part 9

11.7K 287 13
                                    

       Tengku thia tersedar dari tidur dia terasa ade benda yg melingkari pinggangnya. Tengku thia perlahan perlhan menglihkan tngn tengku zamril yg melingkari pinggangnya itu.

       Lalu tengku thia bangun dan pergi membersihkn diri.  Setelah itu dia pergi menyiapkan tugasannya. Bagi tengku thia thun terakhir membuatknnya sakit kepala kerana banyak tugasan.

                       *****

      Tengku zamril melihat tengku thia sedang khusyuk menyiapkan tugasannya.

      "Thia aku nak keluar... Aku balik lambat so kau tak payah masak utk aku makan malam faham.. Dan jangan lupa makan pulak kau tu.. Kalau malas masak pegi ja kedai beli makanan faham tak?" ujar tengku zamril.

       Tengku thia hanya mnganggukkan kepalanya sahaja untuk menunjukkannya faham apa yg dikatakan oleh tengku zamril.

       Setelah itu tengku zamril berlalu pergi meninggalkan tengku thia.

      Tengku thia mnyiapkn tugasan yang tergendala sebentar tadi tiba tiba handphonenya berbunyi.

      "Hello"
"Hello thia"

"Knapa farah???"

             "Aq nk jumpa kau bleh"

"Boleh kau dtg rumah aq"

    "Tpi kalau zamril marah"

"Jgn risau dia tkde"

      "Ok aq dtg skng"

Tengku thia sudah menamatkn panggilan. Kemudian dia mnyambung menyelesaikn tugasannya itu.
               
                           ****

       "Thia maafkan aku.. Kalau sbb kan aku hidup kau terseksa" farah bersuara dengan perasaan yg sangat bersalah dalam hati.

       "Farah aq dh lama maafkan kau... Aku okay ja... Kau jangan risau zamril tu lama lama dia akan okay tu skang ni dia masih marah" jawab tengku thia dengan tenang.

        Mereka berpelukan tengku thia amat rindu pelukan itu. Tiba tiba tengku zamril mmbuka pintu. Farah terus melepas plukan dan terus tunduk kebawah tkut dengan renungan tengku zamril.

       "Kau buat apa kt sini!!!" jerkah tengku zamril.

      Farah diam terlalu tkut untuk bersuara. "Farah kau blik dulu ye..." ujr tengku thia lembut apabila menyedari tengku zamril sudah mngamuk.

Tengku thia menghantar farah kepintu selepas dia menghantar farah dia kembali ke tengku zamril.

     "A..abang" panggil tengku thia gagap apabila tengku zamril memandangnya bagai hendak menerkamnya.

      Panggg!!!

             Stu tamparan hinggap di pipi tengku thia itu menyebb kn tengku thia hilang keseimbangan untuk berdiri lalu dia terduduk di sofa sambil memegang pipinya yang sakit akibat ditampar.

      "Kau ni kenapa degil sangat aku ha!!!" jerkah tengku zamril.

            "Abang!!! Sudah sudah lah tu... Sampi bila abang nk berdendam dengan diaorang semua" tengku thia memberanikan diri untuk bersuara.

            "Aq takkan maafkan mereka berdua kau faham tak." ujar tengku zamril dengan nada yg sedikit lembut berbanding sbntar tdi.

             Tengku thia menarik lembut tangan tengku zamril  supya tengku zamril menghadapnya. "Abang... Sudahlah tu maafkan mereka... Ini sudah suratan takdir... Cuba abg terima dengan hati yg terbuka.. Jangan ada dendam dalam hati abang tu" lembut sahaja pertuturan tengku thia dia tahu dengan cara ni sahaja dpt mlmbutkn hati tengku zamril.

                       "Hati aku sakit thia... Aq sayangkn farah tu" tengku zamril bersuara lmbut.

       "Abang hati saya pon sakit... Tapi saya terima mngkin ni dh tertulis... Abang berdendam mcm mna pon tak blh putarkn masa... Abang... Sedang nabi pon ampunkan umatnya inikan pulak kita hanya insan biasa... Abang cuba abang buka hati abang untuk maafkan diaorang... Sudah sudah lah dengan dendam abang yang x bawa kemana..." nasihat tengku thia.

    "Okay aku akn maafkn mereka dengan satu syarat" tengku zamril mngalh dia sedar sedikit sebanyak apa yang dikatakn isterinya sbntr tdi ada btulnye.

      "Apa syaratnye??" tnye tengku thia.

      "Syaratnya..." tengku zamril tidak mnghabiskn ayat tetapi sebalik dia menolak tengku thia sehingga terbaring disofa kemudian dia mnindih tubuh tengku thia kini jarak antara mereka tersangat lah dekat.

     " a..a..abang n...na..nak a..ap..apa" tanye tengku thia gagap dia terasa jntungnye sprti ingin melompat keluar.

       " syaratnya kau kena jdi hak milik aq selamanya kau tak boleh curang dengan aku.. Boleh??" tanye tengku zamril dengan seblh kening terangkat.

         Tengku thia hanya mampu mnganggukkn kpla sahaja. " jgn sesekali curang dengan aku faham!!! Aq dh mula sayangkn kau... So jangn kau rosakkn kepercayaan aku trhadap kau ok syang!!" tutur tengku zamril lmbut.

        "Abang kalau sayang saya knapa still pnggil aq kau dengan saya lgi..." tnye tengku thia lmbut.

      "Sayang.. Tu mmg cra aq... Kau akn thu juga suatu hari nnti just wait n see ok syang.... Dan kalau aq dpt thu kau curang jgn fikir kau selamat kay.... Jgn pernah terfikir untuk aq lepaskn kau ok...sekali kau jadi milik aku selama lamanya kau akan jadi milik aq syang" tutur tengku zamril lembut lalu mencium dahi isterinya itu.

      "Aku keluar dulu tadi aku balik nak barang tinggal... Igt jangn tunggu aq... Aq balik lewat.. Kau jgn tidur lewat kay..esok kelaskn." tutr tengku zamri. Tengku thia hanya menganggukkan kepala sahaja.

      Tengku zamril sudah berlalu manakala tengku thia bangun dan mngharapkan kasih sayang tengku zamril terhadapnya kekal hingga ke jannah. Tengku thia bersyukur kerana tengku zamril sudah memaafkan farah dan tengku ilham.

*tengku zamril sudah jatuh sayang kat tengku thia adakh mereka kekal berbahgia saksikn lh ye.....
     

MR. LECTURE VS MISS STUDENTWhere stories live. Discover now