Wout wordt wakker en wilt zich omdraaien om Marie nog eens stevig vast te pakken maar hij vindt niemand langs hem. Marie zal dan gisteren toch niet meer terug gekomen zijn. Hoe stom kan ik zijn ? denkt Wout. Ik had toch moeten weten dat ze er kapot van zou zijn maar in plaats daar van heb ik hart gebroken. Hij slaat een zucht. Hij kan zich wel door de kop slaan hoe stom hij wel niet geweest is. Hoe kan je nu twijfelen over je gevoelens als je van iemand zielsveel houdt. Ik moet het goed maken zegt hij tegen zichzelf. Niet binnen een uur, niet morgen. Nu !. Hij springt uit bed en gaaat onder de douche. Doet snel zijn kleren aan. En vertrekt. Tot hij in gedachten bedenkt dat hij eigenlijk niet weet waar Marie is. Oké waar kan ze zitten denkt Wout. Bij haar thuis. Bij haar papa en Ellen of bij haar mama. Of bij Tinne en Juan. Eerst Tinne en Juan dan maar die wonen het dichtste bij. Wout stapt in zijn auto en rijdt richting het huis van Tinne en Juan in de hoop dat ze daar is.
Juan is al wakker maar Tinne slaapt nog. Ze heeft bijna de hele nacht bij Marie gelegen omdat ze niet ophield met huilen. Tot ze uiteindelijk in slaap viel is Tinne daar blijven zitten. Nu slapen ze gelukkig nog allebei. Juan maakt een flesje voor Alexia die wel al wakker is. Hij pakt haar op zijn schoot en wilt haar juist haar flesje geven als de bel gaat. Wie is dat nu zo vroeg ? vraagt Juan zich af. Hij loopt naar de deur en opent hem. Wout ? zegt hij. Hey Juan. Sorry dat ik je zo vroeg stoor maar is Marie misschien hier vraagt hij. Uhm ja zegt Juan. Ooh geweldig zegt Wout. Maar ze slapen nog zegt Juan. Is het erg als ik wacht ? vraagt Wout. Voor mij niet zegt Juan en laat hem binnen. Juan gaat terug in de zetel zitten en neemt opnieuw Alexia op zijn schoot om haar flesje te geven. Wout zit zenuwachtig naast hem dat ziet hij omdat heel de tijd tikt met zijn been. Voetstappen zijn te horen van boven als er iemand naar binnen komt. Wout kijkt al afwachtend op maar het is Tinne. Goeiemorgen zegt Tinne. Ze geeft Juan een kus. Goeiemorgen Wout zegt ze met een lach. Ook een kopje koffie ? vraagt Tinne aan Wout. Dat mag wel zegt hij. Ja sorry Wout Marie slaapt nog. Ze is pas om drie uur deze nacht in slaap gevallen. Doet niks. Ik wacht wel zegt hij. Tinne geeft hem een kopje koffie en gaat dan langs hem zitten. Als ze nog even wachten horen ze zachte voetstappen op de trap. Ze kijken alle drie naar de trap als Marie heel moe en nog helemaal niet wakker naar beneden komt. Als ze in haar ogen wrijft schrikt ze. Wout ? zegt ze. Wij laten jullie even alleen zegt Tinne en doet teken naar Juan samen lopen ze naar boven.
Wout staat recht en Marie blijft staan waar ze staat. Zo blijven ze even staan. Naar elkaar kijkend een stilte. Marie zegt hij. Sorry dat ik dat gisteren gezegd heb. Ik kan mezelf de kop wel in slaan. Marie zegt niks. Hoe kan ik nu iets voor een jongen voelen als ik zielsverliefd ben op jou zegt hij. Bij Marie loopt er een traan naar beneden. Ze komt een paar stappen dichterbij. Ik wil Jules helemaal niet. Ik wil jou. Jij bent de enige voor mij. Ik hou van je Marie. Nu loopt Marie tot bij Wout. Sorry zegt hij. Marie slaat haar armen rond om hem en kust hem vol op de mond. Wout moet lachen en ook Marie. Is het terug goed ? vraagt Wout. Ik kan niet zonder jou zegt ze. Ze knuffelen. Aah fijn te zien dat het terug goed is tussen jullie zegt Tinne. Marie pakt Wout vast en lacht. Marie loopt naar Tinne en knuffelt haar. Bedankt om me zo te steunen zegt ze. Dat is graag gedaan zegt Tinne. Daarvoor zijn we nu eenmaal beste vrienden. Ik moet nog één ding doen zegt Wout. Marie kijkt hem verbaasd aan. Tot sewes zegt hij en geeft Marie een kus. Daarna loopt hij de deur uit. Wat gaat die nu doen ? vraagt Marie. Tinne en Juan halen hun schouders op.
Wout stapt in zijn auto en rijdt opweg. Hij vindt wel spannend wat hij nu gaat doen maar hij moet dit doen niet alleen voor hem zelf maar ook voor Marie. Hij parkeert zijn auto op de oprit van het huis en loopt naar de voordeur. Hij belt aan als hij binne nvoetstappen hoort en een vrolijke jongen die opendoet. Aah wie we hier hebben se zegt hij. Hey Jules. Wij moeten praten zegt Wout. Kom erin zegt Jules. Jules loopt nog rond in zijn pyjama. Ga maar zitten zegt hij en Wout gaat aan de keukentafel zitten. Jules gaat over hem zitten met een glimlach. Zo wat wil je zeggen ? vraagt Jules. Jules tussen ons. Wat ik heb gevoeld. Ik ben niet verliefd op je. Ik heb een geweldige vriendin Marie waarmee ik een toekomst wil opbouwen. Wat tussen ons was een eenmalig gevoel op Marie ben ik gewoon altijd verliefd. Het is evne stil tussen hun twee. Ik snap het wel zegt hij. Ik wil je niet kwetsen he zegt Wout. Nee tuurlijk niet zegt Jules maar ik had het gewoon moeten weten dat je op meisjes valt. Sorry maat zegt Wout. We blijven wel vrienden toch ? Zeker en vast zegt Jules. Wout geeft hem een knuffel en loopt dan naar buiten. Terug de auto in. Hij is opgelucht. Dit was echt iets wat even zijn hart moest. Gelukkig dat Jules het begreep en niet kwaad werd. Nu Marie oppikken en haar lekker mee terug naar huis nemen. Niet veel later parkeert hij terug bij Tinne en Juan op de oprit. Hij belt aan en Juan opent de deur. Aah daar ben je zegt hij. Wout loopt naar binnen. Waar ben je geweest ? vraagt Marie meteen. Bij Jules zegt Wout. Haar gezicht verandert meteen. Nee niet daarom zegt Wout. Om te gaan zeggen dat ik niet verliefd op hem ben maar op jou. Ooh dat is zo lief zegt Marie en geeft hem een kus. Ga je mee naar huis ? vraagt Wout. Marie knikt. Ze zwaait naar Juan en Tinne en zegt nog even gedag tegen haar metekind. Doe de groetjes aan Mauro zegt ze nog voor ze met Wout mee naar huis vertrekt. Lekker met zijn tweetjes naar huis.
Thuis aangekomen ploft Marie direct neer in de zetel. Ooh fijn om terug thuis te zijn zegt ze. Ik heb je hier ook gemist hoor zegt Wout. Het was zo stil zonder jou zegt hij. Marie lacht en doet teken dat hij langs haar moet komen zitten. Ze legt haar hoofd op Wout zijn borstkas en luistert naar zijn hartslag. Ze wordt er gelukkig van. Gelukkig als het hart net iets sneller gaat slaan als zij op hem gaat liggen. Toch dat moment dat je even weet dat hij nog steeds van mij houdt. Dat dat hart nog steeds klopt voor mij. Ik sluit mijn ogen. De toekomst flitst voor mijn ogen voorbij. We wonen nu al samen. Maar trouwen en gezin opbouwen zijn één van mijn dromen. Eén van mijn dromen die ik samen met Wout wil waarmaken. Misschien nog niet nu maar binnenkort in de toekomst. Samen gelukkig worden. Ik wil een leven zoals Tinne en Juan. Samen trouwen, een kindje krijgen en gelukkig zijn maar dan op onze manier. Waar aan denk je haalt Wout Marie uit haar gedachten. Aan ons zegt Marie dromerig. Aan onze toekomst zegt ze. Hij lacht zachtjes naar Marie als ze het zegt. Oké Wout had er natuurlijk al over nagedacht over hun toekomst samen en al weten ze het niet van elkaar. Ze willen allebei hetzelfde. Kinderen, trouwen, gelukkig zijn en dat op hun manier. Hoe zij zijn. Samen een leven opbouwen. Samen oud worden. Wil jij kinderen ? vraagt Marie. Zeker maar nog niet nu misschien zegt Wout met toch wat twijfel in zijn stem. En jij ? vraagt Wout. Ik ook. Dat is van dromen. Een droom die werkelijkheid moet worden. Met de hulp van mijn aller grootste liefde en dat ben jij zegt Marie.
Na een heerlijke vrije dag. Een nieuw deeltje. Ik hoop dat jullie het een leuk deel vinden. Blijf zeker reageren en genieten xx Yenthe
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanficDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!