Mauro opstaan en doe door want ik moet optijd op de set zijn schreeuwde Tinne vanuit de keuken. Marie komt me zo ophalen en ik laat je niet graag zonder ontbijt vertrekken. Mauro kwam aangekleed naar beneden met nog een slaperige snoet. Ook een goeiemorgen zegt Tinne. Tinne het is maandag dan moet je niet vrolijk doen tegen mij zegt hij. Er wordt gebeld. Tinne loopt snel naar de deur en ziet een enthousiast Marie. Hey Marie kom erin. Ik pak nog even mijn tas zegt Tinne. Goeiemorgen Mauro zegt Marie enthousiast. Maar Mauro geeft geen kick. Marie haalt haar schouders op. Ik ben er. Mauro vergeet je boterhammen en je sleutel niet oké. Ik weet niet hoe laat ik thuis ben. Tinne gaf hem een nog een kus op zijn voorhoofd voordat ze alle twee de deur uitstormen. Ben je zenuwachtig ? vraagt Marie.
Als ze ziet dat Tinne de hele tijd met haar haar aan het prullen is. Een beetje zegt Tinne. Is het omdat. Nee Marie het is niet omdat ik vandaag mijn eerste scène met Juan moet spelen. Hoe wist je dat ik dat ging zeggen ? vraagt Marie. Uhm gewoon een gevoel zegt Tinne. Aah ja een gevoel. Maar he jij verjaart toch volgende week niet. Wat wil je graag voor je verjaardag ? vraagt Marie. Je weet toch dat je niks moet kopen voor mij zegt Tinne. Je bent mijn beste vriendin het is mijn plicht zegt Marie. Verras me zegt Tinne. Ze zijn aangekomen op het DAM en stappen uit en lopen vrolijk naar binnen. Goedemorgend iedereen roept Marie vrolijk door de greenroom. Tinne lacht gewoon maar krijgt veel glimlachen terug. De regisseur komt binnen om de eerste scène te overlopen. Oké iedereen de eerste scène is met Marie en Wout. Marie jij komt aan op het DAM. Super vrolijk en huppelend over de straat. Wout jij komt aangereden met je brommer en rijdt Marie bijna omver. Tinne zucht van opluchting dat ze in de eerste scène al niet moet meedoen. De zenuwen beginnen hoog op te spelen want ze weet dat één van haar eerste scènes met Juan is.
Maar wat nu nu zit ze hier alleen met Juan en Elindo. En zonder Marie kan ze dit echt niet aan. Amai Tinne jij ziet er ook goed wakker uit zegt Matthew die de greenroom komt binnenwandelen. Dank je wel jij ook zegt Tinne. Matthew trekt een verbaasd gezicht als hij doorloopt naar de kleedster. Je bent er wel niet echt bij met je gedachte zegt Juan. Toch niks met Mauro ? vraagt hij. Nee alleen dat Mauro niet echt van maandagen houd en dat ook vanmorgen te merken was. TJa ik hield vroeger ook niet echt van maandagen. Ze waren altijd zo vroeg en zo zwaar zegt Elindo. Tinne pakt haar oortjes en zet muziek op terwijl Elindo en Juan aan het praten zijn.. Met kleine blikjes kijkt ze naar Juan en dan weer naar haar gsm zodat het niet te hard opvalt. Marie komt vrolijk met Wout de greenroom binnen gehuppeld. En hoe is het gegaan ? vraagt Tinne. Goed zegt Marie. Tinne haar telefoon gaat een nummer dat niet in haar contacten staan.
Hallo met Tinne zegt ze. Dag mevrouw Oltmans. U spreekt met Lieze Claesens. De directrice van de school van Mauro. Zou u even kunnen langskomen. Ik moet met u praten over Mauro zegt de directrice serieus. Ja tuurlijk zegt Tinne. 5 uur deze namiddag vraagt ze. Ja dat is goed zegt Tinne en legt af even staart ze nog naar de telefoon. Gaat het wel ? vraagt Marie. Tinne knikt. Ja ik moet met de directrice van Mauro zijn school gaan praten zegt ze. Oei hij heeft tot niks uitgestoken ? vraagt Marie. Ik weet het niet Marie. Maar het telefoontje is al snel vergeten als alweer de regisseur binnenkomt lopen en zegt dat ik en Juan de volgende scène spelen. Ik kijk met een onzekere blik naar Marie. Die een grote glimlach en haar een knipoog terugschenkt. Je gaat dat goed zegt Marie en geeft met een schouderklopje.
Samen lopen we naar beneden naar de hal van het DAM. Oké Tinne jij komt aangelopen met Vermeer. En Juan jij staat daar naar je papieren te kijke. En je kijkt verbaasd en verliefd op als Tinne voorbij loopt en Tinne jij schenkt hem een klein lachje. Zo gezegd zo gedaan. Ik loop samen met Vermeer richting Juan. Hij kijkt op en ik lach maar vanbinnen borrelde er een warm gevoel op. Zijn warme heldere ogen die mij aanstaren. Cut roept de regisseur als ik uit mijn gedachten schrik. Goed gedaan zegt de regisseur. Het is niet makkelijk om verliefd te spelen als je niet echt verliefd bent. Tinne lacht. Dat dacht jij dacht ze in haar zelf. Pauze roept de regisseur
. Als ze samen terug naar de greenroom lopen. En hoe is het gegaan ? vraagt Marie me meteen ergens in een hoekje. Goed zegt Tinne. Wat zou er moeten zijn ? vraagt ze. Niks niks zegt Marie als ze hun terug bijvoegen bij de rest. Ze eten en na de pauze nemen ze nog 2 scènes op met de hele groep. Het was leuk maar al weer kon Tinne haar ogen niet van Juan afhouden. Juan had het opgemerkt vanuit een ooghoekje en Marie gaf haar een stomp tegen haar arm. Iets minder onopvallender kan ook zegt ze lachend. Tinne moest weer blozen. Cut riep de regisseur. Tinne kijkt haar horloge. Ooh ik moet gaan voor die afspraak zegt ze. Ja ik zie je morgen zegt Marie. Ja zeker en vast. Bel me als er iets zegt Marie. Tinne loopt nog tegen Juan als ze de deur uitsnelt. Amai die moest snel weg zegt Juan. Ja die afspraak zegt Marie.
Voila een nieuw deeltje. Veel plezier en vergeet zeker niet te stemmen en te laten weten wat jullie ervan vinden. Dat zou heel fijn zijn voor mij !!! Maar geniet er vooral van !!! :) :)
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!