De eerste grote dansles

347 15 0
                                    

Vandaag is toch wel een grote dag voor Tinne. Ze gaat vandaag voor de eerste keer les geven in Ijvi Hagelstein. Ze is wel benieuwd en heeft dan haar zondag helemaal gespendeerd aan alles voorbereiden zodat alles goed kan verlopen. Zodat ze al zeker niet van de eerste les achter zit op shema. Want dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Maar voor Juan is het vandaag ook een grote dag want vandaag staat hij voor het eerst alleen in voor Alexia. Maar voor alle zekerheid heeft Tinne Marie al gebeld en die ging samen met Wout zeker wel eens langskomen. Moeilijk kan het niet zijn want 3/4 van de dag slaapt het kleine engeltje. Dus kan Tinne het huis verlaten met een gerust hart. Tinne loopt de trap af in dansoutfit nog even haar voorbereiding aan het doorlopen. Ze is er helemaal klaar voor dat voelt ze gewoon. Juan heeft een gezond ontbijtje voor haar klaargemaakt zodat ze de dag door kan komen. Al weet hij dat ze sowieso straks super moe zal thuis komen want Alexia was weer gezellig deze nacht. En er klaar voor ? vraagt Juan enthousiast. Omdat hij zo ontzettend fier is op zijn meisje. Helemaal zegt Tinne. Ze pakt Alexia uit haar eetstoel en legt haar in haar speelbox. Gaat alles lukken met Alexia vandaag? vraagt Tinne toch eens voor alle zekerheid. Tuurlijk gaat dat lukken zegt Juan. Maak je geen zorgen zegt en kust Tinne op de mond. Ik moet gaan zegt Tinne als ze op de klok kijkt. Veel succes zegt Juan. Dank je jij ook. Marie en Wout komen rond 2 uur roept ze uit de gang. Ze geeft Alexia en natuurlijk Juan nog snel een kusje voor ze naar buiten looprt, de auto inspringt en richting Vilvoorde vertrekt. De zon schijnt vol aan de hemel dus het belooft een belovende dag te worden. Ze rijdt rustig richting de grote dansschool. Met een kleine hartje wordt ze mega vriendelijk ontvangen door de man die ze aan de telefoon had en het is toch niet de grote Gert Verhulst. Tinne kende hem al hoor door Marie haar beste vriendin maar hij blijft otch een icoon. En zie je het zitten Tinne ? vraagt Gert. Ja helemaal ben goed voorbereid. Dit is je klasje zegt Gert en opent de deur. Iedereen is het al aan het opwarmen.Het zijn vrij grote meisjes al bijna dames. Ik zet mijn tas aan de kant. Dames kom even tot hier !! zeg ik. Allemaal komen ze rond me zitten. Zo ik ben Tinne jullie nieuwe danslerares. Jullie zullen me wel kennen van Ghost Rockers. Ja tuurlij ik ben een grote fan zegt één van de meiden. Zo we hebben veel werk dus ik stel voor dat we rustig opwarmen en dan aan de slag gaan. Want jullie volgende grote optreden is op de K3 tour en ik denk dat jullie al heel wat choreo's kennen maar we moeten ook nieuwe doen. Oké aan de slag zegt Tinne en iedereen springt meteen enthousiast op.

Bij Juan thuis gaat alles goed. Alexia slaapt nog steeds als een roosje terwijl Juan het huis een poets beurt geeft. Nu hij er tijd voor heeft. Hij is juist klaar als er gebeld word. Dat zullen Marie en Wout zijn zegt hij en loopt naar de deur. Hij heeft gelijk. Zijn 2 vrienden staan al enthousiast voor de deur te wachten tot hij kwam opendoen. Hey Juan zegt Marie vrolijk. Waar is Alexia loopt ze meteen te luid naar binnen. Ze slaapt zegt Juan zacht. Oei sorry. Ja en ik wil dat nog even zo houden zegt hij. Wout en Marie gaan in de zetel terwijl Juan nog even de poetsspullen aan de kant zet en juist als hij ook even in de zetel wilt gaan zitten wordt Alexia wakker. Mag ik ze gaan halen ? vraagt Marie. Ja ga maar zegt Juan. Vergeet de babyfoon niet uit te zetten zegt hij nog maar dat Marie waarschijnlijk al niet meer gehoord. 2 minuutjes later komt Marie naar beneden met een klaarwakkere Alexia die lacht als hij Juan en Wout ziet. Dan kijkt ze hevig in het rond ze ziet Tinne is weg. Dan begint ze te huilen maar Marie heeft haar al snel gerust gesteld. Gelukkig want Alexia kan ook huilbuien hebben maar vandaag is ze het zonnetje in huis. Marie legt haar op haar speelmat en speelt er mee terwijl de mannen een beetje bijpraten.

