part 37

5.9K 146 7
                                    

      Tengku sherina terkejut melihat keadaan tengku sharnaz. Tengku sharnaz yg dilihat kini tiada bermaya.

      "Awak ni ke tengku affa yg kmbar saya tingglkn dulu" tanya tengku thia dengan sedikit perasaan gementar.

       " ye saye" jawab tengku sherina terduduk tengku thia mndengar pengakuan sbntar tdi.

     "Allahu..." itu sahaja yg mampu terucap dibibir tengku thia.

      "Knapa ni thia???" tnya lmbut tengku sherina.

      "12 thun saya cri orgnya akhir saya jumpa... Rina mngkin ini bkn bnda yg mudah bgi awak tpi saye merayu sgt dkt awak maaf kn kmbar saya... " rayu tengku thia.

    "Maaf thia bukan mudah untuk saya melupakan apa yg dia buat dekat saya" blas tengku sherina.

     Tengku thia bangun dan pergi ke rak yg berada di sisi tengku naz kemudian dia membuka laci seterus mengambil sebuah kotak yg sudah 12 thun dia mnyimpnnya.

      Kemudian dia memberikn pada tengku sherina. " nah... Ini mngkin ada jawapan yg awak cari cari selama ini... Rina mungkin dengan kemaafan awak naz bleh pergi dengan tenang.. Sudah 6 buln naz seperti ini" setelah menyerahkan kotak itu terus sahaj tengku thia berlalu pergi diikuti oleh tengku zamril.

     Kini tinggal tengku sherina dengan tengku naz sahaja. Tengku sherina duduk sisi tengku naz.

     Kemudian dia membuka kotak tersebut isi mengandungi semua kenangan kenangan mreka berdua dn terdapat sepucuk surat.

Syang... Maafkan saya andai pemergian saya ini membuatkan hidup awak porak peranda... Pemergian saya ini bukan untuk lari dari tanggungjawab saya... Pemergian saya adalah kerana suami awak... Dia adalah sebb kenapa saya pergi... Sya taknak hilang awak... Saya diugut jija saya mengahwini awak diakan bunuh awak dan pastikan awak hilang dri dunia ini... Sbb dia ckap jika dia tak dapat awak jangan harap org lain akan dapat... Hmmm saya taknak awak hilang dri hidup saya... Kerana itulah saya mengundurkn diri... InshaAllah jika diberikan umur yang panjang saya akan cari awak semula... Tetapi andai ilahi sudah menjemput saya... Sya mengharapkan awak mendoakan ketenangan saya dia alam sana ya...

Assalamualaikum wahai makmum ku....

    Menitis air matanya membaca surat dri tengku naz. Tidak disangka suami yg selama ini disangka menyelamatkan maruahnya adalah punca keretakan hidupanya tetapi apa yg bisa dia lakukan ini sudah ketentuan ilahi suaminya juga sudah 3 tahun pergi meninggalkan dunia yg fana ini.

   Tengku sherina menatap sayu wajah dihadapannya kini. "Sha maafkan saya... Sebab salah anggap trhadap awak selama ini... Saya sungguh x sangka pergi nya awak semata mata melihat saya hidup tapi sha awak kene tahu satu saya tak bhagia tanpa awak... Sha bangun sha kita mula sekali lagi perhubungan ini... Sha adik kembar awak ckp dh 6 buln awak trlntar mcm ni" ujar lembut tengku sherina.

       Tiba tiba tengku naz membuka matanya sedikit demi sedikit terus sahaja tengku sherina memanggil tengku thia.

                          ***

     Tengku thia sudah mencabut bantuan penafasan tengku naz kerana tengku naz mula stabil.

      "Thia terima kasih sebb jaga aku walaupun aku byk menyusahkan kau" ujar tengku naz.

       "Ye kau memang menyusahkan aku naz tapi macam mana pun kau tetap kembar aku naz... Igt naz perjanjian kau dengan aku 12 thun dulu aku harap kau x lupa" dingin sahaja suara tengku thia dengan kembarnya itu.

     Tengku naz tahu yang adik kembarnya itu masih marah pada dirinya.

    Tengku naz bangga dengan adik kembarnya itu walaupun masih marah akan dirinya tetapi adik kembarnya itu tetap merawat dan menjaganya bukan dia tidak tahu selama ini tengku thia mengharapkan dirinya bangun.

     "Ye aku ingat janji aku..." itu sahaja mampu tengku naz jawab.

      "Bagus lah kalau kau igt janji kau... Dah lah kau borak lah dulu dengan rina.. Aku nk pergi buat kerja" dingin tengku thia kemudian berlalu pergi.

       "Sha... Awak bersabar ye..." tengku memberi nasihat.

        "Mmg salah saya rina... Saya terima kalau dia nak bnci saya... Rina kalau saya keluar sahaja dri hospital ni saya nak ajak awak kahwin awak nak tak...." ujar tengku naz.

        "Dia tak mungkin bnci awak sha sebb dia yg merayu dekat saya untuk maafkan awak.. Mungkin kerana ego dia... Sha sya dengan rela hati terima lamaran awak tu" tengku sherina menjawab dengan senyuman.

      Mereka berdua tersenyum tengku sherina mengenggam erat tangan tengku naz.

     " aipp kahwin dulu nahh" sampuk tengku zamril yang bru shaja muncul itu.

   Mereka berdua hanya tersenyum malu sahaja. Tengku zamril sudah merasakn kembarnya itu bahagia.

      "Yela itu jugak salah satu janji aq dengan thia 12 thun yg lalu... Aq janji ngan dia aku akan dtg untuk cari rina dan kahwin denga rina" terang tengku naz.

        "Baguslah kalau kau x lupa janji kau" tengku zamril tersenyum.

        "Tapi thia masih marah dengan aku" keluh tengku naz.

        "Jangan risaulah... Dia kan kmbar kau...  Xkn lama dia marah tu...." ujar tengku zamril dengan tenang.

      Stelah itu tengku zamril berlalu pergi meninggalkan mereka berdua.

                           ***
Akhirnya tg. Sherina dh maafkn tg. Naz...

Tpi tg. Thia pulak...

Haish ego betulah tg. Thia ni...

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now