Seawal 6 pgi tengku thia sudah bangun dan bersiap tengku thia mengejut tengku zamril untuk menunaikan solat fardhu subuh bersama setelah selesai mereka bersiap untuk ke kelas bersama.
"Abang okay tak ni" tanya tengku thia menyedari yg tengku zamril kelihatan tidak bermaya.
"Aku okay lah" jawab tengku zamril dengan lembut. Tengku thia memegang pipi tengku zamril.
"Ya Allah abang panas nya... Kenapa demam tak cakap abang kan boley ambil mc" ujar tengku thia kerisauan apabila dia menyedari yg tengku zamril demam.
"Kau jangan risau lah sayang... Aq okay ja ni... Tak pe lah aku demam biasa ja" jawab tengku zamril dengan lembut dia tidak mahu isterinya itu risau dengan keadaannya.
"Betul ni kalau abang x larat pergi klinik ya nanti... Kalau abang skit sapa nk jga thia nanti" ujar tengku thia dengan nada yang sendu.
"Hish kau ni... Yela nanti aku x larat aku pergi klinik ye kau jangan risau lah aku ada ja untuk kau" ujar tengku zamril. Tengku thia hanya menganggukkan kepala sahaja.
'Maafkan aku thia aq x bleh ceritakan tentang apa yg jadi aku tahu kau x kan boleh terima dengan keadaan aku skang... Sedangkan aku demam pon kau sedih ini kan pulak kau tahu rahsia besar aq...' desis hati tengku zamril.
****
Minggu ini adalah minggu peperiksaan bagi tengku thia dan rakan rakannya. Tengku thia berasa berdebar kerana minggu ini akan menentukan kehidupan sebenarnya.
Di cafe terlihat tengku thia dan rakan rakannya sedang membuat study group untuk peperiksaan yang akan berlansung sebentar lagi.
"Thia dan semua rakan rakan saya doakan awak semua brjaya ye... Kamu semua buat yang terbaik dalam exam nanti kay" ujar tengku zamril yg bru sahaja muncul.
"Terima kasih cik" jawab mereka serentak setelah mereka kemas peralatan mereka untuk memasuki dewan peperiksaan.
***"Alhamdulillah weh akhir abis gak exam kita seronoknya so skang ni just tunggu keputusan jelah..." sorak farah.
Terlihat sinar kebahagian diantara mereka semua. Tengku zamril tersenyum melihat isterinya dan anak anak didiknya gembira.
"Ha aku dan ilham ada satu penguman untuk korang semua" jelas farah.
"Ape dia" mereka semua bertanya. "Aku dan ilham akan melangsungkan perkahwinan tak lama lagi" jelas farah.
"Wah.... Baguslah.... Tak sabar ni" ujar najwa. Jelas riak kebahagian dikalangan mereka semua."Ehem saya ade satu penguman jugak nak bagi tahu kamu semua" ucap tengku zamril.
"Cik nak bagi thu ape" tanya najwa. "Sbnarnya thia ni isteri saya" umum tengku zamril.
"Ha... Bile???" serentak mereka bertanya kerana trkejut.
"Masa cuti sem haritu" jawab ringkas tengku zamril mereka semua hanya menganggukkan kepala tanda faham.
*****
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...