Part 18

8.4K 211 19
                                    

      Kini sudah genap 9 bulan usia perkahwinan antara tengku zamril dan tengku thia.

      Tetapi apa yg merisaukan tengku thia kini kerana tengku zamril sudah berubah seratus percent tidak seperti dahulu lagi kerana tengku zamril kini sering mengabaikan tengku thia.

     Tengku thia menunggu kepulangan tengku zamril. Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi brulah tengku zamril pulang kerumah.

      "Abang pergi mana bru balik???" tanya tengku thia dengan lembut.

     "Kau x payah sibuk lh pergi sana" jerkah tengku zamril. Tengku thia terkejut dengan sifat suaminya sekarang ini.

      "Abang ni kenapa..." tegur tengku thia. "Haish kau ni" menolak tengku thia hingga terjatuh di sofa.

     "Thia syazlina aku ceraikan kau dengan talak 1" lafaz talak sudh terucap dimulut tengku zamril terus sahaja tengku thia menangis tidak percaya.

      "Apa abang buat ni" ucap tengku thia teresak esak nangis. "Kita dah x de pape thia lupakan aku... Mungkin kita dah x de jodoh" ujar tengku zamril dan berlalu meninggalkan tengku thia bersendirian.

         Tengku zamril berhenti seketika lalu memusingkan badannya untuk melihat tengku thia sayu hatinya melihat tengku thia sebegitu.

         'Maafkan aku thia...  Biarlah kau sedih sekarang untuk kehilangan aku tapi bukan kemudian hari untuk kau kehilangan aku seumur hidup kau thia...  Aku nk ajar kau hidup tanpa aku thia...' desis hati tengku zamril kemudian berlalu meninggalkan tengku thia.

                            ****
5 TAHUN KEMUDIAN....

   Kini tengku thia sudah memegang title seorang pakar bedah saraf di hospital peribadi yang terdapat di penang.

     Sejak hati nya terluka akibat ditinggalkan tengku zamril tanpa mengetahui apa salahnya terus sahaja dia menutup pintu hatinya.

        Kini tengku thia terlalu sibuk ada kala makan pun tidak sempat adakala tidur pun tidak cukup kerana menjadi seorang doktor bedah saraf amat lah mncabar baginya.

        Tengku thia menyandarkan badan di kerusi yg terdapat dibiliknya itu sungguh dia terasa penat sangat hari ini kerana banyak operation yg telah dilakukan hari ini.

      Sedang merehatkan diri tiba tiba pintunya diketuk tengku thia membenarkan orang itu masuk.

      "Doktor maaf mengganggu..." ujar adrina selaku pembantu nya. "Tak pa ad... Kenapa ni" tanya tengku thia dengan lembut.

       "Saya rasa patient ni hanya doktor sorang je yg boleh handle orang lain dah x sanggup..." terang adriana.

       "Kenapa dengan patient..." soal tengku thia.

        "Satu patient ada barah otak tahap 4 lepastu patient ni paling cerewet itu x kene ini x kene... Ni pon kami terpaksa bagi ubat penenang sebab dia mengamuk tadi.." terang adriana. Tengku thia mengeluh kerana ada lagi orang jenis ni.

      "Tak pa lah bagi saya dokument pesakit n awak ikot saya jumpa pesakit." tengku thia menerima dengan redha kerana sudah tugasnya.

       Adriana menghulurkan dokument pesakit tersebut ketangan tengku thia. Tengku thia membacanya satu  persatu.
 
        Terkejut tengku thia apabila melihat nama pesakit tersebut. "Doktor... Oky ke" tanya adriana sebaik sahaja mnyedari perubahan tengku thia.

        " saya okay jangan risau lh" jawab tengku thia dengan lembut kemudian dia mnyambung kmbli mnyemak.

       Sedang leka menyemak tiba tiba ada orang mngetuk pintu bilik nya bertalu talu. Tengku thia mebenarkn orang itu masuk.

     "Dok...doktor.." Panggil salh satu jururawat itu dengan nfas naik turun mngkin sahaja brus lepas belari.

*tunggu next chapter oky
       

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now