Mauro en Lieze zitten boven op de kamer van Mauro. Wat zo tof is aan Lieze. Is dat Lieze niet meteen vraagt. Achter Mauro zijn ouders en waarom hij samen woont met zijn zus. Zij weet alles. Lieze is Mauro zijn vertrouwenspersoon. En Mauro de hare. Zo we zullen maar is aan wiskunde beginnen zeker zegt Mauro om de stilte te doorbreken. Lieze knikt en haalt haar wiskunde boek uit haar boekentas. Ze legt het open op de pagina's die ze tegen morgen moeten leren. Zo ik snap dit vraagstuk niet goed zegt Mauro meteen zo dat er geen stilte kan vallen. Lieze bekijkt het even en begint het uit te leggen. Maar Mauro luistert niet en staart enkel naar Lieze. Haar uitleg gaat volledig en hem voorbij. Er wordt op de deur geklopt. Mauro merkt het niet maar Tinne komt binnen. Het eten is klaar haalt ze Mauro uit zijn gedachten. Zo staan ze allebei op en lopen naar beneden. Zonder nog maar één woord te zeggen.
Beneden schuiven ze bij Tinne en Juan aan aan de tafel. Waar Tinne al voor iedereen wat opgeschept heeft. Ik heb spaghetti gemaakt. Ik hoop dat je dat lust ? vraagt Tinne. Dat is mijn lievelingseten antwoordt Lieze die lacht. Tinne lacht terug. Als ze in alle stilte aan beginnen te eten. Er is stilte. Niemand aan tafel zegt iets buiten Alexia de af en toe geluidjes maakt; Pas als iedereen klaar is met eten begint Tinne tegen Lieze. Zo Lieze en woon jij ook in Antwerpen. Ja maar meer in het centrum zegt Lieze. Ik woon daar met mijn papa zegt ze. Gaan we verder doen ? vraag ik aan Lieze. Die knikt als we alle bij van de tafel opstaan en weer naar boven lopen.
Weer gaan ze boven samen aan de bureau zitten. Zo waar waren we ? vraagt Lieze. Lieze ik moet je iets zeggen zegt Mauro zonder na te denken. Lieze kijkt hem meteen aan. Diep in zijn ogen. Ik voel het lang en ik vind dit het goede moment om je het eindelijk te vertellen. Zeg het dan denkt Lieze. Ik ben verliefd op je !!! zegt hij. Lieze lacht en voor ze het weet kus ze hem op de mond. Mauro kijkt een beetje overdonderd Ik ben ook verliefd op jou zegt Lieze. Allebei lachen ze en dan pakt Mauro haar vast en kust. Mauro we gaan op bezoek bij Marie komt Tinne de kamer in. Oei sorry zegt ze. Mauro lacht gewoon. Tot straks zegt ze snel en gaat dan de kamer uit. Sorry zegt Mauro tegen Lieze die eigenlijk er gewoon om moet lachen.
Tinne loopt lachend de trap uit. Volgens mij heeft je goede raad heel goed gewerkt zegt ze. Hoe ? Wat ? vraagt hij meteen. Ik ging de kamer binnen en ze waren aan het kussen. Dat is geweldig zegt Juan. Ja he. Ik ben zo blij voor hem dat het goed is gekomen. Ja ik ook zegt Juan en geeft Tinne een kus op de mond. Laten we gaan zegt hij. Als ze samen naar buiten lopen om naar Marie te gaan.
Weet je hoelang ik dit al verzwijg ? vraagt hij aan Lieze. Al bijna een jaar lacht hij. Lieze moet ook lachen. Ik ook bijna denk ik antwoordt ze. Ze moeten allebei lachen. Ik had nooit gedacht dat jij ook verliefd op mij zou zijn zegt ze. Nee ik ook jij niet zegt hij. Ik hou zo van je zegt hij dan met een zucht. Lieze moet blozen; Maar zegt het dan terug en ze geven dan een knuffel. Als beneden de bel gaat. Dat zal mijn papa zijn zegt ze als ze samen naar beneden lopen. Goedenavond opent Mauro de deur. Hallo zegt de vader. Tot morgen zegt Lieze. Tot morgen knipoogt ihj als hij de deur zachtjes sluit.
Juan en Tinne zijn aangekomen bij Marie. Die languit in de zetel ligt omdat ze nog te zwak is om iets te doen en nog veel moet rusten. Voor haar en voor de baby. Seg je lijkt zo blij zegt Marie tegen Tinne. Ja Mauro heeft een liefje en ze is zo lief. Echt ooh wat fijn voor hem. Ja hij twijfelde wat of zij ook van hem hield. Maar daarstraks liep ik zijn kamer binnen en ze waren aan het kussen. Zo schattig. Ooh zo lief zegt Marie. Juan ? Kom je morgen voor de kamer te schilderen ? vraagt Wout aan hem. Ja ik kom wel zegt hij. Oké dat is dan geregeld zegt Wout. Want het is nog maar 2 maanden voor onze kleine spruit er is dus het word tijd. De laatste maanden gaan het snelst zegt Tinne. Gelukkig maar zegt Marie. Ik ben het nu al beu. Zo hele dagen in de zetel liggen. Niks doen. Dat is niks voor mij zegt Marie. ja dat weet ik zegt Tinne en lacht. Seg Wout moeten we niets eens gaan kijken hoeveel verf we voor morgen nodig hebben? zegt Juan. Ja misschien wel lacht Wout als ze samen opstaan en naar boven verdwijnen.
En jij? zegt Marie. Wat? zegt Tinne die helemaal niet weet waarover Marie het wil hebben. Jij nog niet aan een tweede gedacht. Wat aan een tweede? zegt Tinne. Alexia is nog maar bijna 2 jaar. Is het nog niet wat te vroeg? Misschien wel zegt Marie en lacht. En nu begrijp ik ook dat zwanger zijn geen pretje is. Ik mag niet meer bewegen en jij was depressief. Ja ja zegt Tinne dat is allemaal achter ons. Weet je ik ben echt blij dat het goed tussen jullie gaat. Ik ook zegt Tinne. Die paar maanden waren de ergste van mijn leven. Maar dat krijgen we niet meer voor. Wij blijven samen voor altijd.
Wow wie had dat gedacht dat ik nog een nieuw deel ging schrijven voor dit verhaal. Jawel hoor en hier is het. Veel plezier en er zullen nog delen volgen want de inspiratie vloeit weer. Tot snel en veel leesplezier Yenthe !!!!
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!