Tinne word wakker met zonnestralen die door het raam naar binnen schijnt. Een glimlach verschijnt meteen op haar gezicht. Ze kijkt rond en ziet dat Juan nog slaapt in de zetel langs het bed. Ze waren veel wakker geweest deze nacht door de kleine Alexia die moest eten. En ook Juan stond dan op om zijn liefje bij te staan. En nu was hij moe. Je zag het aan de wallen onder zijn ogen. Tinne was ook moe maar opgewekt. Ze kijkt naar het wiegje waar haar klein engeltje nog heerlijk lag te slapen na deze lange nacht. Tinne sluit haar ogen en denkt aan leuke momenten die ze samen hebben gehad en hoe alles gewoon nog beter gaat worden met hun dochtertje. Hoe dat Juan toch voor haar heeft gekozen en hoe ze elkaar na die lange tijd weer in elkaars armen kunnen sluiten. Ze staart nu naar Juan die echt nog wel heerlijk aan het slapen was. Ze staat op en pakt de nu wel wakkere Alexia uit het wiegje en loopt naar het raam. Ze bewondert de skyline van Antwerpen die nu helemaal bedekt is met sneeuw en een winterzonnetje op schijnt. Juan opent zachtjes zijn ogen en beweegt wat heen en weer als hij ziet dat Tinne voor hem aan het raam staat. Hij loopt er naar toe en slaat zijn armen om haar heen. Goedemorgend zegt hij en kust haar zachtjes op de lippen. Alexia kijkt hem aan met haar kleine blauwe oogjes. Hij aait zachtjes over haar buikje. Het heeft gesneeuwd zegt hij. Ja hebben we niet gemerkt vannacht zegt Tinne. Ik ga koffie halen zegt Juan. Jij ook ? vraagt hij. Tinne knikt als hij de kamer uitloopt en Tinne ondertussen Alexia ververst. Dan gaat ze met haar op bed zitten. Er wordt geklopt op de deur als al een vroege en enthousiaste Marie binnen komt huppelen. Goedemorgend zegt Marie en zet de draagmand van Alexia die ze had meegebracht op de tafel. Goedemorgend zegt Tinne. Je bent zo vroeg zegt ze. Ja ik kan mijn metekindje niet missen zegt ze. Tinne lacht. Heeft ze goed geslapen ? vraagt Marie. Goed wel maar niet veel zegt Tinne. Waar is Wout ? vraagt Tinne. Die komt zo die is beneden nog met Juan samen koffie gaan halen. Je kent ze he. Marie strekt haar armen uit zodat ze Alexia kan pakken. Wout en Juan komen de kamer terug inwandelen met een lekkere warme kop koffie. Zo alsjeblieft zegt Juan en geeft Tinne een kus als Marie en Wout al druk bezig zijn met Alexia. Juan zet zich naast Tinne op bed. En neemt haar stevig vast. Gewoon die omhelzing doet al wonderen want dat had ze zolang gemist. Weer werd er zachtjes op de deur geklopt en komen Viktor de broer van Marie en Marthe de kamer binnen. Hey proficiat zeggen ze allebei en ze geven ze allebei drie kussen. Ze geven het cadeau af dat ze bij hebben en Marthe zet haar meteen langs Marie met de kleine Alexia. Als Tinne bij hun twee gaat zitten en Juan bij de jongens. Tinne, Marthe en Marie praten over kinderdromen. Marie wou echt wel kinderen dat zag je meteen. Marthe wou er ook wel maar ze wou nog even wachten. Ze is ook nog jong he. Ze praten ook over de zwangerschap van Tinne. 9 maanden een baby dragen is toch een hele belevenis als je het zo bekijkt. De jongens daarin tegen praten over voetbal, games. Hoe jongens nu eenmaal zijn. Marthe en Viktor vertrokken iets later omdat Marthe nog moet gaan optreden. Wanneer mag je eigenlijk naar huis ? vraagt Marie. Tinne haalt haar schouders op. Maar de dokter komt juist de kamer binnengelopen. Goedemiddag Mevrouw Oltmans hoe gaat het met u ? vraagt de dokter. Prima zegt Tinne. De dokter luistert nog naar Alexia haar hartje als hij knikt. U mag naar huis als u vriend even wil meekomen en de papieren tekenen zegt hij. Juan staat meteen op en loopt met hem mee. Je mag naar huis roept Marie. Marie geeft Alexia aan Tinne zo dat Tinne Alexia kan klaarmaken. Alexia staart haar mama met haar grote blauwe oogjes aan. Tinne pakt haar stevig in tegen de koude en legt haar dan voorzichtig in de draagmand met een deken en haar knuffeltje. Juan is terug dus kunnen ze vertrekken. Juan pakt de draagmand en pakt Tinne's hand stevig vast. Ze lopen richting de uitgang. Ik ga de auto wel halen zegt Juan. We zien jullie zo zegt Marie en ze loopt samen met Wout naar hun auto. Juan stopt voor de uitgang en helpt met de draagmand in de auto te zetten als Tinne vanachter bij gaat zitten en Juan naar huis rijdt. Wout en Marie zijn er al als ze aankomen. Juan pakt Alexia uit de draagmand en Tinne loopt met Marie mee naar binnen. Alexia begint te huilen. Juan haalt haar uit haar draagmand en wiegt haar heen en weer. Tinne maakt meteen een flesje voor de kleine Alexia. En geeft het aan Juan zodat hij het kan geven. Marie helpt Tinne even met opruimen zodat ze ook al haar spullen al bij één kan pakken. Alexia is klaar met haar flesje en gaapt heel erg. Dan begint ze te huilen. Tijd voor te gaan slapen denk ik. Tinne pakt haar over en loopt er mee naar boven direct gevolgd door Marie. Tinne zingt zachtjes een liedje dat Alexia rustig maakt. Ze legt haar in haar wiegje en sluipt dan zachtjes de kamer in. Ze luistert nog even aan de deur met Marie of ze stopt met huilen en loopt dan weer naar beneden. Slaapt ze ? vraagt Juan. Jep zegt Tinne. Ik heb iets zegt Marie als ze naar buiten loopt naar de auto. Juan en Tinne kijken nieuwsgierig naar elkaar maar Wout die lacht al. Marie komt binnen met een taart. Ooh taart zegt Tinne. Juan staat op en snijdt de taart aan zodat ze allemaal kunnen genieten van een heerlijk stukje taart. Het is al bijna avond. Marie en Wout vertrekken naar huis zodat ook Juan en Tinne even kunnen rusten. Mauro komt terug thuis van school als hij Tinne aantreft in de zetel. Hey je bent thuis zegt hij. Jep van vanmiddag zegt ze. Mauro ploft ook neer in de zetel. Alexia slaapt zegt Tinne. Juan komt naar beneden na een ontspannende douche. Pizza ? vraagt hij. Tinne en Mauro knikken direct. Samen eten ze pizza als Juan en Mauro nog een film kijken trekt Tinne al naar haar bed. Ze kust Juan slaapwel als ze terug in haar vertrouwde bedje gaat liggen en al snel naar dromenland vertrekt maar voor hoe lang ?
Hoi allemaal, weer een nieuw deel. Nogmaals bedankt voor alle reacties die ik altijd krijg, blijf dat zeker doen. Het verhaal is nog lang niet gedaan.
Ik heb wel een vraagje. ik heb ondertussen dat ik dit schreef ook een ander verhaal geschreven moet ik dat ook publiceren of wachten tot ooit gedaan is :) groetjes Yenthe xxx
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!