Feestje !!!

251 13 0
                                    

Veel rust krijgen de bruid en de bruidegom niet want het feest staat al op hun te wachten. Ze maken zich klaar voor het feest. Leggen hun haar nog even goed en werken hun make-up bij. Marie, Marthe, Elindo en Wout zijn hun vrienden al gaan begroeten. Juan steekt zijn hand uit naar Tinne. Ga je mee ? vraagt hij. Graag zegt Tinne en neemt zijn hand stevig vast. Samen lopen ze richting de grote deur. De deur waarachter hun vrienden en familie wachten op hun komst. Dames en Heren, hier ze dan. Mevrouw Tinne en Juan Gerlo !!! De deur gaat open en een groot applaus weerklinkt door heel de zaal. Tinne lopen richting de dansvloer en nemen microoon aan van de dj. Juan neemt als eerste het woord. Hallo iedereen, we willen jullie bedanken dat jullie allemaal gekomen zijn. Dat doet ons veel plezier. Zo dadelijk gaat het buffet open dus tast toe en geniet net zoals wij van deze avond. Daarna nemen Tinne en Juan plaats aan de eretafel met hun getuigen en beste vrienden. Ze worden door iedereen op het feest gefeliciteerd. Tinne krijgt veel boeketten bloemen van mensne dien iet naar de ceremonie konden komen maar wwel naar het feest. Ze verwelkomen iedereen. Iedereen geniet van het uitgebreid buffet voorzien is door de catering. Iets later is iedereen zowat klaar met eten en neemt de dj de micro. Ik zou graag de bruid en de bruidegom op de dansvloer vragen voor de openingsdans. Juan neemt Tinne's hand en samen lopen ze met een grote glimlach op hun gezicht naar de dansvloer. Iedereen staat recht en gaat om de dansvloer heen staan. Tinne slaat haar armen rond Juan zijn nek. Juan legt zijn handen op Tinne's haar heupen. Het liedje make you feel my love van Adele weerklinkt. Ze kijken diep in elkaars ogen. En alles rondom hun heen verdwijnt voor heel even. Op beide gezichten verschijnt er een glimlach. Het is alsof ze in een eigen wereldje zitten. Alleen hun twee. Het liedje is gedaan en ze komen terug met beide voeten op de grond als iedereen in zijn handen klapt en drukken ze zacht hun lippen op elkaar. Dan wordt meteen de dansvloer meteen ingenomen door hun vrienden en genodigden en begint iedereen met dansen. Marie trekt meteen Tinne mee met haar op de dansvloet. Daar had ze natuurlijk echt niet aan kunnen ontsnappen. Het is en blijft haar beste vriendin. Dit is echt een geweldig feest schreeuwt Marie naar Tinne door de harde muziek. Moet jij niet met Wout dansen ? vraagt Tinne. Ik weet zelfs niet waar hij is zegt Marie. Daar bij Elindo en Noortje zegt Tinne. Aah ja. Maar ik wil nog even bij jou blijven. Als er een slow is ofzo dans ik wel met hem. Mauro heeft Wout meegenomen en staat met hem te rocken op de dansvloet. Ik ga even zitten zegt Tinne. Marie loopt dan maar naar Wout. Juan zit ook aan de tafel. Tinne gaat op zijn schoot zitten. Amuseer je je ? vraagt hij. Ja hoor zeg ik. Oké dames en heren we nemen even tijd voor de speeches van de getuigen en familie van het trouwpaar. En als eerste hebben we Marie zegt de dj. Iedereen loopt van de dansvloer en Marie neemt de microfoon. Beste Tinne en Juan zegt ze. We kennen elkaar nu al even. Tinne ken ik al vanaf we klein waren. Ik ben blij om haar zo gelukkig bij jou te zien ook al hebben we samen al veel meegemaakt. Ik wens jullie veel geluk samen. Tinne gooit een kusje naar Marie. Ook Wout, Marthe en Elindo doen nog een speech. De ene al wat langer als de andere. Dan is het Mauro die zelfzeker de micro neemt. Liefste zus en Juan, Ik ben zo blij dat jullie zo een perfect stel zijn. Ik ben blij om mijn zus gelukkig te zien met iemand waar ze van houd. Al die donkere tijden zijn nu eindelijk voorbij. Niet alleen voor mijn zus maar ook voor mij. Ik ben zeker dat ze alletwee op ons neerkijken. Ik ben er zeker van dat de toekomst veel goede dingen voor ons in petto heeft. Ik hou van jullie allebei. Tinne heeft tranen in haar ogen. Ze loopt naar Mauro en geeft hem een dikke knuffel. Bedankt voor je mooie woorden zegt ze. Ik hou van je en ik blijf dat doen zegt Mauro. De dj zet al snel terug muziek op. Een slow. Marie danst met Wout, Elindo met Noortje. Juan komt op Tinne aflopen. Mag ik deze dans ? vraagt hij aan Tinne. Ze knikt en slowt met haar over de dansvloer. Mauro heeft zich aan de zijkant gezet en kijkt naar de twee. Hij staat op en loopt naar buiten. Tinne ziet hem net gaan. Sorry ik moet even gaan kijken zegt ze tegen Juan en wandelt achter Mauro aan. Buiten op het gras vindt ze hem. Hey zegt ze. Mauro kijkt en doet teken dat ze erbij moet komen zitten. Ik mis mama en papa zegt hij. Ik ook maatje maar ze zijn voor altijd hier. In je hart. En ze kijken vanaf de sterren op je neer. Dank je zus zegt hij en geeft ze een knuffel. Knallen weerklinken. Ze kijken alle twee. Vuurwerk schiet de lucht in. Iedereen komt naar buiten. Juan pakt Tinne stevig vast en Tinne pakt Mauro stevig vast en zo kijken ze naar het mooie tafereel dat zich voor de sterren afspeelt. Dit was de mooiste dag van hun leven. Zo krijg je er in je leven geen twee. Na het vuurwerk begeeft iedereen zich naar binnen. De catering komt er aan met de taart. Juan en Tinne nemen samen het mes en snijden samen de taart aan. Iedereen smult van de taart. Ze dansen nog en praten nog de hele avond. Ze genieten van elkaar. Van deze dag, van hun vrienden, van het feest. Van gewoon weg alles. Niemand gelukkiger zijn dan deze twee op deze mooie dag. Het geest loopt in de vroege uurtjes dan toch ten einde. Als de taxi Juan, Tinne, Mauro, Alexia die de hele avond geslapen heeft en hun vrienden naar huis brengt. Moe maar voldaan. 

Sorry weer wat laat. Maar het deel staat er weer. Veel plezier met lezen. Deze avond een nieuw deel van. Ghost Rockers : // De Toekomst. Maar geniet maar eerst met volle teugen van dit deel. Groetjes en veel liefs Yenthe xxx 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu