Het weekend vloog razendsnel voorbij. Ze hebben plezier gehad. Elke dag kwam Juan langs en maakt hij veel plezier met Mauro om dan 's avonds langs Tinne in de zetel te kruipen en gezellig samen een film te kijken en dichtbij elkaar te liggen. Tinne had zo genoten van dit weekend. Meestal zat ze gewoon alleen thuis. Papierwerk te doen of series te kijken. Soms ging ze al eens weg met Marie maar minder als vroeger maar dit weekend was er één die ze in tijden niet had gehad. Maar het was al tijd om weer vroeg op te staan en de baan op te gaan, klaar voor een nieuwe opnamedag. Mauro had geluk vandaag. Hij moest niet naar school en zou een vriend komen laten spelen. Tinne vertrok al vroeg dat ze zeker optijd zou zijn op het DAM. En ja hoor ze was de eerste buiten de crew en de regisseur op de set. Ze liep maar naar de greenroom voor een lekkere warme kop koffie. Ze kon het wel gebruiken na het vroege opstaan van vanmorgen. Daarna zette ze haar in de zetel met muziek in haar oren. Zo merkte ze ook niet op dat Marie de greenroom binnen gehuppeld kwam.
Goeiemorgen zegt Marie maar krijgt geen reactie terug. Dan ziet ze dat Tinne haar oortjes in heeft en loopt ze maar naar haar toe. Hey zegt Tinne. En knuffelt haar vriendin als Marie langs haar in de zetel komt zitten. Je bent zo vroeg zegt Marie. Ja ik was al vroeg op en Mauro had geen school dus. Fijn voor hem zegt Marie. Weet je zegt Marie. Ik ben blij om je zo gelukkig te zien. Die tijden dat je je op je kamer opsloot en huilde en niet wilde eten. Dat waren de ongelukkigste maanden van mijn leven zegt Marie. Gewoon om jou zo ongelukkig te zien, zo levenloos. En ik kon niks doen. Kom hier zegt Tinne en grijpt Marie vast die daar zit met tranen in haar ogen. Het is allemaal voorbij fluistert Tinne. We kunnen het verleden nu eenmaal niet terugdraaien zegt ze. Marie laat Tinne los en kijkt diep in haar oceaanblauwe ogen. Ik was je wel bijna kwijt zegt ze. Als ik niet op tijd was geweest. Juan kwam de greenroom binnen met een grote glimlach op zijn gezicht. Was jij er nu niet meer geweest zegt Marie. Juan schrikt even van de woorden van Marie. Als hij ze daar alle twee met tranen in hun ogen ziet zitten. Hij loopt ernaar toe als ze hem opmerken. Tinne vliegt in zijn armen en hij doet teken dat ook Marie mee mag knuffelen. Daar staan ze in het midden van de greenroom. Met zijn drieën knuffelend. Niemand die een woord zegt alleen de warmte waarmee ze elkaar een hart onder de riem steken. Tinne laat los. Ik ga me klaarmaken zegt ze als ook Marie achter haar aanloopt omdat ze sewes samen in dezelfde scène zitten. De twee meiden lopen stil de kleedkamer binnen. daar vliegen ze weer meteen in elkaars armen. Probeer het te vergeten Marie. Het verleden is het verleden. Marie knikt en veegt haar tranen weg als ze hun omkleden voor de eerste scène. Marie had alweer een glimlach op haar gezicht als ze samen naar de danszaal liepen. Juan hield Tinne tegen. Alles oké ? vraagt hij met een bezorgd gezicht. Elindo en Wout keken met verbaasde gezichten naar de twee. Ja hoor zegt Tinne en loopt verder. Juan kijkt haar met een bezorgde blik achterna. De woorden van Marie spoken nog altijd door zijn hoofd. Was jij er nu niet meer geweest. Wat bedoelde ze daar nu mee ? Maar toen hij zich omdraaide keken twee paar nieuwsgierige ogen naar hem. Wat ? zegt hij. Jullie zijn wel heel close he zegt Wout. Juan moet lachen. Jullie zijn een koppel roept Elindo en springt recht. Echt ? roept Wout. Juan knikt als de twee jongens op hem vliegen.
Beneden zijn Tinne, Marie en Kristel al aan het opwarmen als Matthew rustig komt binnen wandelen. Goedemorgend zegt hij. Matthew je bent te laat zegt de regisseur. Hij schrikt en loopt dan snel naar boven om zich om te kleden. Tinne draait met haar ogen als ze verder opwarmt. Vijf minuten later loopt Matthew alweer de danszaal binnen. Ja ik ben klaar zegt hij. En loopt dan recht op Tinne af die met Marie aan het praten is. Klaar ? vraagt hij. Waarom niet ? zegt Tinne. Ik weet niet zegt hij. Kom zet je klaar dan kunnen we beginnen zegt Tinne een beetje geïrriteerd. Matthew lacht als hij klaar gaat staan. Hier hebben ze een hele week opgeoefend op deze choreo omdat er zo een moeilijke lift in zit. Maar Tinne laat haar onzekerheid niet zien. Maar die Matthew die vertrouwt ze toch echt niet. Ze kijkt naar Matthew en dan naar Marie. Stilte graag roept de regisseur.
3...2...1 Ik loop op Matthew af met zekerheid. Als hij met oppakt en me in de lucht houdt maar dan gaat het fout. Hij verliest zijn evenwicht en ik wankel heen en weer. Ik hoor Marie schreeuwen. Als mijn hoofd de grond stevig raakt en alles zwart ziet. Ik hoor Marie mijn naam nog roepen maar hoor niet veel. Ik haal Juan zegt Marie. Waarom Juan ? vraagt Matthew maar Marie heeft hem niet gehoord en loopt de trap naar de greenroom al op. Juan roept ze. Hij draait zich om. Tinne zegt Marie buiten adem en wijst naar de deur. Kom roept ze dan en trekt hem mee. Ook Elindo en Wout lopen achter hen aan. Marie rustig zegt Juan. Ze stoppen in de danszaal. Marie wijst naar Tinne die levenloos op de grond ligt. Juan loopt er direct naar toe en Marie vliegt in de armen van Wout die verschrikt. Tinne zegt Juan en schudt voorzichtig met haar schouders. Kristel komt aanlopen met een ijszak en de regisseur belt de ambulance. Tinne ik ben het hoor je me. Matthew kijkt naar het tafereel dat aan het gebeuren is. Twee mannen van de ambulance lopen naar binnen met de brancard naar Tinne. Wat is er gebeurd ? vraagt een van de mannen. Ze is op haar hoofd gevallen zegt Kristel. De ambulancier knikt en ze doen haar een nekkraag om en leggen haar voorzichtig op de brancard. Juan houdt één van de ambulanciers tegen. Mag ik mee ? vraagt hij. Familie ? vraagt de man. Ik ben haar lief zegt hij. U mag mee zegt de man. Juan meldt het even aan de regisseur als hij mee in de ambulance stapt en ze wegrijden. Marie huilt op Wout zijn schouder. Wout veegt met zijn hand voorzichtig over de rug van Marie. Ook Elindo knuffelt nu mee. Ze zijn allemaal een beetje in shock van wat er net allemaal gebeurt. De regisseur blaast de opnamedag af.
Wow zeg wie had dit verwacht ? Hopen jullie dat alle goed komt met Tinne ? Ik hoop het allezins wel. Veel plezier!!! Zeker blijven lezen en stemmen en reageren is altijd fijn !!!! Bednakt voor het vele lezen het doet me veel plezier !!!
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!