Iedereen stapte dan maar in zijn auto om Tinne en Marie te volgen naar Tinne haar thuis. Tinne belde Mauro. Hey Mauro zegt Tinne. Hey zus. Ik kom naar huis met de Ghost Rockers. Is goed zal zorgen dat het een beetje opgeruimd is zegt hij lachend. Tinne moet ook lachen en legt dan af. Juan was wel heel bezorgd he zegt Marie met een stoot op Tinne haar arm. Ach zegt Tinne. Denk je dat ik het nog niet heb opgemerkt dat je al de hele tijd naar hem zit te staren zegt Marie. Tinne moet blozen. We zijn er zegt Marie. Mauro heeft de deur al opengedaan voordat Marie en Tinne en de jongens zijn uitgestapt. Hey Mauro zegt Marie en geeft hem een knuffel. Kom we gaan naar binnen zegt Tinne. Ze laat iedereen in de zetels in de woonkamer gaan zitten. Mauro dit zijn Juan, Elindo en Wout. Jongens dit is Mauro mijn broertje. Hey zegt hij en geeft iedereen beleefd een hand. Willen jullie iets drinken ? vraagt hij. Water is goed zeggen ze allemaal. Wacht ik ga mee zegt Tinne.
Samen loopt ze met Mauro naar de keuken. Mauro ik moet de jongens vertellen van mama en papa. Waarom ? vraagt hij. Ik ben misschien te straks huilend weggelopen toen Wout achter mama en papa vroeg. Komaan zus je moet je sterk houden zoals je altijd doet. Ja maar het ligt gevoelig. Voor mij is het oké dat je het verteld maar ik wil er niet bijzijn zegt hij. Oké dat is goed zegt hij. Mauro zet de glazen water op tafel met Tinne. Ik ga huiswerk maken zegt hij. Fijn om jullie te leren kennen. Als hij zo snel mogelijk naar boven loopt. Zo ik zal jullie dan maar vertellen waarom ik daarstraks huilend ben weggelopen. Marie slaat haar arm al me heen en dan weet ik dat ik deze steun wel kan gebruiken. Ik slik nog even. Wout vroeg achter mijn ouders. Maar die hebben Mauro en ik dus niet.
Mijn ouders zijn twee maand geleden omgekomen in een auto ongeval. Tranen stromen naar beneden. Ik heb het hoederecht over Mauro en zorg nu in mijn eentje voor hem. Hij is nu boven omdat hij het er heel moeilijk mee heeft. Het is niet dat wij onze mama en papa zoveel zagen. Mama had een drukke job en papa moest veel naar het buitenland dus was ik het wel al gewoon om voor Mauro te zorgen. Dus jij doet hier alles ? vraagt Elindo. Jep, ik zorg voor Mauro. Ik doe het huishouden alles zegt ze. En als ik iets mag zeggen zegt Marie. Ik vind dat Tinne dat top doet. Ik denk dat twee maanden niet veel is om zoiets te verwerken. En voor je broertje kunnen zorgen. Tinne geeft Marie een knuffel. Dus als ik het soms eens moeilijk krijg dan weten jullie waarom. Groepsknuffel roept Wout als ze allemaal rond Tinne vliegen en haar stevig knuffelen. Is dat een foto van je ouders ? vraagt Juan die wijst naar een trouwfoto op de muur. Jep de mooiste dagen van hun leven zegt ze. Maar ik zal nu pizza bestellen jullie zullen we honger hebben zegt Tinne. Tinne ? klinkt een zachte stem.
Ze draait haar om en ziet Mauro staan. Ja zegt ze. Ik moet een wiskunde taak maken maar ik snap er niks van zegt hij.Geef hier ik zal je helpen zegt ze. Ze leest de opgave en kijkt dan met een onbegrijpelijke blik naar Mauro. Laat eens zien misschien kan ik je wel helpen zegt Juan. Tinne lacht als ze ziet hoe behulpzaam Juan wel niet is. Ik ga pizza bestellen zegt Tinne en loopt naar de keuken. Tinne was aan het bellen toen ook Marie de keuken binnen kwam lopen en de fles water pakte en wat ingoot. Kom eens Tinne zegt Marie. Ze wees naar Juan en Mauro die samen de wiskunde taak aan het oplossen waren. Elindo en Wout keken met open mond toe. Tinne stond te staren en begon te blozen. Tinne zegt Marie plagend. Je bent verliefd. Nee dat is niet waar zegt ze. Ik ben niet verliefd. Ik vind het gewoon zo lief dat Juan Marou helpt. Ja en daarom zal je hem ook aan het aanstaren zijn zeker. Ik was gewoon aan het dagdromen van de vermoeidheid zegt ze. De pizza komt eraan zegt Tinne als ze terug de woonkamer inloopt. Zo klaar zegt Mauro en gooit zijn pen neer. Wow zo snel al klaar zegt Tinne. Juan is echt super slim zegt Mauro. Leg je map maar weg en kom dan gezellig bij ons zegt Tinne. Bedankt om hem te helpen zegt Tinne tegen Juan.
Mauro was al terug beneden. Dus jullie zijn de ghost rockers ? vraagt Mauro. Jep zegt Elindo. Hoe oud ben jij ? vraagt Elindo. 15 zegt hij. Wow je bent al groot he zegt Wout. De bel gaat. Ik ga wel zegt Tinne. Het was de pizzabezorger. Tinne zette alle pizza's op de tafel. En iedereen at er gezellig van als ze daarna nog wat babbelde. En iedereen rustig naar huis vertrok. Tinne liep mee met Juan naar de deur. Bedankt om Mauro te helpen zegt Tinne. Ach dat is een kleine moeite zegt Juan. Tot morgen zegt hij. Jep tot morgen zegt Tinne en blozend sloot ze de deur. En kwam dromend de woonkamer binnen. Wat is er met Tinne? vraagt Mauro. Ik denk dat Tinne verliefd is zegt Marie fluistert. Nee dat meen je niet zegt Mauro. Jawel en op wie dan ? vraagt Mauro. Wie had je gedacht ? Juan natuurlijk zegt Marie. Ja dat is ook echt Tinne haar type wel zegt Mauro als ze alle twee in de lach schieten.
Een nieuw deeltje !!!! Veel plezier !!!! En laat zeker weten wat je ervan vindt !!!
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!