Unieke kans

457 17 13
                                    

Tinne opent vermoeid haar ogen en wrijft er even in door al het licht dat de kamer binnenkomt. Ze wilt haar opendraaien en Juan vastpakken zodat ze nog even kan verder slapen maar als ze haar omdraait vindt ze geen Juan meer in bed. Ze moppert. Ze was dan ook vijf keer moeten opstaan vannacht voor haar kleine engel en heeft zeker één uur met haar rond gelopen omdat ze niet wou stoppen met huilen. Juan had hier allemaal niks van gemerkt en sliep als een roosje gewoon door. Tinne was elke keer opgestaan om haar engeltje eten te geven en haar te troosten. Nu was ze blij dat Juan vroeg was opgestaan met Alexia zo kon ze nog even verder slapen. Ze sluit haar ogen nog even om te genieten van haar bed. Als de deur zachtjes opengaat. Ze opent één oog en ziet dan Juan met ontbijt op bed. Goedemorgend liefje zegt hij. Tinne lacht. Waaraan heb ik dit verdient ? vraagt Tinne. Omdat jij het geweldigste meisje bent op de hele wereld zegt hij. Waar is Alexia ? vraagt ze. Bij Mauro beneden. Juan zet zich naast haar op bed. En slaat lief zijn arm om haar heen. Goed geslapen ? vraagt hij. Tinne kijkt met een blik 'wat denk je zelf'. Niet dus zegt Juan. Ik ben vijf keer opgeweest vannacht. Waarvan ik 1 uur heb moeten rondlopen met Alexia omdat ze niet wou stoppen met huilen. Juan kijkt verbaasd. Maar volgens mij heb jij wel goed geslapen zegt ze. Juan knikt. Eet je ontbijtje maar op en geniet van een goed doucheke en dan zie ik je beneden zegt hij. Hij staat op en loopt de kamer uit. Tinne staart naar hem. Ze had gewild dat hij nog even was blijven zitten maar Ma uro zat alleen beneden met Alexia. En als ze begon te huilen. Tinne eet haar ontbijtje en staart uit het raam. De sneeuw is weg en de zon schijnt heerlijk. Ze staat op en pakt een heerlijk doucheke als ze naar beneden loopt. Tinne je gsm ging net zegt Juan vanuit de keuken. Tinne kijkt erop anoniem. Die bellen wel terug zegt ze. Wat gaan we doen vandaag ? vraagt ze aan Juan. We kunnen een wandeling gaan maken zegt Juan. Ja en dan nodigen we Marie en Wout en Elindo en Noortje uit. Juan lacht. Wat kan ze soms toch zo enthousiast zijn. Tinne haar gsm ging weer als ze deze keer wel oppakt.

Tinne : Hallo met Tinne

Anoniem : Dag Mevrouw Oltmans. U spreekt met het hoofd van Ijvi Hagelstein. Wij hebben een vraagje voor u.

Tinne : Ja vraag maar

Anoniem : één van onze dansleraressen is weg gegaan. En we hebben u bezig gezien bij Ghost Rockers en vinden u de ideale vervanger om kinderen op te leiden tot danseressen voor grote shows van studio 100. Zou u dat willen doen ?

Tinne : Ja u overvalt me een beetje. Ik ben ook juist mama geworden dus...

Anoniem : Ja we weten het maar we moeten het echt weten.

Tinne : Ik doe het !!!!

Anoniem : Super. Ik zie u maandag.

