FLASHBACK
tengku thia pergi ke sungai kerana pada waktu dia sungguh tertekan tidak disangka liana sanggup menfitnah sebegitu rupa.Sakit hati dirasakan kini ditambah pula apabila tengku zamril menamparnya.
Dia menangis kerana itu sahaja mampu dibuat. Tiba tiba ade orang menyentuh bahunya.
"Thia kenapa ni??" tanya tengku ilham dengan lembut.
"Tak de apa lah saya okay" jawab ringkas tengku thia.
"Saya tahu angah tampar awak kan... Saya thu apa yg liana buat sampai awak kene tampar ngan angah" ujar tengku ilham. Sebenarnya dia berasa marah dengan tengku zamril sesuka hatinya sahaja menampar tengku thia.
"Kenapa lah liana sanggup buat saya mcm ni... Angah pulak hanya dengar sebelah pihak sahaja" tengku thia mengadu nasib kepada tengku ilham.
"Thia awak besabar sahaja lah... Mungkin ni ujian untuk awak..." nasihat tengku ilham.
Tengku thia bersandar di pokok sungguh dia tidak kuat waktu ini.
Tengku ilham mengesat air mata tengku thia "aipp.. My little girl ni jangan lah menangis lagi x comel lah kalau thia syazlina ni nangis..." pujuk tengku ilham.
Tengku thia tersenyum sedikit sebanyak dia terpujuk kini dia terasa lebih tenang bila disamping tengku ilham.
"Dah x payah nk berdrama sangat boleh tak..." sampuk tengku zamril yg bru sahaja muncul sungguh dia meluat tengok adiknya rapat dengan tengku thia.
"Apa masalah angah ni... Thia ni x salah pape pon.. Angah jangan lah nak dengar sebelah pihak je" tengku ilham menyebelahi tengku thia.
"Dh aku tak nk dengar pape lagi skang ni kau pegi balik....aku ada benda nak settle dengan thia" arah tengku zamril tengku ilham hanya mengeluh tidak tahu apa lagi hendak dibuat dengan abangnya itu.
Kini mereka sudh tinggal berdua. Tengku thia hanya diam seribu bahasa sambil melihat air sungai yg mengalir hanya itu membuatkan dirinya tenang.
"Dah puas mengadu nasib kat adik aku???" tanya tengku zamril sinis.
"Cik saya x pernah kacau hidup cik... Cik jangan campur urusan saya" tegas tengku thia.
"Owhh ye memang kau ty tak kacau hidup aku tapi yang kau nak kahwin tu adik aq... Aku tak nak adik aku kahwin dengan pompuan macam kau ni lah" ujar tengku zamril sinis.
Pang!!!
Tengku thia menampar muka tengku zamril naik turun nafasnya menahan sabar dengan apa yg dikata oleh tengku zamril sebentar tadi."Jangan cabar kesabaran saya.... Kalau cik nak bela sangat liana tu pegi saya x kesah tapi jangan sekali kacau hidup saya dengan ilham... Tapi cik jangan menyesal kalau suatu hari si liana tu jugak boleh hancurkan hubungan cik dan farah." sinis sungguh kata tengku thia.
Tengku thia ingin berlalu pergi kerana makin lama dia disini makin sakit hatinya.
Tetapi tiba tiba tengku zamril paut leher tengku thia. Kini tengku zamril berada di belakang tengku thia.
Tengku thia meronta ronta meminta dilepaskan tetapi semakin diperkemaskan oleh tengku zamril.
"Apa cik buat ni sakitlah" tengku thia meminta dilepaskan.
"Kau berani tampar muka aku thia kau belum kenal aq sapa kan jangan sesekali kau sama aku dengan kau... Kau faham !!!" tengku zamril bercakap di sebelah telinga tengku thia sambil tangan kanannya memaut leher tengku thia kemudian tangan kiri nya pula mencengkam kasar dagu tengku thia.
"Tolonglah lepaskn saya" tengku thia merayu pada tengku zamril.
"Dengar sini baik baik hari ni aku boleh lepaskan kau... Lain kali jangan berani nak tampar muka orang sesuka hati kau je... Dan kau jangan cabar kesabaran aku... " ugut tengku zamril lalu melepaskan tengku thia kemudian berlalu meninggalkan tengku thia sendirian.
Terduduk tengku thia kerana tak sanggup melalui semua ini kenapa diri nya diuji sebegini. 'Liana apa kau cakap kat zamril sampaikan zamril benci dengan aq... Liana kau memang tak guna' desis hati tengku thia.
* haishhh... Apa lagi masalah yang si liana buat sampaikn tengku zamril marah... Liana ni memang suka cri maslhkan....
*ok tunggu next chapter.... Hace fun okay ;)
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...