part 34

5.9K 135 3
                                    

FLASHBACK 12 TAHUN LALU

     "Rina kenapa kau buat mcam ni kalau ayahanda ngan bonda tahu mati kau silap silap mereka boleh halau kau tau" nasihat tengku zamril kepada kembarnya itu tengku sherina.

      "Aril... Aku tak thu nak buat apa dah sekarang kepala aku buntu..." jawab tengku sherina takut takut dia tahu apa yg di buat ini amat memalukan keluarga tengku zafran.

      Tengku zamril mengeluh tidak tahu berbuat lagi. Tengku sharnaz sudah melarikn diri tidak mahu bertanggungjawab keatas diri kembarnya itu.

       "Sekarang sharnaz hilang entah kemana... Macam mana dengan kandungan kau aku yakin lambat laun bonda dan ayahanda tahu juga akan hal ini..." ujar tengku zamril

       Tiba tiba tengku zafran menerjah masuk bilik tengku zamril rupanya tengku zafran sudah lama mendengar perbualan anak kembarnya itu.

       "Apa kamu buat ni sherina kamu dah tak de agama ke... Kamu memalukn ayahanda..." jerkah tengku zafran.

      Terkejut pasangan kembar itu  kerana tengku zafran menerjah masuk terus sahaja kedua duanya diam menikus.

     "Maafkan sherina ayahanda" itu sahaja yg mampu terluah dari mulut tengku sherina.

      Tengku zafran naik berang lalu menarik kasar tangan tengku sherina puas tengku zamril menghalang tetapi tidak berjaya. Tengku zafran menolak tenfku sherina keluar rumah.

      "Mulai sekarang kau bukan anak aku lagi aku tak de anak bernama sherina kau pergi berambus dri rumah ni" tegas sahaja tengku zafran bersuara.

    Tengku adora sudah menahan tengku zamril dri pergi mengejar tengku sherina.

     "Aril kamu masuk bilik sekarang" arah tengku zafran.

     "Tak nak aril nak ikut rina... " tangis tengku zamril ingin mengejar tengku sherina mana kan tidak tengku sherina adalah kembarnya sudah pasti dia merasakan apa yg tengku sherina rasakan.

    Tengku zafran menarik tangan tengku zamril kedalam bilik "kamu duduk didalam bilik ni jangan keluar selagi kamu berdegil nak ikut rina" arah tengku zafran lalu mengunci pintu bilik dri luar.

      Tengku zamril pasrah dia sudah kehilangan kembarnya ini semua angkara tengku sharnaz sekali dia tidak akan memaafkan lelaki yg bernama tengku sharnaz itu.

    Sejak itu tengku zamril menjadi seorang yg dingin dan tegas tiada lagi senyuman diwajah tengku zamril dan sejak itu dia mengupah orang untuk mencari siapakah gerangan tengku sharnaz itu orang yng telah hancurkan hidupnya.

End flashback...

     Tengku thia mengeluh sudah seminggu pergaduhan dia dan tengku zamril belum reda.

   Tengku zamril hanya mendiamkan diri sahaja seminggu ini marah sungguh tengku zamril terhadap dirinya ini semua angkara sikapnya yg tidak menyiasat dulu.

      Mujur sahajalah tengku adora dan tengku zafran membawa tengku saidatul pergi bercuti di luar negara selama 4 bulan.

     Tengku thia menarik perlahan tangan tengku zamril yg sedang ralit menghadap laptopnya itu.

     Kemudian tengku zamril menghadapnya lalu menyilangkan tangan di dada kemudian menyandarkan badannya dikerusi.

     Tengku zamril menunggu apa yang ingin isterinya itu sampaikan.

     "Abang... Maafkn thia..." itu sahaja mampu diucapkn oleh tengku thia.

      "Itu je kau nak ckap... Kalau itu je kau boleh pergi aku banyak kerja lain ni" balas tengku zamril dingin.

       "Abang sampai bila abang nak macam ni...." tengku thia memberanikan diri untuk bertanya.

        "Sampai kau boleh ubah sikap kau tu... Sikap kau yg suka cemburu tak tentu pasal" dingin sahaja suara tengku zamril.

        "Abang... Nak suruh thia buat apa lagi ha??? Abang thia penat lah... Abang jangan sebb ego abang hububgan kita jadi retak...." tengku thia sudah bersuara dengan nada yg tinggi tapi dikawal sedikit.

        "Jangan kau tegur aku selagi kau mcam ni thia selagi kau x berfikir matang selagi tu aku takkan bercakap dengan kau thia" balas tengku zamril tegas.

       "Abang!!! Salah abang jugak yg tak pernah cerita tentang kembar abang dekat thia kalau abang cerita dan jujur dengan thia benda ni takkan berlaku..." tengku thia sudah mula mengunkit segala kesilapan tengku zamril.

      "Ooo.. Ye memang salah aku... Tapi boleh tak aku ungkit tentang kembar kau yang terbaring dihospital sana... Dan kau sendiri x pernah cerita tentang kembar kau kat aku... So tengku thia shazlina any explain about your twins..." tengku thia terkejut bagaimana tengku zamril boleh tahu yang dirinya mempunyai kembar.

     Dia tidak pernah memberitahu sesiapa mengenai hal ini kerana kembarnya itu telah lama meninggalkan bumi malaysia sejak 12 tahun yg lalu.

      Sejak itu dia meminta keluarga merahsiakan hal di mempunyai kembar.

       " kenapa terkejut.... Macam mana aku boleh tahu... Dah lah thia aku penat... Igt selagi kau x ubah sikap kau selagi tu jangan harap ak nak bercakap dengan kau" ujar tengku zamril dingin lalu pergi meninggalkan tengku thia bersendirian.

      Keras sungguh hati zamril kann...

What thia jugak ade kembar???

Kembar thia menghilangkan diri selama 12 thun adakah kembar thia ade kene mengena ngan kembar zamrilll

Cite ni dh makin pening....

Hmmm hubungan thia dan zamril makin regang akibat fitnah ijal...

Allahhu... Sungguh besar kesan fitnah ini ye...

See you next chapter

      

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now