Een man in een blauw pak met een kleine baard word binnen gebracht. Juan schrikt als hij de man naar binnen ziet komen. De man die blijkt zijn vader te zijn. Een politieagent praat tegen hem aan de deur als hij begeleid wordt naar de tafel. En over Juan gaat zitten. Juan wil nu al weg maar moet de confrontratie aan gaan. Hij heeft zoveel vragen nu. En die moeten beantwoord worden. Alemaal en at moet nu. Zijn mama heeft gelogen tegen hem. Zijn vader heeft hij nog nooit in zijn hele leven gezien. Dit kan niet en hij wil weten waarom. De enige belangrijke vraag. Waarom ?
Juan en zijn vader staren elkaar aan. Recht in elkaars ogen. Niks valt er af te lezen in de onemotionele ogen van de vader van Juan. Juan wil iets vragen maar het voelt raar. Hij kan deze man voor hem niet vertrouwen. Het lijkt zijn vader niet te zijn. Hij raapt al zijn moed bij een. Waarom heb ik jou nog nooit gezien ? vraagt hij. Je voelt zijn stem trillen. Zijn vader kijkt hem aan. Weet precies niet goed wat zeggen. Juan zegt hij. Aan je vraag te horen. Heeft je moeder je nog niks verteld. Mama zit in Amerika. Ik heb haar niet meer gezien sinds mijn 18 de. Ik moest voor mezelf zorgen zegt Juan. Hij ziet dat zijn vader schrikt. Juan ik heb je moeder verlaten vanaf ze me vertelde ze jou kreeg. Ik voelde me geen vader. Ik vond dat ik uiemand was die niet voor een kind kon zorgen. Ik heb je moeder dat ook gezegd. Zij is kwaad geworden. Ze heeft mijn spullen naar mijn hoofd gesmeten en gezegd dat ik moest vertrekken. Ze wilde me nooit meer zien. Want haar grootste droom was een gezin opbouwen een kind krijgen. Ik dacht dat dat ook altijd mijn droom was geweest tot de droom werkelijkheid werd. En nu zit jij hier voor mij. En jij bent mijn kind maar zo voelt het niet omdat wij elkaar al zolang niet meer gezien hebben. En ik weet dat jij dat ook voelt dat jij mij niet vertrouwd nu en dat we elkaar nu ontmoeten in de gevangenis. Ik had eerder moet terugkomen en je een mooie tijd met je vader moeten geven maar dat kon ik niet.
Juan zit over zijn vader met tranen in zijn ogen. Dit verhaal had hij nog nooit gehoord. Mama vertelde altijd dat papa verongelukt was in een auto ongeluk niet dat hij gewoon geen vader wilde zijn. Waarom zit jij hier ? vraagt hij. Zijn vader schudde zijn hoofd. Die vraag zou komen en hij moet die beantwoorden. Maar izjn zoon gaat hem zien als een crimineel niet als een vader. Hij haalt diep adem. Ik had en andere vriendin in Luxembourg. Zij heeft mij bedrogen met een andere man. Ze heeft mij dat vorige week verteld en ik heb haar nieuwe vriend neergestoken. Hij is in levensgevaar. Het was de frustratie. Ik hield van iemand en zijn niet van mij. Juan is stil. Weet even niet wat zeggen. Zo dit is waarschijnlijk de enigste keer dat we elkaar zien hoe gaat het me jou leven ? vraagt zijn vader dan om de gruwelijke sfeer weg te krijgen.
Ik ben gelukkig. Ik ben getrouwd met een geweldige vrouw. Ben super populair in de nieuwe studio 100 serie Ghost Rockers. Heb super vrienden en een super mooie dochter. Juan ziet dat zijn vader zijn mond ietwat open valt. Dat had hij niet verwacht van zijn zoon. Wil je zeggen dat ik opa ben ? vraagt hij ietwat twijfeld. Ja zegt Juan met een lach. Zijn ze hier ? vraagt hij. Juan knikt. Ze wachten aan het onthaal. Kan ik ze voor één keer zien ? draait zijn vader hem om naar een agent. De agent schudt zijn hoofd. Het is waarschijnlijk de enige keer zegt Juan kunnen we geen uitzondering maken ? De agent neemt een telefoon en belt. Meneer Gerlo u mag u vrouw en dochter gaan halen zegt de agent en houdt de deur open. Hij kijkt naar zijn vader die lacht als Juan snel naar het onthaal loopt.
