Bijles

429 19 3
                                    

Goedemorgen riep Marie. Ze had al gedoucht toen ze Tinne wakker maakte. Hey al op zegt Tinne. Ja zegt Marie en huppelt naar beneden. Ik ga ontbijt maken schreeuwt ze nog. Tinne strompelt naar de badkamer. Om dan ook een lekker frisse douche te kunnen nemen. Ze komt uit de douche en trekt een luchtig zomerskleedje aan. Het is nog maar 9 uur 's morgens maar het is al om te zweten. Ook snel een laagje make-up en dan loopt ze naar beneden. Marie is eitjes aan het bakken. Amai eitjes zegt Tinne. Waaraan heb ik dit ontbijt verdien? Waarom niet zegt Marie.Als ze de eitjes op de borden legt en ze samen er van smullen. We moeten vertrekken zegt Marie anders komen we nog te laat. Tinne en Marie pakken hun tas als ze de deur uitgaan. Tinne pakt haar auto als Marie aan de bestuuderskant en meteen de radio aandraait met liedjes van Avril Lavigne, Demi Lovato of Taylor Swift. Samen swingen ze door de muziek tot aan de set. We zijn er zegt Tinne en zet de radio af. 

Samen lopen ze gezellig met zijn tweetjes naar binnen. Marie en Tinne moesten later komen. Omdat ze de eerste uren geen scène hadden maar de jongens wel. Marie en Tinne lopen dan maar de greenroom en zetten zich daar nog even in de zetel. Matthew komt al fluitend de greenroom binnen. Amai zo vrolijk zegt Marie tegen hem. Tinne is een boek aan het lezen en heeft Matthew dus niet opgemerkt. Matthew gaat langs haar zitten en slaat een arm om haar heen. En wat ben jij aan het doen ? vraagt hij uitdagend. Tinne heft haar hoofd op en kijkt hem met fronsende wenkbrauwen aan. De jongens komen net de greenroom binnen. Tinne heft Matthew zijn arm op en legt hem weg. Als je aandacht nodig hebt ga je dat maar bij iemand anders zoeken zegt Tinne. Beetje geïrriteerd staat Matthew op en loopt mompelend weg. De jongens staan te grijnzen en Marie probeert haar lach in te houden. Tinne merkt het niet op en gaat door met haar boek te lezen. Marie en Tinne nemen met Elindo en Juan de scènes nog op in de repetitieruimte. De eerste scènes dat ze moest zingen. Ze wel zenuwachtig maar iedereen zei dat ze een super mooie en zuivere stem had. 

Maar nu zit ze met Juan in de auto richting thuis. Het is stil in de auto. Geen één van de twee zegt een woord of durft geen woord te zeggen. Zo waar woon jij eigenlijk ? vraagt Tinne dan maar om de toch ietwat ongemakkelijke stilte te doorbreken. Ook in Antwerpen antwoord hij. In een klein stadsappartementje. Gezellig zegt Tinne als de auto parkeert voor hun kleine huisje. We zijn er zegt ze en loopt naar de deur en opent hem. Welkom zegt ze. Mauro we zijn er roept Tinne. Ik ben boven roept hij terug. Kom je even naar beneden. Ik moet met je praten zegt Tinne. Mauro komt een beetje slecht gezind naar beneden. Wat is er ? vraagt hij. En waarom is hij hier ? Een beetje beleefder mag ook wel. Ga zitten zegt Tinne. Ik ben gisteren met je directrice gaan praten en die was niet echt blij. Je punten zijn slecht zegt Tinne. En daarom heb ik Juan meegebracht. Juan gaat je bijles geven zodat je punten weer beter worden. Moet dat echt ? vraagt hij. Ja anders moet je zakken en ik wil dat je een goede toekomst krijgt. Waarmee kan ik je helpen ? vraagt Juan. Kom mee naar mijn kamer dan zal ik je het laten zien zegt Mauro opgewekt. Hij wil zijn zus echt niet teleurstellen. Ze lacht als de twee naar boven lopen. Tinne begint dan maar aan het eten. Spaghetti bolognaise. Het favoriete eten van Mauro. Al snel begint ze er aan met het authenthieke recept van haar mama. Na een halfuurtje staat de saus al op. De geur verspreidt zich door het huis en ook de jongens hebben dat gemerkt want ze komen meteen naar beneden. Tinne heb je spaghetti gemaakt ? vraagt Mauro. Ja met het recept van mama zegt ze. Jij blijft toch ook eten ? vraagt Mauro aan Juan. Als dat geen moeite is. Helemaal niet zegt Tinne. En begint in de pot te roeren. Ze voelt dat Juan aan het staren. Juan gaan we op de playstation spelen ? vraagt Mauro. Is goed zegt Juan en gaat dan met Mauro naar de woonkamer. Tinne hoort de twee veel lachen. Het doet haar plezier als ze ziet dat Mauro gelukkig is. Hij heeft zo diep gezeten toen hun ouders overleden zijn.

