Tengku thia membiarkan doktor yg bertugas pada hari itu yg merawat tengku zamril. Tengku thia duduk di kerusi disediakan sambil berfikir.
Dia tidak dpat mengesan apa yg terjadi terhadap diri tengku zamril kerana dri rawatannya sebentar tadi tengku zamril berkeadaan normal cuma suhu badan tengku zamril yg panas.
Doktor yang merawat telah pun selesai terus sahaj tengku thia mendapatkan doktor tersebut.
"Dr. Syaz jangan risau en. Zamril hanya mengalami sedikit komplikasi sahaja.. Sekarang keadaan dia sudah stabil..." terang doktor itu.
Tengku thia mengangguk faham dalam hati nya bersyukur teramat kerana tengku zamril baik baik sahaja.
Tengku thia duduk di sisi tengku zamril yg tidak sedarkn diri itu.
'Abang jangan lah tinggalkn thia lagi... Thia dh x snggup kehilangan abang... Cukup lah 5 tahun thia hilang abang thia tak nak hilang abang lagi...' desis hati tengku thia sambil merenung lama wajah tengku zamril.
'Handsome jugak zamril ni' desis hati tengku thia lalu tersenyum.
"Aku tahu lah aku handsome tpi tak payah lah tenung lama sangat..." usik tengki zamril yg baru tersedar itu.
"Ish dia ni sakit sakit pon still nak mngadakan." rajuk tengku thia.
"Merajuk lah aku kiss nanti" ujar tengku zamril dengan tersenyum nakal.
****
FLASHBACK
Tengku ilham dan farah berjumpa berdua secara senyap.
"Ilham macam mana kite nak satukan mereke berdua kalau keadaan makin teruk macam ni..." tanya farah.
"Kite kene cari cara macam mana nk buat angah tahu perangai sbenar liana... Kita dh tak de masa pertunangan antara saya dn thia mkin dekat kalau angah still macam ni abis semua rancangan kita nak satu kan mereka berdua..." terang tengku ilham.
Ya selama ini memang rancangan mereka berdua untuk menyatukan tengku zamril dan tengku thia.
Mereka tahu akan ada hati terluka tetapi ini sahaja cara untuk menyedar kan tengku zamril dan tengku thia sebenarnya saling cinta antara satu sama lain.
"Ilham farah takut yg zamril akan bnci dengan apa yg kita buat ni..." ujar farah.
"Haihhh... Farah... Ilham kenal angah tu... Memang dia akan marah tapi ilham yakin yang angah tu akan terima thia sbb dia cintakan thia tapi cuba menafikan..." pujuk ilham dengan lembut membuatkan farah sedikit tenang.
'Farah ... Ilham sayang farah mana mungkin ilham melepaskan farah pergi macam tu je' desis hati tengku ilham.
END FLASHBACK.
Kini tengku thia dan tengku zamril pergi bercuti bersama. Mereka memilih cameron highland sebagai lokasi percutian mereka.
Tengku thia berdiri diberanda luar sambil menikmati permandangan waktu malam di cameron highland dan menghirup udara yg segar.
"Sayang!!!" Ujar tengku zamril dengan lembut.
Tengku thia memusingkan badannya menghadap tengku zamril. Kemudian tengku zamril meletakkan kedua tangannya ke tempat penyadar yg sedang tengku thia bersandar.
"Ye abang..." suara tengku thia sungguh mengoda malam ini.
"Aku nak kau malam ni boleh" ujar tengku zamril sambil mencium lembut pipi kanan tengku thia.
Tengku thia menunduk malu. "Orang tua tua kata senyap tu tanda setuju tau" tengku zamril bebrbicara sambil mencempung tubuh tengku thia untuk masuk kedalam bilik.
Tengku zamril membaringkan tengku thia di katil kemudia dia berbisik ditelinga tengku thia.
"Kau milik aku selamanya" bisik tengku zamril.
****
* okay yg part seterusnya tu x kan tak faham faham kot ape dieorg buat....
* dia org bahagia tapi adakah kekal....
*wait n see okay.... ;)
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...