Kennismaking

478 14 4
                                    

Tinne en Marie hebben alle twee de auditie gehaald. Ze hadden elkaar gebeld en het uit ge geschreeuwt. Vandaag was het kenningsmakingsdag met de andere acteurs en de regisseur. Spannend denkt Tinne. Tinne gaat Marie vandaag ophalen. Met een glimlach en onder de heldere zon rijdt ze richting het huisje van Marie. Marie die al klaarstaat met een fleurig jurkje aan en haar zonnebril op.

 Hey roept Marie als ze de deur van de auto opendoet. Klaar ? vraagt Tinne. Helemaal zegt Marie. ik vind het spannend. We zijn de enige meisje daar niet. Alleen het meisje dat Lauren speelt dan. Allemaal jongens zegt Marie. Tinne moet terugdenken aan de jongen van een week geleden die zo mooie ogen had. Hij was zo perfect. Al snel parkeerde Tinne de auto en lopen ze samen armen ingehaakt richting de ramen. Huppelend en met glimlach op hun gezicht lopen ze de ruimte binnen.

 Hallo zegt een jongen tegen Marie en Tinne met een lach. Ik ben Wout zegt hij. Aangenaam Tinne. Marie zegt ze. Aan de andere kant aan een tafel staat nog een jongen. Hij draait zich om en het is of alles in slowmotion gebeurt. Zijn wondermooie blauwe ogen kijken Tinne glinsterend aan. Tinne voelt haar wangen rood worden. De jongen moet lachen als Wout naar hem toe loopt. Marie en ik zetten ons neer op 1 van de stoelen die in de ruimte staat. Je bloost zo zegt Marie. Tinne word alleen maar roder. 

Tinne roept Marie en moet dan heel hard lachen. De regisseur komt de ruimte binnen. Hallo allemaal. Ik ben Gert Jan. Jullie regisseur en als we elkaar een beetje kunnen voorstellen. Begin jij maar zegt de regisseur en wijst naar de jongen met blonde haar. Ik ben Wout. Ik hou van acteren en keyboard spelen. Ik ben enthousiast en lach altijd en ik heb een zus Tinne. De regisseur schrijft een paar dingen op een wijst dan naar een jongen met zwart haar. Ik ben Matthew. Ik hou van acteren, dansen en zingen. Ik speel mee in musicals zegt hij. De volgende een jongen met kroeshaar en een donker haar. 

Ik ben Elindo. Ik kom uit Nederland. Ik speel piano en sinds kort drum en ik heb een vriendin Noortje. Dan een meisje met blond haar die Marie en Tinne heel bekend voorkomt. Ik ben Justine zegt ze. Ik hou van dansen en acteren. En ik ben miss-België geweest. Aah ja zegt Marie. Justine moet lachen. Dan begint Marie. Ik ben Marie Verhulst. En ja voordat je het gaat vragen. Ik ben de dochter van Gert. Ik hou van acteren. Ik ben een spring-in-het-veld zoals Tinne me noemt en ik heb 1 broer Viktor. Ik ben Tinne zegt ze. Ik hou van dansen, zingen en acteren. En ik heb 1 broer Mauro. En dan gaan haar ogen naar de jongen met de blauwe ogen die daar zeer rustig zit terwijl Tinne haar hart tekeer gaat. Ik ben Juan zegt hij. Ik hou van acteren en gitaar spelen. Ik heb 1 zus lotte. En ik heb ook al meegespeeld in familie of Slot Marspeinstein. Wow denkt Tinne zo getalenteerd. 

Tinne !!! roept Marie. Ze haalt Tinne uit haar gedachten. Ga je mee we gaan naar de set. Tinne knikt en loopt achter Marie. Ze lopen over de set. Marie en Tinne lopen achter de jongens aan die voor hun op lopen. Vooral Wout is enthousiast. Hij ziet het allemaal al voor hem. Ik vind het leuk om te zien waar onze toekomst heen gaat. Dit is de plaats waar we binnenkort elke dag zullen doorbrengen. Dan gaat mijn gsm en zie ik Mauro staan. Ik neem op. Hey Mauro wat is er ? vraag ik. Ook Marie kijkt al bezorgd. Nee er is niks ergs. Ik sta thuis maar ik ben mijn sleutel vergeten en nu kan ik niet binnen. Slimmeke antwoord Tinne. Onder de deurmat ligt er nog in. Oké bedankt zus. Ik ben zo snel mogelijk thuis. 

En alles oké met hem ? vraagt Marie. Tinne knikt. Hij was zijn sleutel vergeten. Wie was zijn sleutel vergeten ? vraagt Wout die enthousiast achter hun staat. Mijn broertje zegt Tinne. Zijn je ouders er dan niet ? vraagt hij. Uhm zegt Tinne. Marie ziet dat Tinne het moeilijk krijgt maar voor ze kan ingrijpen is Tinne al huilend weggelopen. Sorry zegt Wout tegen Marie. Tinne wacht !!! roept Marie als ze achter Tinne aanloopt. Wat is er met Tinne ? vraagt Juan die bij Wout is komen staan met Elindo. Ze vertelde over haar broertje en toen ik achter haar ouders vroeg liep ze huilend weg. 

Tinne !!! roept Marie als ze stopt. Gesnik is te horen als Marie om het hoekje loopt. Daar zit ze op de grond, knieën opgetrokken. Marie gaat er naast zitten en slaat een arm om haar heen. Tinne je mag Wout het niet kwalijk nemen. Hij wist het niet. Ik weet het. Maar het ligt nog altijd zo gevoelig zegt Tinne. Je moet de jongens uitleggen wat er gebeurd is. Alleen dan kunnen ze je begrijpen. Tinne knikt. Ik zal ze thuis uitnodigen en dan kunnen we pizza eten en is ook Mauro erbij. Is goed zegt Marie. Gaan we dan nu terug ? vraagt ze. Tinne knikt maar omhelst eerst haar beste vriendin nog eens voor ze verder lopen. In de greenroom stoppen ze. Daar zijn de jongens. Hey zegt Marie als ze naar binnen huppeld met een ingetogen Tinne erachter. Gaat het wel ? vraagt Juan die naar Tinne loopt. Ja hoor zegt Tinne met lach. Jongens hebben jullie zin om mee bij thuis pizza te komen eten ? vraagt Tinne. Dan kan ik jullie dit misverstand allemaal uitleggen zegt ze. De jongens knikken. Dit word super leuk fluistert Marie met een knipoog. 

Voila het tweede deel geniet ervan !!!! 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu