De voorbereidingen van de trouw waren al goed voor het koppel. Maar het belangrijkste en het leukste moeten ze nog doen en dat gaan ze vandaag doen. Kleren kopen. Een trouwjurk, een kostuum en voor de bruidsmeisjes en mannen. Tinne gaat vandaag met haar twee bruidsmeisjes op stap. Marie en Marthe. Marthe is echt een super goede vriendin geworden van Tinne omdat ze al haar altijd steunde tijdens de grote K3 shows. En ook de kleine Alexia zou in het nieuw worden gestoken. Juan zou dan weer opstaan gaan met zijn twee mannen en vrienden. Wout en Elindo. Marie zal Tinne komen halen. Tinne loopt haastig door het huis. Alexia is weer aan het huilen maar Tinne moet haar nog klaarmaken. Juan is al de deur uit en Mauro is al naar school dus ze staat er alleen voor. gelukkig wordt er gebeld door Marie. Ooh Marie juist optijd zegt Tinne. Wil jij ervoor zorgen dat Alexia ophoud met wenen zodat ik mij kan klaarmaken ? Tuurlijk zegt Marie. En laat Marthe binnen als ze belt roept Tinne nog. Marie pakt Alexia uit speelbox en wiegt haar zachtjes heen en weer. Ze pakt het melkflesje dat op tafel staat en geeft dat haar. Alweer wordt er gebeld Marie doet open. Het is Marthe. Hey Marthe zegt Marie. Hey Marie en Alexia zegt Marthe. Tinne komt naar beneden gelopen. Ik ben klaar zegt ze beetje buiten adem. Je had je echt niet moeten haasten voor ons hoor zegt Marthe. Tinne bloost. Oké Alexia mag haar jasje aan en in de maxi-cosi en Marthe wil jij mij helpen met de buggy in de auto van Marie te zetten. Marthe knikt. Marie doet Alexia haar jasje aan en zet haar in de maxi-cosi tegen dat Tinne en Marthe terug zijn. Samen springen ze in de auto. Op weg naar een leuk dagje shoppen !!!.
Juan is aangekomen bij Elindo. Ze wachten alleen op Wout. Die als gewoonte weer al eens te laat is. Juan was vroeg vertrokken. Hij had Mauro nog afgezet aan het school en is dan doorgereden naar Elindo zijn huis. Er wordt gebeld. Eindelijk zegt Elindo en doet de deur open. Hier ben ik zegt Wout enthousiast. Je bent laat zegt Elindo. Ja sorry maar het was druk op de weg zegt Wout. Kunnen we gaan vraagt Juan. Wout en Elindo knikken als ze in Juan's auto springen en richting de winkels rijden om het perfecte kostuum te gaan zoeken. Wout zat naast Juan en draaide de radio steeds luider en luider. Wout waarom is dat nodig ? vraagt Juan die de muziek iets. Ik luister graag naar muziek zegt hij en draait zich dan naar het raam. . Juan stopt aan de lichten en kijkt naar Elindo met een vragende blik. Elindo haalt zijn schouders op. De lichten springen op groen en Juan rijdt verder.
Marie, Tinne, Marthe en Alexia zijn aangekomen. Een gigantische gebouw staat voor hun. Drie verdieping hoog met allleen maar bruidsjurken en jurken voor de bruidsmeisjes. Tinne haar mond valt open als ze ziet. Cool he zegt Marie. Wow is het enige dat Tinne kan uitbrengen. Marthe heeft de buggy al uit de koofer gehaald en Tinne pakt Alexia in haar maxicosi en zet haar op de buggy en samen gaan ze naar binnen. Als ze weer overdonderd zijn door alle jurken die van beneden tot boven te zien, alle stijlen, alle kleuren. Wow en hier moet ik een jurk kiezen ? vraagt Tinne aan Marie. Marie lacht en knikt. Een medewerkster komt hun kant op. Dag dames kan ik jullie helpen ? Ja mijn vriendin hier gaat trouwen en wij komen een jurk kiezen en ook voor de bruidsmeisje wij dus zegt Marie en wijst naar Marthe. Oké wat zou u graag willen voor jurk ? vraagt de medewerkster. Momenteel ben ik wat overdonderd zegt Tinne. Alle sinds een witte zegt ze. Oké daar kunnen we al mee starten zegt de medewerkster.
Juan, Elindo en Wout daar in tegen staan in de file en zitten dus nog in de auto. Ooh waarom ? zegt Juan die al ligt geïrriteerd geraakt. Ja dat is nog eenmaal België antwoordt Elindo en ze moeten nog een heel stuk want Elindo wou perse naar Amsterdam gaan voor kleren omdat hij vond dat ze daar voor huwelijken de beste kleren hadden. Dus heeft Juan geen keuze en rijd maar naar Amsterdam. Wout daar in tegen heeft de hele weg al niks meer gezegd. Wat zou er toch zijn ?
Tinne loopt door de rekken. Lange rijen vol met jurken. Een hele verdieping met alleen maar met witte bruidsjurken. En één van al die jurken is haar droomjurk. De medewerkster loopt samen met Tinne door de rekken om toch wat af te meten wat Tinne graag zou willen als jurk en als snel heeft de verkoopster een paar jurken voor haar gevonden. Passen !!! roept Marthe. Marie klapt in haar handen. Marie en Marthe met Alexia wachten op het zeteltje buiten terwijl de medewerkster Tinne in de eerste jurk helpt. Klaar ? vraagt de verkoopster aan Marie en Marthe. Die alle twee enthousiast ja knikken. Tinne komt met een glimlach op haar gezicht uit het pashokje. Wow zeggen Marie en Marthe tegelijk en daarom moeten ze ook lachen. Tinne kijkt in de spiegel, draait een paar keer links en rechts en kijkt dan naar haar vriendinnen. Ik mis iets zegt Tinne. Volgende dan zegt de verkoopster.
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanfictionDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!