Tinne zit in de wachtzaal met Alexia in haar armen. Als ze opkijkt. Juan komt op hun afgelopen. Juan zegt ze en springt recht. Kom zegt hij. Wat is er ? vraagt Tinne. Mijn vader zegt Juan hijgend. Hij wilt jullie zien. Wacht Juan stop zegt Tinne en trekt hem tot stilstand. Is dat wel oké ? Tuurlijk hij is super oké zegt Juan. Tinne neemt zijn hand vast en loopt samen met Alexia op haar arm mee. Ze lopen terug de deru binnen. Ooh daar zijn ze zegt de vader van Juan. Tinne en Juan gaan over hem zitten. Aangenaam zegt de vader van Juan en schud Tinne de hand. Alexia zit lachend op de schoot van Tinne. Wat een schatje zegt de vader van Juan. Hoe oud is ze ? vraagt hij. 1,5 jaar zegt Juan. Ik ben blij voor jullie. Zo praten ze nog een 10 minuten. Als ze de vader van Juan wegbrengen en Tinne en Juan hand in hand naar huis wandelen met in één hand de buggy waar hun dochter ligt te genieten in dromen land. Wat een rare dag ?
Tinne kijkt naar Juan. Anders moeten we nog even langs Marie en Wout gaan. We passeren daar toch zegt Tinne. Juan knikt. Voor mij goed zegt hij. Hand in hand wandelen ze verder als Tinne op de bel drukt bij Marie en Wout. Wout komt enthousiast de deur open doen. Hey Tinne en Juan zegt Wout. Kom erin. Tinne loopt vooruit met Juan achter haar. Hey allemaal zegt Tinne als ze ziet dat ook Elindo en Noortje van de partij zijn. Hey zegt Marie. Ze staat recht en knuffelt haar beste vriendin. Hoe gaat het met je ? vraagt Tinne. Beter. Ik heb goed kunnen slapen. Dat doet al veel zegt ze. Tinne knikt. Kom zitten zegt ze. Juan laat Alexia in de buggy liggen. Die zich van niks bewust is en gewoon verder slaapt. Juan gaat langs Elindo op de bank zitten. Jullie zien er zo blij uit zegt Marie die de glimlach op de alle twee de gezichten aanmerkt. Ja zegt Tinne en doet teken naar Juan. Ik heb mijn papa teruggevonden zegt hij. Hoe je vader was toch dood ? zegt Elindo meteen. Niet dus. Hij zit wel in de gevangenis voor poging tot moord. Maar het is super lieve man. Wat fijn voor je zegt Marie. Wout zet glazen drinken op tafel. Water tuurlijk. Seg Wout wanneer wil je nu eens aan die kinderkamer beginnen ? vraagt Juan. Ik weet niet. Wanneer jullie kunnen zegt Wout en wijst naar Juan en Elindo. Ik kan de hele week zegt Elindo maakt mij niet uit. Mij ook niet zegt Juan. Dan beginnen we morgen zegt Wout enthousiast.
Later op de avond gaat iedereen naar huis. Wout en Marie liggen in de zetel. Ze kijken samen een romantische film. En genieten van de rust en de stilte. Allebei hun hand op de buik van Marie. Tot Marie pijn voelt. Ze kruipt helemaal in één. Marie gaat het ? vraagt Wout. Weer een steek maar veel harder. Dit is niet normaal zegt Wout. Ik bel nu een ambulance zegt Wout.
Hey allemaal. Ik ben terug. Weer te laat. Sorry echt waar maar omdat ik het te druk heb met school en mijn hobby''s heb ik besloten om nog maar vier keer in de week te publiceren op maandag en woensdag dit verhaal en vrijdag en zondag het andere verhaal. Maar geniet er van en blijf reageren. In de vakantie zal er elke dag weer een nieuw deel komen. Maar nu gaat het niet.
Wat denken jullie dat er met Marie is ? En zal het goed komen ? Reageer zeker. Love you !!! Yenthe xxx
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!