part 2

12.9K 321 0
                                    

            Cuti sem sudah bermula kini tengku thia duduk di rumah sahaja ada masa dia akan pergi ke pejabat ayahandanya untuk memantau segala urusan disana.

          Pertunangan antara tengku thia dan ilham akan berlansung pada esok hari.

          Bahagia kini dirasakan oleh tengku thia kerana bakal bertunang dengan pilihan hatinya sndiri.

         Tengku zamril pulak adalah musuh utamanya. Walaupun tengku zamril itu bakal abang iparnya.

          Tengku thia jauh termenung mengenangkan apa yg akan berlaku di masa hadapan adakah ilham untuk nya.

          "Ni kenapa dengan thia ni... Murung ja bonda tengok... Kang esok dh nak tunang dengan ilham" tanya tengku zarina.

          "Tak de lah bonda thia terpikir adakah jodoh thia ngan ilham itu kuat" jawab tengku thia.

           "Thia ajal maut jodoh pertemuan semua di tangan Allah s.w.t kite manusia ni hanya mampu merancang tapi Allah yg tntu kn inshaAllah kalau jodoh thia ngan ilham takkan kemana..." nasihat tengki zarina.

            Tengku thia memeluk tengku zarina sejak pemergian ayahanda hanya tengku zarina lah tmpat dye mngadu masalah. Disebabkn itu tengku thia sering memantau syarikat papanya semntara abang pergi ke luar negara.

                        #####

            Tengku thia sudah dihias cntik siapa yang memandang pasti akan terpana.

             "Tengku sudah siap nak mulakan upacara penyarungan cincin" kata seorang pembantu rumahnya.

             Tengku thia hanya menganggukkan kepalanya sahaja.

                Tengku zalia merangkap bonda kepada ilham sudah masuk kedalam bilik itu untuk bertemu dengan tengku thia.

                 Setelah penyarungan cincin selesai mereka memulakan sesi bergambar.

                             ###

    Tengku thia menghempaskan badannya kekatil yang hempuk itu kerana terlalu penat dengan majlis pertunangan nya tadi.

       'Ni baru tunang belum kahwin' bisik hati tengku thia. Sedang tengku thia leka tiba hanphonenya berbunyi menandakan ada mcg yang masuk.

From: ilham
To: thia
Thank my little girls couse terima saya dalam hidup awak i love you my little girl.

Msg itu membuatkan tengku thia tersenyum.

From:thia
To:ilham
Welcome. Thanks jugak sebab jemput saya kedalam hidup awak.

From:ilham
To:thia
Ok. Awak pergilah tidur dulu ya kesian awak penat...gud nite my little girl.

From: thia
To: ilham
Gud nite my fav boy... Muahh...

     Tengku thia sudah menutup handphone kemudian dia tidur dengan bhagia berharap kebahagian dia dan ilham akn berterusan hingga ke jannah.

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now