Tengku zamril menunggu diruangan menunggu sementara doktor sedang memeriksa tengku thia diamat risaukan tengku thia. tengku zamril sudah mula sayangkan tengku thia dia tidak mahu kehilangan tengku thia dengan cepat cukup lah sekali dia kehilangan orang yang disayang.
tengku zamril tidak mahu kehilangan orang yang dia sayang sekali lagi. Doktor yang merawat tengku thia sudah keluar pantas sahaja tengku zamril mendapatkan doktor itu.
"doktor macam mana dengan isteri saya???" tanya Tengku zamril .
"isteri cik baik baik sahaja cuma dia disyaki menghidap anemia dan demam panas bacaan tekanan darahnya juga rendah.. isteri cik perlu di tahan untuk beberapa hari untuk pantauan kami" terang doktor itu.
"boleh saya tengok isteri saya doktor??" tnya tengku zamril.
"silakan" doktor itu membenarkan tengku zamril melihat isterinya kemudian doktor itu berlalu pergi.
******
Tengku Zamril wajah pucat isterinya itu terbit satu rasa iaitu rasa sayu. 'kenapa lah kau perlu sakit thia sungguh aku tak sanggup tengok kau macam ni' desis hati kecil tengku zamril.
tengku thia membuka matanya perlahan dan di berasa di berada di dalam bilik asing. tengku Thia menoleh ke kiri terdapat tengku Zamril yang setia menantinya.
"abang..." panggil tengku thia lembut.
" ye kau rehat lah dulu kau tu x berapa sihat sangat" Tengku zamril bersuara apabila tengku thia memanggilnya.
"kenapa saya ada kat sini?" tanya tengku Thia.
"kau tu demam pastu pengsan pulak tu kau sebenarnya tahu tak yang kau ni ade anemia..."tanya tengku zamril.
"tahu..." jawab ringkas Tengku thia sememangnya tengku Thia menghidap anemia sejak zaman persekolahan disebabkan itulah di sering keletihan.
"dah tahu kenapa tak jaga kesihatan tu apa guna belajar perubatan tapi tak reti nak gunakan" bebel tengku zamril.
"saya dah lama sangat tak kena macam ni..." jawb tengku thia.
"ada je jawabnya.... lepas ni jaga sikit kesihatan tu makanan tu jaga sikit" nasihat tengku zamril.
"dah lah jangan membebel ye lepas nia saya jaga kesihatan saya" ujar tengku thia apabila bosan mendengar tengku zamril membebel.
"kalau taknak kene bebel tu jangan lah degil... dahlah aku nak pegi keluar kejap ada hal..." ujar tengku zamril.
"okay" itu sahaja jawapan dari tengku Thia kemudian tengku Zamril berlalu pergi meninggalkan tengku thia sendirian.
'aku mengharapkan hubungan aku dengan zamril berkekalan... aku betul betul sayangkan dia... aku berharap zamril menerima aku seadanya.' desis hati Tengku Thia.
tengku thia mengharapkan kasih sayang dri tengku zamril tidak pernah kurang terhadapnya. Bagi tengku thia dia sudah melupakan kisah lalunya kini dia perlu mecipta kisah yang bru agar hatinya dan hati Tengku zamril tidak terluka.
# sorry kalau trtypo okay....
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...