part 16

10K 235 15
                                    

        Setelah selesai solat tengku thia pergi keberanda luar untuk mengambil udara yang segar.

      'Adakah semua ini akan berakhir dengan bahagia... Aq Bahagia sekarang masa depan aku x tahu lagi' desis hati tengku thia.

       "Sayang..." panggil tengku zamril lembut pantas sahaja tengku thia menoleh kemudian tersenyum.

        "Ye abang" jawab lembut tengku thia. "Ni kenapa termenung jauh ni" tnya tengku zamril.

       "Tak de apa saja je hirup udara segar dah lama sangat duk hospital... " jawab tengku thia sambil menyandarkan kepala ke dada tengku zamril.

      "Lpas ni aku nak kau setiap hari makan vitamin okay.. Takde alasan aku dh belikan kau vitamin dh pun" ujar tengku zamril sambil mengusap lembut kepala isterinya itu.

      "Yelah... Saya makan" tengku thia tersenyum kerana suami nya betul betul ambil berat akan dirinya.

       "Janji dengan aku yang kau makan tak boleh miss kay" ucap tengku zamril sambil memandng tepat kearah anak mata tengku thia.

       Tengku thia mengusap lembut pipi tengku zamril "ye thia syazlina brjanji pada zamril affan yang akan makan vitamin setiap hari kay" bersungguh tengku thia mengucap kata kata itu agar tengku  zamril tidak risau.

     "Okay aku pegang janji kau" ujar tengku zamril. Tengku thia menganggukkan kepala lalu dia kembali meletakkan kepalanya di dada tengku zamril.

     "Abang" panggil tengku thia. "Ye sayang kenapa?" tengku zamril menjawab panggilan tengku thia dengan lembut sekali.

     "Abang sayang thia tak" tanya tengku thia. "Thia syazlina soalan apa kau tanya ni mesti lah aku sayang kau sbb kalau aku x syang aku x semua ni untuk kau" terang tengku zamril.

     "Terima kasih abang terima thia seadanya... Abang jangan tinggalkan thia... Thia takut tak mampu hidup tanpa abang..." ujar tengku thia sambil memeluk erat tengku zamril buat masa ini dia tidak mampu kehilangan zamril.

      "Thia tak pernah aku terfikir untuk tinggalkan kau thia... Bila aku dh katakan sayang aku akan sayang jangan pernah terfikir untuk aku tinggalkan kau thia sungguh kau ibarat nyawa aku skang thia" ujar tengku zamril sambil membalas pelukan tengku thia.

       " terima kasih abang thia tak thu apa akan jadi kalau abang hilang dri hidup thia" ujar tengku thia dan ada nada sendu dia suaranya itu.

      Tengku zamril mengusap perlahan belakang isterinya itu agar tenang. "Thia kau kene belajar juga kalau x de aku mcam mana kalau aku hilang dalam hidup kau... Kau kene kuat thia.." nasihat tengku zamril terus sahaja tengku thia mengelengkan kepala "abang jangan cakap macam tu thia tak nak abang hilang dlm hidup thia" jelas tengku thia mengalir air mata tengku thia.

     Tengku zamril mengesat air mata isterinya itu "dah lah jangan nangis tak comel lah isteri aku nangis jom kita msuk rehat ye esok dh stat kelaskan..." ujar tengku zamril sambil membawa tengku thia kembali ke bilik.

     'Thia tak selamanya aku ada disisi kau thia... Satu masa aku akan pergi meninggalkan orang sekeliling aku... Aku mengharapkan kau untuk terus kuat walaupun x disisi aku thia... Thia aku x de masa yg lama untuk bersama dengan kau thia.' desis hati tengku zamril sayu dia melihat isteri sebegitu. Dia tidak sanggup melihat isterinya itu hilang semangat saat dia tiada disisi.
                                 ****

* what!!!! Tengku zamril sakit... Tapi sakit ape... Macam mana kehidupan tengku thia bila tengku zamril tiada di sisiny mesti hilang semangatkan.... Huhuhu :'(

#kalau nak tahu tunggu bab seterusnya kay... Muahh....😚

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now