Juan wordt de volgende morgend wakker. Hij laat Tinne nog slapen want het is was deze nacht wel laat. Zachtjes trippelt hij de kamer uit naar beneden. Daar maakt hij koffie. Ook zijn dochter en Mauro liggen nog te slapen. Juan geniet van de rust en drinkt dan ook rustig zijn koffie op. Tot hij zijn dochter hoort huilen. Hij kijkt op en loopt snel naar boven zodat Alexia de rest niet wakker maakt. Goeiemorgen liefje zegt hij als hij de kamer van Alexia binnen wandeld. Alexia begint dan ook meteen te lachen als ze haar papa ziet. Juan haalt haar uit het bedje en doet haar slaapzak uit voor hij met haar naar beneden loopt. Ma ma zegt Alexia. Juan draait zich om en lacht naar Alexia. Mama zegt Alexia. Nu draait Juan zich verbaasd om. Mama ? vraagt hij. Ma...ma zegt Alexia. Juan lacht en zwiert zijn dochter in het rond. Haar eerste woordje en nog geen 2 minuten later komt Tinne de trap afgewandeld.
Goeiemorgen schatje zegt hij en geeft Tinne een kus. Tinne gaat meteen naar het koffiemachine en pakt haar koffie. Om wakker te worden na de lange nacht. Seg Tinne. Je hebt net iets gemist want je dochter heeft net haar eerste woordje gezegd zegt hij. Echt ? zegt Tinne meteen wakker. Ja en het was mama. Mama roept Alexia. Zie je wel zegt Juan. Tinne geeft Alexia een kusje op haar hoofd. Wat word je toch groot zegt ze. Ze gaan samen aan de tafel. Zo wat was er nu aan de hand met Marie ? vraagt Juan. De baby zat verstrikt aan de darm die zich van eten voorziet en het zat rond haar nek waardoor ze geen adem kreeg. Maar ze waren er net optijd bij. En ze hebben de baby gelukkig kunnen redden. Aah super zegt Juan. Als het gaat kunnen we vandaag nog eens langs gaan zegt Juan. Tinne knikt.
Mauro komt ook de trap afgewandeld. Amai zo vrolijk zegt Tinne als hij met een glimlach naar hem toe wandelt. Jep het is een mooie dag zegt Mauro. Tinne kijkt naar buiten en ziet het regenen. Mooi ? Het regent zegt ze. Zus kan ik straks even met je praten ? vraagt hij. Tuurlijk zegt Tinne die nu wel heel nieuwsgierig is. We gaan zo naar Marie in het ziekenhuis, ga je niet mee ? vraagt Tinne. Nee ik kom niet graag in het ziekenhuis zegt Mauro. Oké zegt Tinne. Ik ga me omkleden zegt Tinne. Ze neemt Alexia op en neemt haar mee naar boven om hun klaar te maken om naar het ziekenhuis te gaan. Nog geen kwartier later zijn ze alle drie klaar. Op naar het ziekenhuis zegt Juan als ze de deur uitgaan.
Een tien minuten later zijn ze er. Juan loopt met Alexia op zijn arm, Tinne achterna die al bijna binnen is. Juan loopt achter Tinne aan naar de kamer waar Marie ligt. Tinne klopt beleefd op de deur voor ze zachtjes naar binnen gaat. Hey zegt Wout als ze naar binnen zijn. Juan zet Alexia op de grond en geeft zijn maat een knuffel. Tinne zit bij Marie op bed. Hoe voel je je ? vraagt Tinne. Beter zegt Marie. Ik hoop dat ik nu echt kan gaan genieten. Dit was de tweede keer op korte tijd. Dat snap ik zegt Tinne. Heeft de dokter al gezegd, wanneer je naar huis mag ? Nee hij is nog niet langs geweest vandaag. Maar ik hoop snel. Mama zegt Alexia en strekt haar handjes uit. Zei Alexia nu mama zegt Marie met een lach. Ja zegt Tinne. Haar eerste woordje. Wat schattig zegt Marie. Tinne pakt Alexia op en zet haar op bed. In plaats van recht te gaan zitten. Legt Alexia haar tegen Marie aan. Wat ben je toch een schatje zegt Marie. Juan neemt meteen een foto van Alexia met haar meter. Ik denk dat ze moe is zegt Tinne. We gaan maar eens zegt Juan. Als hij Alexia zachtjes oppakt. Laat iets weten als je naar huis mag he zegt Tinne tegen Marie als ze haar knuffel geeft. Zal ik doen zegt Marie. Tinne geeft Wout nog een knuffel als ze dan terug naar huis vertrekken.
