part 30

6.7K 155 0
                                    

        Dah sebulan tengku ilham tidak sedarkan diri bermacam mcam cara  tengku thia usahakan tetapi hasilnya tetap sama.

     Tengku ilham masih sama tidak sedarkan diri. Farah telah mengambil cuti tanpa gaji.

     Tengku thia memeriksa keadaan tengku ilham masih sama tiada perubahan.

     Sedang tengku thia merawat tengku ilham farah masuk kedalam wad tersebut dengan muka yang sayu.

     "Thia mcm mana" tanya farah.

     Tengku thia menepuk perlahan bahu farah "berdoa sahaja mungkin ilham nak rehat lama kot tu sebab dia taknak bangun dri tidur dia keadaan semakin kritikal nadi dia semakin lemah kalau macam keadaan dia berterusan aq x de pilihan lain untuk memberhentikan alat bantuan penafasan" terang tengku thia.

     "Ya Allah suami aku.... " tangis farah tengku thia hanya menepuk perlahan bahu farah agar dia bertenang dirinya sendiri tidak tahu berbuat apa lagi untuk tengku ilham kembali sedar.

      Tengku thia berlalu pergi meninggalkan farah dan tengku ilham.

                           ***
     "Abang bangun lah dri tidur panjang abang ni bila abang nak bangun kalau abang nak tahu masa hari abang eksident syang ada berita gembira nak bagi thu abang.. Yg sayang dh mengandung... Tapi belum sempat syang bagi tahu dh jadi macam ni... Abang bangun lah  takkan abang taknak tengok anak kita masa lahir nanti dah sebulan abang mcam ni bila abang nak bangun" tutur farah sayu hatinya melihat keadaan ilham seperti ini.

       "Abang sampai bila abang nak tidur... Abang tak kesian ke kat thia siang malam dia berusaha untuk buat abang bangun tapi abang tetap taknak bangun dri tidur abang... Abang nak thu tak sekarang thia nampak tak sihat sangat sbb tak rehat yg mencukupi bila farah suruh dia rehat dia kata selagi abang tak bangun selagi tu dia akan berusaha untuk sembuhkan abang... Dia tak nak farah hilang macam mana dia hilang zamril bangun lah abang...." Rintih farah lagi sambil menggenggam tangan tengku ilham.

Pov ilham

    Maafkan abang sayang... Abang memang nak bangun tetapi abang tak mampu untuk membuka mata abang...

    Abang juga penat dengan tidur yang lama ini... Abang tahu yg thia berusaha untuk abang bangun...

   Tapi abang tetap tak mampu bangun kalau boleh abang nak bangun sekarang ... Abang taknak ank kite lahir tanpa abang tapi abang masih tidur abang nak bangun sangat sangat"

End pov...

       Tanpa sedar tengku ilham telah mengerakkan jarinya dan membuatkan farah terkejut terus memanggil tengku thia.

       Tengku memeriksa tengku ilham. "Alhamdulilah ilham dah stabil tapi dia belum sedar lagi.... Mungkin kau telah bagi dia semngat untuk terus  bangun farah.. InshaAllah ilham akan sedar juga" terang tengku thia.

       Setelah menerang perkara itu tengku thia berlalu pergi. Farah pergi kesisi tengku ilham mengusap lembut pipi tengku ilham.

      "Sayang tahu abang berusaha untuk bangun takpe abang bangun perlahan lahan ye syang sanggup tunggu abang dan sayang akan terima keadaan abang setelah abng bangun dari tidur abang yang lama ini..." Ucap lembut farah.

       "Abang sayang pergi solat dulu... Ye" ujar farah kemudia berlalu ke bilik air untuk mengambil wudhuk.

        Setelah selesai solat farah membaca yassin disisi tengku ilham agar tengku ilham diberi kekuatan untuk bangun semula.

* bila lah ilham nak sedar ye....

*just wait n see kay....

*ilham akn sedar tapi x thu bila...

*okay see you next chapter.... ;)

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now