku thia membuatkan tengku thia terkurung diruangan yg dicipta oleh tengku zamril.

      " macam mana boleh tak buat" tanya tengku zamril dengan jarak mereka terlampau dekat.

      Tengku thia merasakan jantungnya bagai hendak terkeluar apabila tengku zamril berbuat sedemikian.

      "Bo.. Boleh cik" tergagap gagap  tergagap tengku thia menjawab.

        "Asal awak gagap ni sya bukan buat apa pun" usik tengku zamril terhadap tengku thia.

         " tak.. Takde pape lah"gabra tengku thia.

          Tengku zamril tersenyum nakal dia sengaja mengusik bakal adik iprnya itu. Kemudian dia berlalu meninggalkan tengku thia.

       Tengku thia menghela nafas lega apabila tengku zamril sudah berlalu pergi.

END FLASHBACK....

                               ***
   
       Tengku thia  sudah pulang kerumah terus sahaja dia merebahkan badannya ke sofa hari badannya terasa letih dan kepalanya sakit sekali hingga dia tak mampu untuk bangun lama kelamaan dia terlelap.

                 Tengku zamril yg bru pulang itu berasa pelik kenapa isterinya tidur disofa .Tengku zamril pergi kearah tengku thia .

          Tengku zamril melihat isterinya berpeluh peluh walhal aircond dirumah mereka sedia terpasang.

      Tengku zamril memegang kepala tengku thia alangkan terkejutnya tengku zamril apabila dia mendapati isterinya demam panas.

      "Thia... Thia..." kejut tengku zamril lembut.

     Tengku thia tersedar dri tidurnya  cuba untuk bangun tetapi tidak ada kekuatan.

      "Kenapa kau tak ckp ngan aku yg kau demam kalau jadi pape kan susah..." tegur tengku zamril lembut.

       "Tak pe lah saya okay je..." tipu tengku thia. Tengku thia ingin bangun dan dibantu oleh tengku zamril belum sempat tengku thia memulakan langkahnya tengku thia sudah rebah di hadapan tengku zamril.

         Terus sahaja tengku zamril mecempung tengku thia kemudian dibawa terus ke hospital

#hope korang terhibur kay
     

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now