Als ze thuis zijn legt Juan Alexia in haar bedje voor haar middagdutje. Ik ga met Mauro praten zegt Tinne als zij nu naar boven loopt. Zachtjes klopt ze op de deur. Binnen zegt Mauro. Hey zegt Tinne als ze de deur opent. Je wou praten zegt ze. Mauro gaat op bed zitten en doet teken dat Tinne langs hem moet komen zitten. Hij kijkt Tinne aan en Tinne hem. Tinne ik ben verliefd zegt hij dan direct. Bij Tinne verschijnt er een glimlach op haar gezicht. Super zegt Tinne enthousiast. Maar daar wil ik het eens met jou overhebben. Het meisje waarop ik verliefd ben. Ze weet nog niet dat ik op haar verliefd ben en ik weet niet of zij ook op mij verliefd is. Aah dilemma. Komt me heel bekend voor zegt Tinne. Ja Juan en jij zeker zegt Mauro. Maar dit is een mannengesprek zou je daar eens niet beter met Juan over praten ? vraagt Tinne. Is dat niet raar ? vraagt hij. Nee Juan en jij zijn beste vrienden. Hij begrijpt het. Hij kan je het beste helpen hij heeft hetzelfde meegemaakt. Oké zegt Mauro. Ik zal hem gaan halen zegt Tinne als ze de slaapkamer weer uit loopt.
Juan, Mauro wil met je praten zegt Tinne. Juan kijkt verbaasd. Hij is verliefd zegt Tinne zacht. Juan lacht en loopt dan naar boven. Ook hij klopt eerst aan bij de deur van Mauro. Hey maatje zegt hij als hij naar binnen loopt. Tinne zei dat je een man tot man gesprek wilt. Ja zegt Mauro die nog steeds op bed zit. Ik ben verliefd zegt hij. Maar het meisje weet het nog niet en ik weet of het meisje ook verliefd is op mij. Wat moet ik nu doen ? vraagt Mauro. Aah daarom vroeg Tinne mijn hulp omdat ik dat ook heb meegemaakt. Spreek eens met haar af zegt Juan. Om huiswerk te maken of naar het park te gaan. En geef subtiele hints zoals een knuffel of gewoon dichtbij elkaar zitten kan al veel doen. En als je bijna zeker bent zeg je wat je voor haar voelt. Denk je echt dat dat gaat werken ? vraagt Mauro twijfelend. Ik ben er bijna zeker van zegt Juan. Nodig ze anders morgen uit om hier te komen eten ? Is dat niet wat snel ? vraagt hij. Huiswerk maken kan toch altijd zegt Juan. Dat is een goed excuus zegt hij. Dank je Juan voor je goede raad zegt Mauro. Als je nog advies nodig hebt je vraagt het maar zegt Juan.
Jeej een nieuw deel !!! Eindelijk is het me gelukt !!!! En dan nog deel 50. Bedankt dat jullie er zo voor mij zijn anders had ik het waarschijnlijk al lang opgegeven. Sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten maar ik ga er aan werken ;). Reageer zeker. En tot snel. Hou van jullie Yenthe xxx
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
Fiksi PenggemarDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!