De dames zijn klaar met opwarmen en klaar om helemaal te gaan voor de nieuwe choreo. Oké weg aan beginnen aan kusjessoldaten zegt Tinne. Het nieuwe liedje van de nieuwe K3. Als je een vraag hebt steek dan meteen je hand op. Ik wil dat je met je vraag blijft zitten. Iedereen knikkend. Als Tinne de eerste pasjes uitlegt en de dames al direct meezijn. Tuurlijk ze zijn al ervaren en een paar studio 100 dansjes moeten toch wel lukken. Het gaat snel vooruit als ze het eerste stuk, de eerste strofe en refrein al kunnen doornemen op muziek. Het gaat vlotter dan Tinne verwacht maar dat is goed dan zitten ze al verder op shema en kunnen ze desnoods verloren tijd nog in allen. Oké even pauze zegt Tinne. De meisje waren zo vrolijk en zo vriendelijk. Tinne zag dit al helemaal goed komen. Ze ging nog leuke tijden met deze meiden hebben.

Juan had ook nog problemen gehad met Alexia. Marie speelde met haar terwijl Wout en Juan praten. Marie pakte haar metekindje op en zette de tv op en samen met haar naar bumba te kijken de 1 week oude Alexia snapte niks van de tv en viel al snel van vermoeing in slaap. Marie praat tegen haar en had niet dor dat z al in slaap was gevallen. Tot Juan het opmekte. Zal ik ze in bedje gaan leggen ? vraagt Juan aan Marie. Die verbaasd opkijkt. Oei zegt Marie. Ja tuurlijk zegt Marie. Was bumba dan zo saai ? vraagt Marie aan Wout. Nee maar Alexia is nog klein he Marie. Marie lacht en knikt.

Bij Tinne was ondertussen de dansles afgelopen maar Gert wou haar nog graag even spreken dus ging ze langs zijn kantoor. Beleefd klopte ze aan en wacht. Binnen !!zegt Gert. U wou mij spreken zegt Tinne. Ja zet je. Ik wou je gewoon even vragen hoe vandaag verlopen is ? Goed, het is echt een super leuke groep. En nog een vraagje ? We zouden graag hebben dat je met de eerste K3 shows mee danst met de meiden. Wat ik ? vraagt Tinne. Ja jij lacht hij. Ja tuurlijk zegt Tinne. Aah fijn zegt hij. En proficiat nog eens met jullie kindje he. Bedankt zegt tnne en schudt Gert zijn hand. Dan loopt ze met een goed gevoel naar buiten. en rijdt naar huis eens kijken hoe Juan het gedaan heeft. Eerst de file op de ring van Antwerpen nog trotseren voor ze goed en wel thuis is. Juan ik ben thuis !!! roept ze doorf het huis. Ik ben in de keuken zegt hij. Tinne loopt er naar toe en kust hem vol op de mond. Hoe was je dag ? vraagt hij. Geweldig zegt Tinne. Zo enthousiast. Ja ik mag meedansen in de eerste shows van de nieuwe K3. Dat is kei goed zegt Juan. Hij pakt haar op en draait haar rond. En hoe is het gegaan met Alexia ? Ze was het engeltje in huis vandaag zegt Juan. Ze slaapt. Fijn dat het zo goed gegaan is zegt Tinne. Voordat ze na een lange dag neeerploft in de zetel voetjes omhoog en genieten.

Sorry dat het een dag te laat is maar ik ben gisteren nog Bobbejaanland geweest en ben het helemaal uit het oog verloren. maar vandaag twee delen één hier en het andere in het nieuwe verhaal dus  geniet er zeker van en blijf zeker reageren !!!  

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu