part 28

6.6K 161 3
                                    

      Sejak kejadian terserempak dengan ijal siang tadi tengku zamril langsung tidak bersuara hanya sunyi sepi.

    tengku thia menghampiri tengku zamril. "Abang sudah lah tu... Ijal tu hanya masa silam... Abang janganlah macam ni" pujuk tengku thia.

      "Sudah lah thia aku pening kepala ni aku nak tidur dulu" ujar dingin tengku zamril.

     Tengku thia mngeluh 'kenapa maslh dtg bila aku baru nak bahgia' desis hati tengku thia melihat suami sebelahnya itu telah dibuai mimpi.
                             ***
Pov ijal...

"Thia aku pastikan hubungan kau dengan zamril akan hancur... Kau takkan boleh bahagia thia.... Aq x kan benarkan kau bhagia sedangkan aq terseksa" ujar ijal sendirian .

End pov.

     Kini mereka sudah pulang dari bercuti tetapi tengku zamril tidak habis lagi dengan rajuknya.

     Tengku thia menghadap tengku zamril dia menenung dalam anak mata tengku zamril.

     "Abang... Sudah lah tu abang x percayakan saya ke... Abang hanya abang sahaja ada tempat dalam hati saya... Hanya insan bernama tengku zamril affan sahaja yg ade tempat di hati saya..." Ujar yakin tengku thia.

       "Aku taknak kau jumpa lagi dengan ijal" ringkas sahaja arahan dri tengku zamril.

       "Sayang abang... Saya kalau boleh langsung taknak pandang muka dia cukup lah saya pandang muka insan bernama tengku zamril affan" ujar lembut tengku sambil memeluk tengku zamril.

                             ***
Flash back

    Sudh seminggu tengku ilham dan farah disatukan. Farah duduk di tepi kolam renang sambil termenung.

     Dia terfikir adakah kekal hubungan dia dan tengku ilham.

      "Sayang!" Panggil lembut tengku ilham yang telah duduk di sisi farah.

       "Ye abang!!!" Jawab lembut farah. Tengku ilham mnarik farah  untuk lebih rapat dengannya.

      " sayang akhir kita dapat jugak bersatu walaupun banyak dugaankan... Abang harap hubungan kita kekal hingga ke jannah" lembut sahaj pertuturan tengku ilham ketika ini.

      "Sayang pon harap hubungan kita kekal hingga ke jannah... Syang x nak hilang abang..." Ucap farah smbil kepala dilentokkn ke dada tengku ilham.

     " inshaAllah syang!!" Ujar tengku ilham sambil mengusao perlahan kepala farah.

      "Sayang kesian tengok thia... Dia betul betul rasa kehilngan zamril dan tertanya tanya di mana zamril berada dan knapa tinggalnya tanpa pesan" sayu sahaja hatinya bile berceria tentang tengku thia.

      "Betul tu... Tapi nak buat macam mana ini permintaan zamril kan... Mungkin dia taknak tengok thia sedih bila dia tinggalkan dunia ni" terang tengku ilham.

      Di ikutkan hati tengku ilham nak sahaja dia beritahu pekara sebenar supaya tengku thia tidak tersalah anggap tapi apa kan daya tengku zamril sudah membuat pilihannya sendiri.

       "Dah lah sayang jom masuk sejuk kat luar ni" ajak tengku ilham kemudian mereka berlalu masuk kedalam rumah.

End flash back

                              ****

     To be continue okay ;)

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now