part 40

6.2K 138 4
                                    

        Flashback

      Sudah 2 hari liana telah sedar dari koma. Hari ini tengku thia memeriksa keadaan liana setelah selesai tengku thia ingin melangkah pergi tetapi dihalang oleh liana.

       "Thia maaf kan segala kesalahan aku..." ujar liana yg terlantar di katil itu.

        "Liana aku dh lama maafkan kau... Tapi kau x sepatutnya mintak maaf dekat aku sebaliknya farah dan ilham kau ada buat salah besar dengan mereka dan zamril juga tidak ketinggalan." itu sahaja jawapan yg diberikan oleh tengku thia.

    End flashback.

    Hari ini tengku thia tersangat lah sibuk sehingga tiada masa untuk rehat.

     Jam sudah menunjukkan pukul 8 malam tengku thia mengeluh kerana pada hari ini dia on call.

    Sudah mnjadi rutin tengku thia jika dia oncall sudah pasti dia tidak pulang kerumah terkadang dia terfikir lebih baik dia menjadi seperti suaminya sudah semestinya ada masa.

      Tengku thia semakin sibuk semenjak di bertukar department. Tengku thia mengambil department ED (Emergency Department) .

        Tengku thia merehatkn diri seketika diruangan yg disediakan khas untuk dirinya.

        Tiba tiba handphonenya berbunyi dan dia melihat nama tengku zamril disitu di menekan butang terima.

        " hello... Asslamualaikum abang..."

        "Waalaikumusalam... Ni kenapa suara penat ni..."

        "Yela hari ni banyak kes... Tu yg penat sikit.."

        "Ni dah makan ke belum"

"Dah"

        "Takpe lah kalau macam tu... Kerja elok elok... Makan jangan tak makn... Vitamin tu pon jangan lupa.."

      "Ye lah wahai cik abang ku sayang.... Thia x lupa.... "

      "Okay jaga diri asslamualaikum..."

        "Waalaikumusalam"

     Tengku thia mematikan panggilan. Tiba sirent dari jabatan kecemasan bberbunyi memandakan ada kecemasan tidak berfikir panjang pantas sahaja tengku thia berlari pergi ke jbatan kecemasan.

      "Kes apa???" tanya tengku thia serius.

        "Doctor syaz there are a traffic collision between a bus an a car..." jururawat itu tidak sempat menerangkan sepenuhnya tengku thia telah mengarahkan sekumpulan doktor untuk membantunya menangani kes tersebut.

       Tengku thia berjalan menuju kearah pintu kecemasan setelah beberapa ambulans tiba membawa mangsa kemalangan tersebut.

        Tengku thia membuat pemeriksaan awal ke setiap mangsa kerana pada ketika itu hanya dia sahaja pakar yang bertugas.

       Tengku thia memeriksa pesakit pertama. Pesakit pertama apabila dipanggil nama tidak ada tindak balas oleh kerana tidak ada tindak balas tengku thia meletakkan dua jarinya di leher pesakit untuk memeriksa nadi.

       " Cardiac Arrest. CPR... And refer to ccu (cardio care unit) " tengku thia memberi araham kepada doktor shima.

       Doktor shima menganggukkan kepala sahaja kemudian dia membawa pesakit masuk kebilik kecemasan.

       Kemudian tengku thia beralih ke pesakit seterusnya " Blood pressure 120/80 pluse 97" laporan diberikan pada tengku thia.

      Tengku thia memeriksa badan mangsa "do x-ray  spine and leg bones. Then refer patient to orthopedic department when the result come out." arah tengku thia pada doktor airil pula.

      Tengku thia ke pesakit yang seterusnya " 70/50 pulse 70"  laporan diberi.

       "Doing ct scan in the head and refer neurology department" arah tengku thia kepala doktor julia pada ketika ini dia tiada masa bermain main jika dia membuang masa akan ada nyawa yang terkorban.

       Semua pesakit dibawa masuk ke bilik kecemasan ada juga yang ditempat di icu ccu dan sebagainya.

                                    ***
     Tengku thia mnyandarkan tubuh nya dikerusi akibat terlalu penat. Tengku thia menghembuskan nafas lega apabila tugasnya telah selesai.
 
      Pada ketika ini lah dia merindui suaminya dan satu satunya puteri yang dipunyai.

     Sayangnya pada mereka tidak terucap. Tetapi tengku saidatul tidak berada disisinya ketika ini kerana tengku adora sering membawa puterinya itu berjalan keluat negara.

         Tengku thia mengemas barang untuk pulang kerumah.

       Tengku thia memandu pulang kerumah kerana dia terasa penat pada ketika ini.

     Setelah sampai kerumah tengku memarkirkan keretanya di garaj kemudia dia masuk kerumah.

      Tengku thia masuk kerumah dan dia ternampak bungkusan warna coklat di hadapan pintu nya.

      Tengku thia mengambil bungkusan itu dan melihat isi kandungannya.

      Didalam bungkusan itu terdapat sebuah pendrive. Terus sahaja tengku thia membuka laptop dan memasang pendrive tersebut.

       Alangkah terkejutnya tengku thia ketika ini melihat isi kandungan yang terdapat di dalam pendrive tersebut.

      Di dalam pendrive tersebut terdapat gambar dan video tengku zamril bersama seorang perempuan bernama asmida.

    Didalam video tersebut jelas nampak kebahagian tengku zamril dan asmida.

     'Siapa perempuan ni.. Knapa dia begitu mesra dengan zamril' desis hati tengku thia.

      Tengku thia menyimpan pendrive tersebut kemudian berlalu memasuki bilik kerana ada tengku zamril.

   Dia perlu tahu benda yang sebenar. Tengku thia perlu siasat terlebih dahulu dia tidak mahu melenting sperti dulu.

Oppsss!!! Siapa pulak asmida tu????

Jeng jeng jeng!!!!

  Sorry lambat update..

Ok layan cite sis yg baru mr. Ceo vs miss doktor.

     

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now