Tinne springt van blijdschap in het rond. Wat is er ? vraagt Juan. Ik word danslerares bij Ijvi Hagelstein. Dat is geweldig zegt Juan en geeft haar een knuffel. Oké ik moet Marie en Wout bellen. Bel jij Elindo en Noortje ? vraagt ze. Juan knikt. Tinne krijgt Marie aan de telefoon die is meteen enthousiast om met haar metekindje naar het park te gaan. Ze gaan picknicken en Marie zal voor alles zorgen. Marie en Wout komen roept Tinne. Elindo en Noortje kunnen niet zegt Juan. Ze moesten naar Noortje's ouders. Mauro maak je klaar zegt Tinne. Mauro staat op en loopt naar boven. Is Alexia al klaar ? vraagt Tinne. Nee zegt Juan. Tinne pakt Alexia uit haar speelbox en loopt ermee naar boven snel kleed ze haar aan. Als de bel al beneden gaat en ze de stemmen van Marie en Wout hoort. Tinne loopt naar beneden met Alexia. Juan is samen met Wout aan het proberen de buggy in elkaar te zetten want dat hadden ze nog niet gedaan. Marie knuffelt haar meteen. Is het koud buiten ? vraagt Tinne. Marie knikt. Ja maar de zon maakt het wel aangenaam. Oké super. Ik heb groot nieuws fluistert Tinne in Marie haar oor. Echt vertel zegt Marie. Sewes zegt Tinne. Hier hou jij Alexia even vast. Dan kan ik haar jasje pakken zegt ze. Marie knikt meteen enthousiast. Alexia gaapt heel hard. Marie moet er om lachen. Dat is dus een teken dat ze niet veel geslapen zal hebben deze nacht. Tinne komt terug aan en ook Mauro helpt Tinne maar al te graag. Mauro doet Alexia's sokjes terwijl Marie en Tinne haar jasje aandoen. Iedereen trekt een jas aan en een sjaal. Juan neemt Alexia over van Tinne en legt haar voorzichtig in de maxicosi die hij dan samen met Wout klungelig op de buggy krijgt. Zo klaar om te gaan ? vraagt Juan. Ja roept iedereen !!!. Samen lopen ze naar buiten richting het park. Wout en Marie lopen hand in hand. Tinne hand in hand met Juan met in zijn hand de picknick en Mauro die trots de buggy vooruit duwt terwijl Alexia haar klaarmaakt voor haar dutje. Ooh kijk daar is een mooi plekje zegt Marie. Samen lopen ze er naar toe. Wout en Juan leggen het doek neer. Tinne haalt samen met Mauro de maxicosi van de buggy en iedereen gaat gezellig bijeen zitten. Eerst Tinne's grote nieuws !!! schreeuwt Marie. Tinne en Juan kijken kwaad omdat Alexia juist is ingedomeld. Ja zegt Tinne. Wout en Marie kijken nieuwsgierig haar kant op. Ik word de nieuwe danslerares in Ijvi Hagelstein. Omg echt !!! roept Marie. Jep knikt Tinne. Dat is super leuk !! Dan ga je echt optreden enzo. Zo iets zegt Tinne. Ze is blij dat Marie haar zo steunt. Ook Wout feliciteert haar en probeert Marie dan wat te kalmeren. Juan, Wout en Mauro gaan een potje voetballen op het gras als Marie en Tinne wat bij kletsen. Marie kan nog steeds niet geloven dat Tinne nog een grotere ster gaat worden. Ze is zo trots op haar beste vriendin als je ziet waar ze bijna een jaar geleden stonden. Met de kleine Alexia op een picknickdoek in het park. Alexia zat als snel haar mond open. Marie schrikt eerst. Ze had niet verwacht dat zo een kleintje al zoveel lawaai kan maken. Mag ik ze pakken ? vraagt Marie. Tinne knikt. Tuurlijk zegt ze. Marie wiegt heen en weer met haar metekindje terwijl ze een slaapliedje zingt. Dan gaan Marie en Tinne liggen. Tinne legt Alexia op haar buik. Die rust in slaap valt terwijl Marie en Tinne genieten van het goede weer. Juan stoot tegen Wout's arm als hij ziet hoe schattig Marie Alexia heen en weer wiegt. Wout kijkt in de richting van Marie en zijn mond valt open. Een kleine ooh komt eruit. Hij vind het zo schattig. Hoe Marie kan omgaan met haar metekindje. Ze zijn zo schattig. Al snel schreeuwt Mauro GOAL !!!! omdat Juan en Wout niet aan het opletten zijn. Iets later legt Tinne voorzichtig in de maxicosi zodat ze hopelijk nog even verder slaapt. Jongens eten !!! roept Marie. Als de drie meekomen genieten van een heerlijke lunch met de lekkere zelfgemaakte broodjes van Tinne. Tinne leunt tegen Juan aan die zachtjes de maxicosi heen en weer wiegt. Mauro is het aan het uitleggen over FC Barcelona tegen Wout terwijl Marie tegen hem ligt en geniet van de zon. Hier kan ik toch echt van genieten fluistert Tinne tegen Juan. Ik ook fluistert hij terug terwijl hij een kus op haar voorhoofd geeft. Niet veel later doeken ze de boel op en vertrekken naar huis. Alexia was weer beginnen huilen en ze was niet direct van plan om te stoppen. Dus besloten ze maar om naar huis te gaan. Thuis nemen ze afscheid van Marie en Wout. Mauro duikt meteen achter de playstation terwijl Tinne zorgt voor de kleine Alexia in een lekker warm badje en Juan voor het eten. Tinne heeft Alexia juist gewassen. Ga je papa nog een zoen geven ? zegt ze schattig tegen Alexia. Juan draait zich om en geeft zijn dochtertje een kus voor ze slapen gaat en hopelijk toch voor even. Mauro, Tinne en Juan genieten dan van het avondmaal en Tinne komt alleen al vroeg in bed omdat ze weet dat het niet voor lang zal ze zijn als ze haar kleine engeltje kent. Tinne hoopt dat Juan niet zo vast slaapt vannacht en hij ook eens een poging zal doen om op te staan voor Alexia dat Tinne toch wat rust heeft.

Voila een nieuw deeltje !! Veel plezier :) Allemaal super hard bedankt voor het lezen van dit verhaal. 

Ik had dus een vraagje : Moet ik het verhaal nu publiceren dat ik ondertussen aan het schrijven ben of niet (niet veel reactie gehad) Wees niet bang laat je zeker horen.

Yenthe xxx  

Het leven achter Ghost RockersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu