Eerste keer naar de gyneacologe

265 12 0
                                    

Vandaag moet Marie voor de eerste keer naar de gyneacologe. Wout gaat mee maar ook Tinne. Ze wou dat er iemand meegaan die dat al eens had meegemaakt zodat ze haar kon geruststellen. En Tinne was daar de perfecte persoon voor. Ze heeft al die afspraken alleen moeten doen omdat Juan helaas bij iemand anders zat. Wout vindt het even spannend als Marie. Hij heeft dit natuurlijk gedaan. Tinne komt de twee zometeen ophalen. Marie kan al niet wachten en Wout zit rustig in de zetel. Te wachten. Tinne rijdt de oprit op. Marie springt direct recht en loopt naar de deur. Hey Tinne opent ze de deur en knuffelt haar beste vriendin. Hey Marie. Je hebt er precies zin in zegt Tinne. Tuurlijk voor de eerste keer mijn kleintje zien. Ik kan niet wachten zegt ze. Ik begrijp zegt Tinne. Wout kom je we zijn weg roept Marie. Wout komt aanlopen. Je bent nog rustig zegt Tinne. Van de zenuwen zegt hij. Tinne geeft hem een schoudeklopje als ze instappen. Klaar voor ? vraagt Tinne en kijkt naar Marie en dan naar Wout die allebei ja knikken. Super dan zijn we weg zegt ze.

Niet veel later komen ze aan in het ziekenhuis. Oké eerst inchecken aan de balie zegt Tinne en loopt met Marie en Wout naar de balie. We hadden afspraak op de naam Marie Verhulst zegt Marie. Oké u mag nog even wachten in de wachtzaal de dokter zal u zo meteen roep zegt de vriendelijke vrouw achter de balie. Ze gaan in de wachtzaal zitten. Er zitten nog twee andere vrouwen met al een dikkere buik. Marie lacht vriendelijk naar de vrouwen. Tinne gaat tussen Marie en Wout inzitten. Tinne voelt precies dat Wout nog niet echt op zijn gemak is. Wat normaal is. Het is een grote nieuwe stap in je leven. Een kindje. Mevrouw Verhulst zegt de dokter. We lopen met zijn drieën naar binnen. Welkom zegt hij. Ga zitten zegt hij. Tinne en Mari gaan zitten en Wout blijt wat ongemakkelijk recht staan. Zo het is u eerste keer zie ik. We zullen eens kijken of we het kindje al kunnen zien zegt de dokter. Gaat u maar liggen zegt de man tegen Marie. Marie doet wat de dokter vraagt. Ze doet haar t-shirt omhoog. Naast haar op de stoel zit Wout die zenuwachtig Marie haar hand vasthoudt. We zullen eens kijken zegt de dokter. En gaat met het echo machientje over de buik van Marie die al een klein beetje bol staat. Zo dit is de baby nu nog een klein bolletje zegt dokter. Marie haar ogen glunderen. En hoe ver ben ik ? vraagt Marie. Nu 2,5 maand zegt de dokter. Marie lacht. We gaan nog een paar kleine onderzoekjes doen daarom zou ik even willen vragen dat de vader en de vriendin even naar buiten willen gaan zegt de dokter. Tinne en Wout knikken en gaan naar buiten.

Ze gaan samen in de wachtzaal zitten. Tinne kijkt naar Wout die maar in het rond aan het staren is. Gaat het wel ? vraagt Tinne. Ja hoor zegt Wout met een klein lachje. Wout ik zie het aan je. Er is iets zegt Tinne. Wel ja zegt Wout en draait zich naar Tinne. Het is nog al een groot stap voor me, een enorme gedachte dat ik binnenkort vader wordt. Ik had mezelf voorgenomen dat we daar nog een paar jaar mee zouden mee wachten. Maar ja dat is nu anders uitgedraaid. Ik ben heel blij. Maar ik vind een rare en een beetje beangstigende gedachte. Dat begrijp ik helemaal zegt Tinne. Ik had ook nooit gedacht dat ik nu al mama zou zijn. Maar het is zo en ik ben super blij met Alexia. Ik heb ook gedacht en dit heb ik zelfs nog nooit tegen iemand gezegd zelfs niet tegen Juan of Marie. Maar ik heb zelfs gedacht toen Juan met Ella was om abortus te plegen. Gewoon omdat ik dacht dat ik nooit alleen voor dat kindje ging kunnen zorgen. Maar ik hield al zoveel van haar ook al was ze nog niet geboren. En ik hou nu nog steeds van haar en Juan ook. En ik ben er zeker van dat jij dat ook gaat doen. Jij gaat een geweldige papa worden zegt Tinne. Wout begint een beetje te blozen. Dank je Tinne zegt hij en geeft haar een knuffel.

Marie komt naar buiten. Ze schudt de dokter de hand. Ik ben klaar zegt ze. Wout en Tinne staan op. Samen lopen ze naar de auto. Wout lacht al terug terwijl hij hand in hand met Marie naar de auto lopen. Wat zijn ze toch schattig denkt Tinne. Terwijl er een lach op haar mond verschijnt. Kom jullie nog mee naar mijn thuis. Alexia zal het fijn vinden om haar meter en peter te zien zegt Tinne. Tuurlijk zegt Marie. Tinne rijdt naar haar thuis. Juan doet blij de deur open. Hey fijn jullie te zien zegt Juan en laat ze binnen. Alexia komt aangewaggeld. Af en toe een stop omdat ze omvalt. En hoe is het geweest ? vraagt Juan aan Tinne. Goed zegt Tinne. Ze worden trotse ouders daar ben ik zeker van. Daar ben ik ook zeker van zegt Juan en geeft Tinne een kus.

Voila een nieuw deeltje.  Ik hoop dat jullie het mooi vinden. Laat zeker iets achter. Groetjes Yenthe xxx !

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu