part 38

5.8K 145 2
                                    

          Tengku thia memeriksa keadaan kembarnya itu. "Rina keadaan naz makin baik so dia dh boleh discharge hari ini" terang tengku thia.

         Tengku sherina menganggukkan kepala sahaja. "Kalau tak da pape saya keluar dulu ya" ujar tengku thia dan ingin berlalu meninggalkan mereka berdua.

       "Thia kau masih x boleh maafkan aku ke???" tanya tengku naz dengan suara yg lembut.

       "Aku ada banyak keje naz... Aku pergi dulu.... " dingin tengku thia langsung tidak menoleh kearah tengku naz.

      Sebenarnya jauh disudut hati tengku thia terbit perasaan sayu. Hendak sahaja dia meluahkn perasaan rindu terhdap kmbrnya itu tapi apakn daya ego membuatkn dirinya tidak mhu mngalh.

       Terus sahaja tengku thia berlalu meninggalkn tengku naz dan tengku sherina.

        "Awak brsabar ye.. Saya yakin sbnarnya dia dh maafkan awak... Tpi sbb ego dia jadi mcm tu" nasihat tengku sherina.

       Tengku naz hanya berdiam diri sahaja. Tidak tahu bagaimana hendak melembutkan hati kembarnya itu.

                         ****

       Sudah sebulan tengku naz keluar dri hospital. Kini semua sudah kembali kepada normal tengku sherina sudah pun diterima kembali.

       Hari ini merupakan hari pernikahan tengku naz dan tengku sherina tapi syangnya tengku thia tidak menyertai mereka atas urusan kerja.

       Sesudah majlis pernikahan selesai tengku naz duduk di tepi kolam sambil termenung.

       "Naz kenapa ni tak elok tau pengantin baru termenung macam ni" nasihat tengku zarina

       "Thia bonda.. Marah sungguh thia kat naz kan" tengku naz mengeluh.

         "Naz.. Percaya lah thia tu dh maafkn naz cuma dia perlukan masa... Naz sabar ye... Jangan risaulah naz bonda yakin nanti sampai masa thia akan kembali pada normal." nasihat tengku zarina.

        Tengku naz hanya menganggukkan kepala sahaja. Sedang mereka bersembang rupanya tengku thia sudah berada di belakang pintu dan mendengar segala perbualan tengku naz dan tengku zarina.

       Tengku thia bru shaja pulang dri kerja dia mengeluh kenapa lah dia susah sangat untuk maafkan kembarnya walhal kembarnya itu sudah berulang kali meminta maaf dri nya.

        Tengku thia berlalu untuk masuk kebiliknya.

                         ****

           Tengku thia membuka pintu bilik melihat suami sudah terbaring dikatil mungkin kerana penat dengan majlis ini.

        Tengku thia pergi ke arah tengki zamril dia menatap muka suaminya itu lama. 

       "Aq tahu aku handsome tapi tak pyh lah tenung sampai macam tu sekali" tegur tengku zamril dan membuat tengku thia malu.

       Disebabkan malu tengku thia ingin berlalu pergi tetapi belum sempat dia berlalu tengku zamril sudah menarik tangannya membuatkan dia terjatuh dia atas katil.

     Kini tengku zamril sudah berada diatasnya.

      "Abang!!!" jerit tengku thia kerana geram suaminya itu mengusiknya.

      "Apa!!!" tengku zamril membuat muka tak bersalah.

        "Tgok tu... Ieee dahlah thia nak pegi mandi ni... Abang ni dah mandi belum... Mesti tak mandi lagikan... Haish apa nak jadi ni" bebel tengku thia.

         Cupp!!!
Terdiam tengku thia apabila tengku zamril mencium nya.

       "Bebel lah lagi... Kalau kau nak aku kiss kau lagi lama" ugut tengku zamril sambil mengangkat sebelah keningnya dan tersenyum nakal.

       "Okay okay" pantas sahaja tengku thia menjawab.

        "Okay lah aku saja mengusik kau.. Dhlah aku gi mandi dulu" pantas sahaja tengku zamril bangun dan berlalu masuk kedalam bilik air.

        Bahagia kini hubungan tengku zamril dan tengku thia.
Tapi tengku thia masih belum boleh maafkan kembarnya.

      Itu diri tengku thia jika dia sudah sakit hati pasti sukar hendak dimaafkan. Tengku thia mempunyai ego yang tetapi walaupun dia mempunyai ego yang tinggi tetapi tengku thia tetap mengambil berat tentang diri kembarnya itu.

Hmm keras hati tg. Thia.. Masih belum dapat maafkn tg. Naz....

Oky see you next chapter

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now