Hari ini di kelas tengku thia hanya berdiam diri malas hendak campur dengan pelajar lain.Sedang membuat pekerhaan sendiri tengku zamril masuk kekelas dengan wajah yg serius.
Tengku thia tidak mengambil tahu akan semua itu. Tengku thia mengeluarkan segala tugasan yg diberikan oleh tengku zamril kemudian menghantarnya tugasan tersebut.
Sesampai di hadapan tengku zamril tengku thia tidak sekali memandang wajah tengku zamril.
Tengku thia meletakkn tugasan tersebut diatas meja kemudian dia terus kembali ketempatnya.
"Okay baik kelas kamu semua boleh buat kerja sendiri saya ada hal jangan bising dan buat hal okay" ucap tengku zamril dihadapan setelah itu tengku zamril berlalu pergi.
Tengku thia terus kan aktiviti nya bermain handphone dan liana dtang hendak mencari pasal dengan nya lagi.
"Korang nak tahu tak pompuan ni berani tampar aku.. Last sekali kene tampar blik dengan cik zamril" sinis liana.
"Haish kau ni liana sudah sudah la tu cri pasal dengan thia ni... Macam lah kiteorg tak thu yg kau ni bawak cite bukan bukan kat cik zamril... Bnde tu berlaku depan mata kitaorang liana" tegur zack selaku rakan sekelasnya.
"Yang kau nak bela perempuan murah ni kenapa zack... Dasar pompuan murah..." liana membuat muka sinis bile bercakap.
"Kau sedar ke tak sapa yg murah sekarang ni.. Kau kalau boleh ngan semua laki kau nak kebas... Nampak sangat kau ni perempuan x laku sampai rampas hak org lain kesian betul kau ni" sindir tengku thia lalu meninggalkan liana sendirian malas hendak bertengkar nanti jadi hal lain .
"Tu lah liana lain sebelum nak kata kat orang cermin diri tu dulu... Sudah sudah cari pasal dengan thia.. Sbelum aku cite apa yang jadi sebenarnya nanti kau jugak yg malu." nasihat zack dan dia juga meninggalkan liana sendirian.
'Kau malu kan aq thia kau tggu pembalasan aku'desis hati liana.
END FLASBACK.
Tengku thia dan tengku zamril hendak pergi bercuti sebelum itu mereka menziarahi keluarga tengku zamril.
Tengku thia sedang melayan karenah anak kembar iaitu tengku akhdan dan tengku akasha anak kepada farah dan tengku ilham.
"Mak ngah... Asha buat adan dia tolak adan" adu tengku akhdan kepada tengku thia.
"Adan ni ngada lah asha buat sikit ja dah mengadu kat mak ngah" tengku akasha bersuara.
Tengku thia hanya tersenyum melihat gelagat anak buahnya yg berusia 5 tahun itu.
"Aipp adan kan lelaki kena lah kuat... Asha pulak tak boleh lah kasar kasar kan asha perempuan" tengku thia memujuk kedua duanya.
Kedua kembar itu mengangguk faham kemudian mereka berdua memeluk tengku thia.
"Amboi anak mama ni jumpa makngah dia langsung tak ingat mama ngan papa dah ye" ujar farah yang baru sahaja muncul berlari sepasang kembar itu mendapatkn farah.
"Ish mama ni mana ada adan lupa... Kan makngah dh lama x main ngan adan ngan asha...." sengih tengku akhdan.
" thia mana angah???" tanya farah.
"Ada kat dlm dengan ilham" jawab ringkas tengku thia.
"Mak ngah mak ngah adan nk tanya ni???" tengku akhdan bersuara.
"Ye sayang" tengku thia menjawab dengan penuh kelembutan.
"Bila makngah n pakngah nak adan ngan asha kawan" petah sungguh tengku akhdan bersuara.
Tengku thia sudah terdiam tidak thi hendak dicakap apa lagi dengan tengku akhdan.
"Adan nak kawan berapa orang" tiba tiba tengku zamril muncul dan bertanya sebegitu rupa.
"Adan nak dua orang sama macam adan dengan asha" tengku akhdan tersengih.
"Dh lah adan jom masuk makan dulu" farah memotong ckap lalu membawa pasangan kembar itu masuk kedalam.
Kini tinggal tengku thia dan tengku zamril berdua di tepi kolam renang itu.
Tengku zamril menghampiri tengku thia kemudian tangan ngan diletak di tempat pemegang kerusi membuatkan tengku thia terkunci di ruangan yg dicipta oleh tengku zamril.
"Hmm asyik jaga anak orang je anak sendiri bila nak jaga ye" tengku zamril sudah tersenyum nakal.
"Ish abang ni" tengku thia sudah merasakan bahang di mukanya kerana malu.
"Betul lah aq ckp adan pon mintak kawan baru" tengku zamril mengusik tengku thia.
"Dah dah jom masuk makan orang tengok malu ja kita kn nak pergi bercuti dah" ucap tengku thia.
"Okay jom masuk" tengku zamril menghulurkn tangannya lalu disambut oleh tengku thia.
Mereka berjalan beriringan untuk masuk kedalam rumah.
Tiba tiba tengku zamril jatuh pengsan "ya Allah!!!! Abang.... Ilham!!!! Farah!!!!!" jerit tengku thia apabila tengku zamril pengsan secara tiba tiba.
"Kenapa ni" tanya tengku ilham cemas.
"Telifon ambulans skang .. Farah tolong ambil beg perubatan kat bilik aku" arah tengku thia.
Seperti biasa tengku thia akan membuat rawatan kecemasan sementara menunggu ambulans.
*what!!!!! Kenapa dengan tengku zamril bukan dia dh sembuh sepenuhnya ke??? Atau dia belum sembuh sepenuhnya???
* tunggu next chapter okay....
YOU ARE READING
MR. LECTURE VS MISS STUDENT
RomanceTengku ilham adalah pilihan hati tengku thia... Tetapi ada sesuatu perkara yg membuatkn tengku thia terluka dan menyebabkan tengku thia trpksa berkahwin dengan abang kpda tengku ilham merangkap musuh pada tengku thia. Tengku zamril adalah abang...