 Eten klaar zegt ze. Mauro en Juan komen direct aan tafel als Tinne iedereen wat opschept. Zo smakelijk zegt Tinne. Mauro heeft zijn mond al volgestopt en heel zijn mond hangt al vol spaghettisaus. Juan en Tinne moeten ervan lachen. Mauro ik weet dat je moet doordoen voor de voetbaltraining maar eet een beetje beleefd zegt Tinne. Speel jij voetbal ? vraagt Juan. Ja ik ben de spits zegt Mauro. Ik heb vroeger ook nog gevoetbald zegt Juan. Aah echt zegt Tinne. Jep maar zal ik hem anders wegdoen. Ik moet daar toch passeren. Nee dat hoeft niet hoor. Een vriendje komt hem ophalen zegt Tinne. Mag ik mij gaan klaarmaken ? vraagt Mauro. Ga maar zegt Tinne en knikt. Het is een beetje afleiding voor hem. Hij zat nogal diep na de dood van mama en papa. Kan ik begrijpen zegt hij. Zal ik je helpen afruimen ? vraagt hij. Tuurlijk zegt Tinne. Als Juan de handen uit de mouwen steekt en Tinne helpt met afruimen en afwassen. Tinne ik ben weg zegt Mauro. Is goed niet te laat thuis roept Tinne terug. Je zorgt wel erg goed voor jezelf en je broer he. Tja we moeten onze plan trekken zegt Tinne. Het was dit of Mauro in een pleeggezin en dat wou ik hem echt niet aandoen. Ja hij is een goede jongen zegt Juan. Na de afwas zetten ze hun samen in de zetel. Zullen we een film kijken ? vraagt Tinne. Ja fijn zegt hij. Kies jij maar. Horror vraagt Tinne. Zet maar op zegt Juan. Tinne zet haar naast Juan in de zetel als de film begint. Eerst zit Tinne gewoon in de zetel. Een beetje verder met haar knieën opgetrokken. In de helft met een dekentje voor haar gezicht als het spannende van het einde komt kruipt ze zeer dicht tegen Juan aan zonder dat ze hetzelf opmerkt. Hey Tinne ik ben terug zegt Mauro als hij de woonkamer komt binnenlopen. Tinne laat Juan los. We waren een horrorfilm aan het kijken zegt Tinne. Ik moet gaan zegt Juan. Zie je nog wel zegt hij. Bedankt voor de leuke avond en net voor hij buitengaat geeft hij haar nog een knipoog waardoor ze moet blozen. Tinne is verliefd !!! Tinne is verliefd !!! roept Mauro door het hele huis. Dat is niet waar roept ze hem nog achterna

Voila een nieuw deeltje. Geniet ervan en laat zeker weten wat je er van vind. Veel plezier !!!! 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu