Tengku thia membuka perlahan pintu bilik. Melihat tengku zamril sedang seronok membaca buku.
"Abang..." panggil tengku thia dengan lembut.
" kenapa?" tanya tengku zamril pada isterinya.
" siapa asmidar" tanya tengku thia.
Riak muka tengku zamril terus berubah apabila isterinya bertanyakan tentamg asmidar.
" kau tak perlu tahu siapa dia" dingin sahaja tengki zamril menjawab.
" saya perlu tahu sbb saya isteri abang...." tegas nada suara tengku thia.
" knapa kau nak perlu thu semua ni... Oo sedar isteri aku selama ni kau sedar tak kau isteri aku..." dingin suara tengku zamril.
"Abang saya cuma tanya siapa asmidar... Selama ni tak cukup kah saya layan abang sebagai seorang suami..." tengku thia sudah bernada tinggi.
"Kalau kau nak thu asmidar tu adalah kekasih aku yg dulu.. Dan asmidar juga jadi penyebab kenapa aku boleh bercinta dengan farah dulu... Asmidar ade org lain dia tinggalkan aku tanpa sebab... So nama asmidar dah mati dlm hidup aku kau faham tak!!!" jerkah tengku zamril.
"Owh.. Lepastu kenapa abng nak sangkut dengan saya... Apa selama ni saya x jadi isteri yg sempurna untuk abang ke???" ujar tengku thia dengan nada yg normal.
" thia berapa kali aku nak cakap jangan jumpa dah ngan ijal kenapa kau degil" tengku zamril mengetahui selama ini isterinya iti berjumpa dengan ijal.
"Abang ijal tu just kawan...abang thia dh x larat lah nak gado lagi penat ..." ucap tengku thia.
"Kawan ke lebih bukan ijal tu bekas kekasih kau ke dulu???" tanya tengku zamril dingin.
" abang!!! Itu kan kisah lama... Thia dh x nak igt dh kisah tu sudah lah ... Thia dh x larat nak gaduh lagi penat tau tak penat.." pada ketika ini tengku thia sungguh terasa penat kerana sejak akhir akhir ini mereka sering bergaduh.
" kalau ku dh x larat nak bergaduh aku lagi tak larat thia... Penat tahu tak penat.. Tapi kau sendiri yang mengundang pergaduhan kita..." tengku zamril sudah meninggikan suaranya.
"Abang sampai bile kita nak mcm ni... " prlhan shaja suara tengku thia.
"Dah lh thia aku nak keluar... Serabut aq dengan semua ni lah..." ujar tengku zamril lalu meninggalkan tengku thia bersendirian.
***
Sedang tengku thia dibuai mimpi tiba hp tengku berbunyi menandakan mesej whatapps masuk.Tengku thia bangun lalu melihat mesej tersebut. Tengku thia tersenyum dikala melihat nama yang menghantar mesej tersebut.
Orang nya adalah ijal ya mereka sekarang berkawan seperti biasa walaupun banyak kali tengku zamril melarang.
Tetapi senyuman itu mati ketika dia melihat apa yang dihantar oleh ijal.
Gambar tengku zamril bersama asmidar sedang berdua.
'Ini dikata kan sudah melupakan' desis tengku thia didalam hati.Tengku thia meletakkan hpnya disisi lalu pergi membersihkan diri.
Setelah itu tengku thia bersiap siap hendak ke tempat kerja.
Setelah itu tengku thia mengambil kunci kereta lalu turun kebawah.
Dalam perjalanan turun ke bawah tengku thia terserempak dengan tengku zamril.
"Ni nak pergi mana???" tanya dingin tengku zamril.
'Ish mamat ni kerek betul sekali kene ketuk kepala baru tahu' desis tengku thia dalam hati.
"Saya nak pergi kerja la.. Mana lagi.. Takkan nak pi mengorat pulak" jawab tengku thia dengan selamba.
"Kau berani kau buat la" tegas tengku zamril apabila mendengar isterinya berkata seperti itu.
" la abg cabar saya ke ni??" tanya tengku thia sinis.
"Memang kau berani kan... Sbb kau dh dapat.. Tidak kau tak lah keluar ngan ijal tu..." tengku zamril memerli tengku thia.
"Ha bagus lah kalau abang dah tahu... Atleast saya jumpa ijal sebab kami satu pekerjaan..." jawab tengku thia selamba.
Tengku zamril naik berang lalu merentap kasar tangan tengku thia lalu menariknya kebilik tidur mereka.
"Abang.. Lepaslah sakit lah" tengku thia memarahi tengku zamril yang menarik tangannya dengan kuat.
"Lebih baik kau senyap" tegas tengku zamril.
Sebaik sahaja sampai di bilik tidur mereka tengku zamril mehempas pintu bilik mereka dengan kuat.
Tengku zamril melepaskan tangan tengku thia dan merenung tajam kearah tengku thia.
"Apa masalah abang ni!!!" tengku thia sudah meninggikan suaranya terhadap tengku zamril.
Pang!!!
"Kau jangan nak biadap dengan suami kau sendiri" tegas tengku zamril dengan nafas yg naik dn turun kerana menahan marah.
Terjelopk jatuh kelantai tengku thia apabila tengku zamril menampar pipi nya.
"Salahkan diri abang tu.. Kalau saya biadap... Abang ni ego tahu tak ego!!!" jerit tengku thia yang sedang memegang pipinya yang sakit itu.
Tengku zamril sudah tidak dapat menahan marahnya lalu mengengam kasar lengan tengku thia.
"Thia syazlina!!!! Semakin hari kau semakin berani dengan akukan.... Weyy thia kau nak aku buat lagi teruk pada ni ke???" tegas tengku thia.
" abang ... Ape yg thia ckp tadi semua tak betul... Sebab apa thia cakap macm tu satu sbb ja... Sebab abang marah tak kene ngan tempat" ujar tengku thia.
"Aku dah kata aku x suka kau jumpa dengan ijal aku tak suka lah... Kau faham tak...." jerkah tengku zamril.
"Kalau abang sendiri x boleh kawal diri abang untuk x jumpa asmida jadi jangan sekali halang saya dari jumpa ijal.... Saya tahu abang masih cinta kan asmidar kan.... " ujar tengku thia dengan sinis.
Tengku thia merentap kasar lengannya lalu pergi meninggalkan tengku zamril bersendrian.
****
Sory update lambat ....Ishhh disaat meniti kebahgia pasti atas ujian....
See u next chapter okay.
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...