We zijn al een week na de vakantie. Mauro heeft weer zijn eerste week school gehad en de Ghost Rockers hun eerste week opnemen. Alles ging er rustig aan deze week. Iedereen zat nog altijd een beetje in de vakantiestemming. Maar vandaag gingen Tinne en Juan op pad want binnen iets minder dan vijf maanden zou de baby er zijn. En de babykamer moest gemaakt worden. Dus gingen Juan en Tinne samen naar de doe-het-zelf zaak om behang of verf uit te kiezen voor de babykamer. Marie en Tinne zouden de kamer opruimen zodat Wout, Elindo en Juan de kamer konden schilderen deze week. Dus nu stonden ze aan de rek te kiezen welke kleur het zou worden. Het koppel wist al dat ze een dochter zouden krijgen en dus vonden ze roze wel geschikt. Juan nam direct twee potten mee in de hoop dat hij wel zou toekomen. Daarna liepen ze naar de kassa en reden ze terug naar huis. Marie was ook juist aangekomen bij het huis van Tinne en Juan toen zij terug arriveerden.
Hey roept Marie. Hey je bent er al zegt Tinne. Ja altijd optijd he zegt Marie. Samen lopen ze naar binnen. Oké we kunnen er aan beginnen zegt Marie als ze al naar boven loopt. Mauro loopt al niet in de weg want die zit vandaag te spelen bij een vriendje. Juan hield Tinne tegen voordat ze naar boven gaat. Als het niet gaat stoppen he zegt hij bezorgd. Tinne knikt en geeft hem een kus. Juan had het al in gezien dat hij de afgelopen weken misschien een beetje te bezorgd was geweest. Tinne was immers oud genoeg om zelf te weten wat goed is en wat niet. Tinne loopt naar boven. Marie heeft de deur al open gedaan en staart naar alle dozen die over de hele kamer staan. Niet alleen dozen, rommel, heel veel rommel. Ja dat is allemaal van mij ouders zegt Tinne en dat moet nu eindelijk is allemaal weg zodat we er een nieuwe kamer van kunnen maken. Oké beginnen dan maar zegt Marie. Ze pakt de eerst doos op en gooit die buiten op de aanhangwagen die aan Juan's auto hangt. Zodat ze allemaal direct naar het containerpark kunnen. Tinne pakt een doos en voelt al meteen dat het zwaar is. Juan ziet het ook en neemt direct de doos van haar over. Dan pakt ze maar iets lichter dat ze wel kan dragen. Zo werken ze met drie een hele dag aan het verhuizen van dozen en rommel. Juan rijd naar het containerpark met de rommel terwijl Tinne en Marie de kamer een beetje opkuisen zodat alles er niet meer zo vuil en stoffig uit ziet.
De volgende dag gaan Juan , Elindo en Wout aan de slag met verven terwijl Marie en Tinne opzoek gaan naar de ideale slaapkamer voor de baby. Zo loop je niet in de weg had Wout gezegd. Ze vond het niet erg dat Juan haar op pad had gestuurd met Marie. Met verven kon ze toch niet helpen en stil zitten dat deed ze niet graag. Dus liep ze de grote meubelwinkel in Antwerpen binnen opzoek naar de perfecte babykamer. Ze moesten eerst al op zoek waar de babykamers stonden maar die hadden ze al snel gevonden. Marie keek samen met Tinne naar alle kamers die er waren toen Tinne de perfecte kamer zag. Het was met witte meubeltjes met roze accenten. Een hotte medewerker loopt naar hun toe. Marie begint meteen te blozen. Zo wie is de moeder ? vraagt de medewerker. Ik zegt Tinne. Zal het deze kamer worden? vraag de medewerker. Tinne en Marie knikken. Oké dan maken we even de papieren in orde voor de levering zegt hij en samen lopen ze met hem mee. Ze regelen alles met de medewerker en betalen de kamer. Zo klaar zegt Tinne als ze naar buiten lopen. Nee wij gaan shoppen voor jou klein wezentje. En hoe kan dat beter dan met je beste vriendin zegt Marie. Tinne lacht. Ja de jongens zijn waarschijnlijk toch nog bezig dus waarom niet ? zegt Tinne en stapt in de auto. Met "the summer of '69" rijden ze richting de babywinkel verderop. Daar kopen ze alles wat ze nodig hebben voor hun kleine spruit. Van flesjes tot slabbetjes, van een buggy tot een tutter en nog veel meer. Marie leeft haar helemaal uit bij de kleertjes en speeltjes als Tinne echt naar het noodzakelijke kijkt. Oké hebben we alles ? vraagt Tinne. Marie knikt als ze haar mandje met kleertjes en speeltjes op de toonbank zet. Als meter moest natuurlijk ook haar steentje bijdragen. Marie betaalde haar stuk en Tinne haar spullen toen ze alles in de auto gooide en dan maar terug naar huis vertrokken. Tinne zette zich aan het stuur en ze reden samen richting huis. De jongens waren juist klaar met het verven van de kamer als Tinne en Marie terug arriveerden.
Ooh jullie hebben toch niks te doen zegt Tinne als ze binnenkomt. Dan kunnen jullie de auto even uitladen zegt ze plagend. Juan en Elindo draaien met hun ogen maar Wout die springt direct op om Marie te helpen om alles uit de auto te halen. En morgen leveren ze de kamer zegt Tinne. Hoe maar ik ben er morgen niet zegt Juan. Hoe ? zegt Tinne. Ja ik moet naar Nederland voor nickelodeon. Aah ja zegt Tinne. Ik help wel zegt Elindo. Ik ook roept Wout. Als ze alles hebben binnen gesleurd ploffen ze allemaal in de zetel met een lekker kopje thee. De volgende dag is Juan al vroeg weg terwijl Tinne nog slaapt. Maar Elindo staat na een tijdje ook al aan de deur waardoor ze wel haar bed uit moet. En nog geen kwartier ook de leverancier. Elindo helpt hem met de dozen naar boven te sleuren. Een halfuur later zijn Wout en Marie er en kunnen ze beginnen de babykamer in één te zetten. Oké zegt Elindo. Wij zetten het in één en jij zegt waar het moet staan. Tinne vind het een top idee als ze met z'n vieren aan de slag gaan. Elindo begint samen met Wout aan de wieg terwijl Marie met een klein beetje hulp van Tinne de gordijnen probeert op de hangen. Na 3 uur vijsjes draaien en alles juist zetten zijn ze klaar. En op dat moment komt Juan thuis met Mauro. Ooh jullie zijn al klaar zegt hij. Ja je komt juist te laat zegt Wout. Mag ik eens kijken ? vraagt hij. Hij loopt naar boven en zijn mond valt open als hij de kamer ziet. De kamer waar binnen 5 maanden zijn dochter zal liggen en hij als trotse vader hier zou staan. Hij zag het helemaal voor hem. Twee armen slagen zich om hem. Tinne gaat naast hem staan. En ? vraagt ze. Het is prachtig zegt hij. Samen staren ze naar de prachtige kamer waar binnen vijf maanden hun perfecte dochter zal liggen en zij slaapliedjes zullen zingen als trotse ouders.
Veel plezier met dit deel !!!! Geniet allemaal alvast van de vakantie !!! En hopelijk allemaal een goed rapport !! blijf ook reageren en stemmen. Dankjewel xxx Yenthe
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!