Tinne stapt meteen in haar auto en kijkt op de klok. Het is 10 voor vijf. Hopelijk heeft ze nu geen file anders komt ze grandioos te laat. Gelukkig voor haar was het niet al te druk. Ze stopt voor de school, stapt uit en loopt op haar hakjes naar binnen. Net op tijd klopt ze op de deur van de directrice. Binnen zegt de directrice. Aah mevrouw Oltmans fijn dat u er bent zegt ze. Fijn u te ontmoeten zegt Tinne vriendelijk. Gaat u zitten zegt de directrice. Ik wou het hebben over Mauro. Tinne houd haar adem in voor wat ze nu te horen gaat krijgen. Het gaat over Mauro zijn punten. Tinne slaat een zucht. Ze had wel erger dan dit verwacht. Mauro haalt de laatste tijd echt slechte punten. Ik weet dat jullie in een moeilijk situatie zitten maar het kan zo echt niet doorrgaan of Mauro zal moeten zakken. Daar schrok Tinne wel even van. En hoe kan ik er iets aan doen ? Ik heb hier een paar nummers van leerkrachten die heel goed bijlessen kunnen geven en misschien kan je daar Mauro wat meer mee helpen. Dank u om mij het te melden zegt Tinne en schudt de hand van de directrice. Dat is geen probleem. We willen voor iedereen het beste zegt ze. Zo mevrouw Oltmans nog een fijne dag zegt ze als ze lacht en de deur van haar kantoortje dichtslaat. Ze rijdt zachtjes naar huis. Ze weet dat Mauro naar een vriendje dus ze moet Mauro hier al niet meteen mee confronteren. Ze rjidt ingetogen naar huis. Nadenkend over wat de directrice juist gezegd heeft. Mauro leerde toch altijd goed. Hij zei nooit iets over slechte punten. Ze opent de deur naar haar thuis en ploft neer in de zetel. Ze gaat met haar handen door haar en zucht. Ze neemt haar gsm en belt Marie. Ze moet dit aan iemand kwijt.
Marie : Hey Tinne hoe is de afspraak gegaan ?
Tinne : Verassend
Marie : Er is toch niks erg ?
Tinne : Mauro haalt slechte punten en als hij zo verder doet moet hij zakken.
Marie : Wat ? Mauro is toch een goede student.
Tinne : Ja dat dacht ik ook.
Marie : En nu ?
Tinne : De directrice heeft een paar nummers van leerkrachten meegeven die bijles geven maar Mauro gaat dat nooit willen doen Marie.
Marie : Juan kan toch ook goed bijles geven. Je hebt hem een week geleden toch bezig gezien.
Tinne : Zou hij dat willen doen denk je ?
Marie : Ik denk dat Juan echt alles voor je wilt doen.
Tinne : Bedankt Marie ik ga hem meteen bellen
Marie : Daar ben ik voor. Tot morgen
Tinne : Tot morgen
Tinne legt af en lacht even. Wat moest ze toch als ze Marie niet had. Marie komt toch altijd met goede idee. Zelf was ze er nooitopgekomen om Juan te vragen. Aah ja ze moet Juan nog bellen. Ze drukt twijfelend op het nummer als haar hart als een bezetene te keer gaat.
Juan : Hallo met Juan
Tinne : Hey Juan met Tinne
Juan : Alles oké ?
* Hij voelt Tinne haar stem trillen aan de andere kant van de telefoon
Tinne : Ja hoor. Ik heb een vraagje in verband met die afspraak die ik had.
Juan : Ja vraag maar.
Tinne : Mauro haalt niet zo een goede punten op school om niet rotslecht te zeggen en ik zoek iemand die hem bijles wou geven. En nu vroeg ik mij af of jij dat misschien niet wou doen omdat je zo goed met Mauro om kon de vorige keer.
Juan : Tuurlijk wil ik dat doen dat is toch geen moeite.
Tinne : Is het goed als je morgen na de opnames gewoon met mij meekomt ?
Juan : Helemaal goed
Tinne : Tot morgen dan
Juan : Tot morgen
Doeme is het gesprek nu al afgelopen denkt Tinne die de gsm aflegt. Zijn warme stem had ze nog wel langer kunnen aanhoren. Misschien had ze hem kunnen uitnodigen. Nu zit ze hier zo alleen. Ze stuurt Marie een berichtje of ze niet wilt blijven slapen die meteen Ja !!! terug stuurt. Nog geen kwartier laten zitten Marie en Tinne samen in de zetel met een kop thee in hun pyjama. En heb je Juan gebeld ? vraagt Marie. Ja en hij doet het zegt Tinne. Super kan ook jij meer tijd met hem door brengen. Wat ? zegt Tinne. Tinne je bent echt verliefd. Je kan het echt niet meer ontkennen. Ik ben niet verliefd. Ik wil gewoon betere punten voor Mauro. Juan komt helemaal niet voor mij. Marie legt haar hoofd op Tinne haar hart en begint te vertellen over hoe Tinne Juan aanstaarde. Ze voelt Tinne haar hart sneller kloppen en hoe ga je dat uitleggen zegt Marie. Dat is van de warme thee zegt Tinne. Ze doet de tv uit. Gaan we slapen ? vraagt ze. Marie knikt als ze samen naar boven lopen en lekker naar dromenland gaan.
Zo dit is het juiste deel en het volgende !! Veel plezier en geniet ervan !! Tips zijn altijd welkom maar leuke reacties zijn ook altijd leuk !!!
JE LEEST
Het leven achter Ghost Rockers
FanficDit verhaal gaat over de Tinne, Juan, Marie, Wout en Elindo. Hoe ze elkaar leerden kennen. Hoe er liefdes bloeien. En welke avonturen ze meemaken. Maar als je dat allemaal wilt weten moet je het verhaal lezen !!!