part 44

5.9K 142 5
                                    

        Sudah seminggu hubungan mereka kembali seperti biasa dan tengku Alana sudah membawa pulang tengku saidatul sungguh tengku thia merindu anaknya kini mana kan tidak sudah lama tidak bertemu anaknya.

        Tengku alana membawa tengku saidatul adalah supaya tengku thia dan tengku zamril boleh memulihkan hubungan mereka semula.

         Tengku thia seronok bermain bersama anaknya. "Saidatul kn bagus kalau abang kembar saidatul hidup lagi mungkin saidatul ada kawan saat ini kan..." ujar sayu tengku thia sambil mengucup lembut ubun ubun anaknya itu.

       Tengku thia berasa amat sedih apabila anak dikhabarkan meninggal dunia oleh doktor mungkin sudah ketentuan tengku thia menerima dengan redha.

       "Thia sudah lah.. Dah 3 tahun arwah pergi tinggalkan kite semua... Anak surga thia..." nasihat tengku naz yg baru sahaja menuruni anak tangga dan terlihat adik kembarnya sedang sedih.

        "Aq cuma teringat dekat arwah je naz" jawab sayu tengku thia.

          "kau tak kerja ke ari ni" tanya naz. "Yup aku cuti seminggu nak pegi tengok syarikat arwah papa..." jawab tengku thia.

      "Abang zafril bila balik sini" tanya tengku naz kepada tengku thia.

        "Minggu depan dia balik tu yang aku mintak cuti ni" jawab ringkas tengku thia. Ini lah saat saat yg ditunggu tunggu oleh tengku thia apabila abang sulungnya hendak pulang dari perantauan.

                            ****

   Seminggu sudah berlalu dan pada hari ini tengku thia dan tengku zamril harus menjemput tengku zafril di lapangan terbang.

      Nampak sahaja kelibat tengku zafril terus sahaja tengku thia mendapatkan abang sulungnya.

       "Abang... Rindu abang.. Baru lah abang reti balik Malaysiakan.. Awat best sangat dekat negara oqang tu..." perli tengku thia sambil tersenyum.

       "Amboi abang tau lah yang kau belaja kat penang takkan jadi orang penang kot.." balas tengku zafril.

         "Ada ada je abang ni lah" tengku thia ketawa. Sungguh dia merindui tengku zafril.

       "Dik ni sapa??" tanya tengku zafril apabila mendapati tengku zamril di sebelah adiknya itu.

        "Ni zamril suami adik... Dan ni saidatul anak adik" jawab tengku thia tengku zafril bersalaman dengan tengku zamril.

       "Ooo suami thia..  Macam mana zam masih ingat aku" tanya tengku zafril.

       "Aq oky je ... Mesti lah ingat gila tak ingat cuma tak sangka kau abang ipar aku..." jawab tengku zamril dan tengku thia sudah keliru dengan mereka berdua.

      "Dah lah thia jangan buat muka blur nanti aku cerita lah ni jom kita pi mkan dulu nah.. Cheq tau yang zaf dah lapaq ni" gurau tengku zamril.

      "Amboi pakat pakat cakap penang aih..." tegur tengku zafril dan mereka berlalu ke restoran yg terdekat untuk mengisi perut yang lapar.

     *hnya tnggal beberapa bab sahaja tinggal hope terhibur kay...

*see u next chapter..
*sory kalau sis ada tertypo...

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now