Shoppen

394 18 8
                                    

De volgende morgend wordt Tinne wakker door de zonnestralen die door het raam naar binnen schijnen. Er verschijnt een glimlach op haar gezicht. Ze draait haar om en ziet dat Juan nog slaapt dus staat ze zachtjes op om een douche te nemen. Ze draait de kraan open en laat de lekkere warme stralen over haar lichaam glijden. Ze geniet van de warmte die ze haar geven. Ze droogt haar af en poetst haar tanden. Doet wat make-up op en na lange tijd en loopt ze dan zachtjes naar beneden voor een kopje koffie. Ze kijkt op de klok. Ze schrikt als ze ziet dat het al bijna 10 uur is. En ook dan precies gaat de bel. Ze loopt naar de deur en doet open als ze ziet dat het Marie is geeft ze haar een dikke knuffel. Wel stil. Juan en Mauro slapen nog zegt ze. Die gingen een mannendag doen en dat begint natuurlijk met uitslapen. Maar ze kunnen het allebei gebruiken na die moeilijke tijden. Tinne geeft Marie een tas koffie die die met veel smaak op drinkt. Voetstappen komen van de trap als Juan verschijnt. Goeiemorgen zegt Tinne en geeft hem een kus. Ben je al lang wakker ? vraagt hij. Nee een kwartiertje zegt ze. Ik heb koffie gezet zegt ze. Ik en Marie zijn weg. Geniet van je mannendag maar pas wel een beetje op hem. Tinne geeft Juan nog een kus voor ze de deur uitgaat. 

Dan springt ze bij Marie in de auto en rijden ze samen weg. Weet je zegt Marie. Tinne kijkt haar aan en schudt haar hoofd. Juan en jij zijn zo een schattig stel. Tinne moet ervan blozen. Hij is gewoon zo lief zegt Tinne. Ja hallo ik wil ook zo een vriendje die als ik in een coma lig elke dag langs mijn bed zit en mij lieve woordjes toefluistert. Dan moet je zo iemand zoeken zegt Tinne. Nee Juan is echt de liefste jongen die ik heb gekent. En eigenlijk is het ook gewoon een wonder dat ik ben wakker geworden toen hij zijn lieve woorden tegen mij zei. Ja daar hebben ik en Juan een diep gesprek over gehad. Over dat hij met je wou trouwen en kinderen met je wou. Dat jij de vrouw van zijn leven bent. Juist ja zegt Tinne dat is ook alles wat hij tegen mij heeft gezegd. Je hebt geluk zegt Marie. 

Juan zit koffie te drinken en ondertussen het nieuws te lezen op zijn smartphone als een slaperige Mauro. Goedemorgen maatje zegt Juan. Mauro veegt nog even zijn ogen. En klaar voor onze mannendag? vraagt Juan. Mauro springt bijna een gat in de lucht. Ja ik heb er super veel zin in. Oké eet je ontbijt dan zijn we weg zegt Juan. 

Marie en Tinne zijn ondertussen aangekomen aan de winkelstraat. Oké even denken wat heb je allemaal nodig ? vraagt Marie. Zeker een bikini die van mij zijn te klein. En ja gewoon zomerse kledij eigenlijk. Oké zegt Marie en sleurt haar mee. Tinne moet lachen. Ze vind het fijn om nog eens een dagje rond te hangen met haar beste vriendin. Het was zo lang geleden en zeker als ze Marie zo gelukkig ziet. Samen loopt ze met Marie door de winkelstraat. Wacht eens zegt Tinne als ze stopt voor een etalage. Marie loopt terug en gaat naast Tinne staan. Ze staan voor etalage met allemaal baby spullen. Dit is mijn droom zegt Tinne. Een gezin waarvoor ik goed kan zorgen. Een beter leven kan geven dan dat van mij. Marie pakt Tinne vast. Je zou een geweldige moeder zijn zegt Marie als ze samen verder lopen. Ondertussen zijn de jongens klaar om te gaan als Mauro bij Juan in de auto springt. Zo wat gaan we doen ? vraagt Mauro nieuwsgierig. We gaan eerst shoppen want ik denk niet dat je al een zomer outfit hebt. Dan gaan we lekker eten. En dan gaan we voetballen in het park zegt Juan. Mauro tovert eeen glimlach op zijn gezicht dat ook Juan doet lachen. Tinne en Marie liepen een winkel in vol bikini's. Keuze genoeg zegt Marie als ze voor de muur vol bikini's staan. Deze ? vraagt Marie en houdt een rode bikini met witte bollen voor haar. Te fel zegt Tinne. Deze zwarte vindt ik mooier zegt Tinne. Wil je hem passen ? vraagt Marie. Tinne knikt. Misschien best he. Tinne gaat in het pashokje en doet haar bikini en roept dan Marie. Ooh hij is mooi zegt Marie als ze naar binnen loopt. Ze gaat achter Tinne staan zodat ze goed in de spiegel kan kijken. Ben je verdikt ? vraagt Marie. Ja nu je het zegt. Met die coma heb ik nochtans niet veel gegeten zegt ze. Ach het is niks zegt Marie. We pakken hem zegt Tinne. Later lopen ze weer door de winkelstraten. Als Tinne de jongens op hen af ziet komen lopen. Ooh kijk Juan en Mauro. Nee Tinne we gaan hier naar binnen zegt Marie. Laat de jongens maar ze zijn bezig met hun mannendag. Tinne knikt als zowel Marie als Tinne opzoek gaan naar een zomer outfit. Al snel staan ze alle twee aan de pashokjes met elk een paar zomer outfits. Het eerste past Marie een gele rok met een wit topje dat Tinne super mooi vindt. Zij heeft een short aan met daar op een zwart topje met goud. En jij dan zegt Marie. De short spant wel een beetje zegt Tinne. Sporten zegt Marie en knipoogt. Ze passen nog jurkjes en een paar outfits als ze ze allemaal meepakken. Iets eten ? vraagt Marie. Tinne knikt. 

Ze zetten zich met z'n twee op een terrasje in de zon als Tinne telefoon krijgt. Hallo met Tinne zegt ze. Mevrouw Oltmans het is met dokter Spaeken van het Sint-Vincentius ziekenhuis. Ik heb u bloed resultaten nog eens goed bekeken en ik zou het daar met nog eens over willen hebben. Zo u even langs kunnen komen. Ja zeker zegt Tinne ongerust. Binnen een uurtje vraagt hij. Ja ik zal er zijn zegt Tinne en legt af. Wat is er ? vraagt Marie. Ik moet binnen een uur in het ziekenhuis zijn de dokter wou mij spreken over de bloedresultaten. Is er dan iets ? vraagt Marie. Ik weet het niet zegt Tinne bang. Het is goed. Ik ga wel met je mee. Marie legt haar hand op die van Tinne en lacht. 


Zoals beloofd een nieuw deel !!! Geniet ervan allemaal !!! 

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu